Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 2 | 2 |
No hi ha prerequisits
TEMA 1.‐ EL PROCÉS COMUNICATIU I ELS SEUS ACTORS
TEMA 2.‐ TIPOLOGIA I FUNCIONAMENT DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ: relació amb les organitzacions privades i amb l’Administració. Panorama mediàtic espanyol i català.
TEMA 3.‐ LES XARXES SOCIALS
TEMA 4.‐ LA COMUNICACIÓ CORPORATIVA: estratègies institucionals. Publicitat, propaganda, màrqueting i canals de divulgació.
TEMA 5.‐ LA COMUNICACIÓ DE CRISI: preparació, detecció i gestió. Estudi de casos.
TEMA 6.‐ LA COMUNICACIÓ DE SEGURETAT I EMERGÈNCIES: singularitats i adaptació al nou Paradigma. Estudi de casos.
TEMA 7.- LA CONSTRUCCIÓ DEL MISSATGE. TÈCNIQUES PER PARLAR EN PÚBLIC: característiques del relat i el missatge. El rol del portaveu. Habilitats per a ser un bon portaveu, anàlisi dels punts forts, punts febles i potencialitats d’un individu com a portaveu. Pràctiques i enregistrament en video.
El present pla d’estudis dóna un gran i necessari protagonisme a l’auto aprenentatge de l’alumne. Tanmateix això no exclou la pervivència d’un percentatge d’activitats dirigides que es concretarien d’un cantó en classe magistrals amb suport TIC i inclusió de debat en gran grup i d’un altre en pràctiques d’aula amb resolució de problemes.
L’alumne en el grau té , com hem esmentat abans, la exigència d’un autoaprenentatge.
Aquest es concreta i assoleix en les activitats autònomes que serien les següents:
- resolució de casos en grup on l’alumne s’acostarà a la problemàtica de la especialitat i actuarà d’ acord amb les pautes que es trobarà habitualment en la seva vida laboral.
- estudi personal per tal de cercar la necessari consolidació de coneixements per tal de superar l’assignatura.
En les classes assignades en el calendari com a pràctiques (Dissabte/Dimecres), l’assistència és obligatòria ja que, per la naturalesa de les activitats, es requereix la participació activa de l'alumnat. Per a qualsevol excepció, és necessari presentar el document acreditatiu de la impossibilitat d'assistir a classe, notificant-lo, per correu electrònic, al professor i amb còpia a coordinació acadèmica, per a la seva valoració.
En les activitats supervisades l’alumne, com a membre d’un grup, haurà de preparar un tema que desprès serà exposat a classe, comptant amb l’assessorament i consell del professor.
En aquestes activitats l’alumne adquirirà les següent competències: CT11, CE3 i CE7.
Finalment l’alumne serà objecte d’una avaluació , sent aquesta un sumatori de les notes obtingudes en les proves teòric/pràctiques, en l’avaluació continuada i en la presentacions en grup a l’aula.
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TIC i participació activa dels estudiants. | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de suport a la realització del treball pràctic i teòric. | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització, exposició i debat d'exercicis i casos pràctics de forma individual i / o en grup i d'un treball individual i / o en grup | 94 | 3,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Reavaluació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per a participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ". Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri del professorat.
Alumnes que tornen a cursar l’assignatura
En allò relatiu a aquells alumnes que han de tornar a cursar l’assignatura, cal subratllar que la metodologia avaluativa és la mateixa que per la resta d'alumnat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis teòrics / pràctiques específiques de comunicació i formació de portaveus | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Lliurament d'exercicis i participació en el foro | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Participació activa a l'aula | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Proves teòric / pràctiques escrites i / o orals sobre el temari | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'Office 365.