Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500259 Ciència Política i Gestió Pública | OT | 3 | 2 |
2500259 Ciència Política i Gestió Pública | OT | 4 | 0 |
2503778 Relacions Internacionals | OB | 3 | 2 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 | 2 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 0 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 1 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 2 |
Es valorarà positivament un coneixement previ del procés d'integració europea i, en particular, del sistema institucional europeu. Es demana un coneixement actiu i passiu de la llengua anglesa.
L'assignatura pretén dotar als alumnes dels coneixements teòrics i les habilitats pràctiques necessàries per entendre el funcionament del sistema de govern de la UE, l'elaboració de les polítiques públiques europees i els impactes que aquestes produeixen en els Estats membres.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Tema 1. Introducció (I): L'UE com a proveïdor de polítiques públiques: integració positiva vs integració negativa
Tema 2. Introducció (II): Polítiques europees: elaboració, decisió i implementació
Tema 3. Polítiques europees: una tipologia
Tema 4. Mercat interior
Tema 5. La política de la competencia
Tema 6. La política de cohesió econòmica i social
Tema 7. La política agrícola i de desenvolupament rural
Tema 8. La política comercial
Tema 9. La política de seguretat alimentària
Tema 10: La política europea en el marc del canvi climàtic. Mediambient i energia
Tema 11. Gobernança econònmica i política monetària.
Tema12. L'Espai de Llibertat, Seguretat i Justícia
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En principi, aquesta assignatura combina:
1) Activitats dirigides:
Classes tèoriques amb debats contradictoris sobre diferents temes d'actualitat europea i seminaris de discussió sobre les lectures obligatòries.
2) Activitats supervisades:
Tutòries individuals o per grup
3) Activitats autònomes:
Elaboració d'un treball final
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i seminaris sobre lectures obligatòries | 55 | 2,2 | 3, 12, 13, 15, 16, 19, 20, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals o per grups petits | 15 | 0,6 | 8, 15, 16, 18, 19, 21, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball escrit | 20 | 0,8 | 2, 4, 5, 18 |
L'avaluació es basa en:
1. Test sobre lectures obligatòries: 10%
2. Treball individual o en grup de max 2 alumnes sobre un dels temes de l'assignatura: 30%
3. Presentació oral del treball: 20%
3. Prova escrita: 40%
Plagi: la detecció de plagi implicarà la nota de suspès a l'assignatura.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
D’acord amb l’article 117.2 de la Normativa acadèmica de la UAB, l’avaluació de l'alumnat repetidor podrà consistir en una sola prova de síntesi. L’alumnat repetidor que es vulgui acollir a aquesta possibilitat, caldrà que es posi en contacte amb el professorat a principi de curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluació sobre lectures obligatòries | 10% | 10 | 0,4 | 3, 6, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23 |
Presentació oral | 20% | 10 | 0,4 | 1, 6, 7, 18, 20 |
Prova escrita | 40% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 11, 12 |
Treball escrit | 30% | 40 | 1,6 | 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 15, 18, 19, 22, 24, 25 |
A inici de curs es penjarà al campus virtual un llistat amb les lectures obbligatòries
Lectures bàsiques:
BOMBERG, E., J. PETERSON and A. STUBB (eds) (2008), The European Union: How Does it Work?, (Oxford:Oxford University Press).
BULMER, S. et al. (2021) The Politics in European Union (Oxford: Oxford University Press), fifth ed. Also Available in Ebook.
BULMER, S. and LEQUESNE, Ch. (2020), The Member States of the EU (Oxford: Oxford University Press), 3rd ed.
HIX,S. and B. HOYLAND (2012), The Political System of the European Union (London: Palgrave Macmillan).
HEINELT, H. and MÜNCH, S. (2018) Handbook of European Policies, (Cheltenham: Edward Elgar)
NUGENT, N. (2010), The Government and Politics of the European Union, (London:Palgrave Macmillan)
PETERSON, J. & SHACKLETON, M. (2006) The Institutions of the European Union (Oxford: Oxford University Press).
VAN MIDDELAAR, L. (2014) The passage to Europe: How a Continent became a Union (Yale: Yale University Press)
WALLACE, H., M. POLLACK and A. YOUNG (2010) Policy-making in the European Union (Oxford: Oxford University Press).
Revistes d'impacte:
Journal of European Integration
Journal of Common Market Studies
Journal of European Public Policy
West European Politics
Public Administration
N/A