Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500502 Microbiologia | OT | 4 | 0 |
Es recomana haver cursat les assignatures Biologia Molecular de Procariotes, Bioinformàtica i Enginyeria Genètica de Microorganismes.
L'objectiu d'aquesta assignatura és ampliar la visió de la genòmica microbiana i de les tècniques moleculars i de bioinformàtica que s'utilitzen així com de les seves actuals i futures aplicacions.
L'estudiant treballarà els següents continguts*:
*Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
Aquesta assignatura s'impartirà íntegrament seguint el mètode d'aprenentatge basat en problemes (ABP). El grup classe es dividirà en grups reduïts que treballaran de forma independent tres problemes, plantejats pel professorat. El treball de cada un dels problemes tindrà una durada aproximada de 15 sessions, incloent les proves d'avaluació.
El paper de l'estudiant consistirà en participar activament en el grup de treball, assignar entre els membres del grup les tasques de moderador de les reunions de grup, portaveu i coordinador de les activitats. Així mateix, també hauran de treballar individualment per investigar, seleccionar i gestionar la informació per tal de compartir, discutir i reelaborar els nous coneixements amb el seu grup de treball. Finalment el grup discutirà amb la resta de la classe els coneixements adquirits, la seva aplicació en el context del problema i en altres contextos.
El paper del professorat consistirà en facilitar el procés d'aprenentatge, estimular les discussions del grup i el pensament crític, proporcionar les eines necessàries perquè els estudiants puguin construir coneixement i orientar-los. En cas que sigui necessari, el professorat impartirà alguna classe magistral participativa.
Al inici del curs, el professorat explicarà als estudiants l'organització de l'assignatura i els lliurarà les pautes de treball.
(La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en problemes | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 3 | 0,12 | 1, 2, 5, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Integrar informació i emetre hipòtesis | 20 | 0,8 | 3, 4, 6, 10 |
Lectura de textos especialitzats | 40 | 1,6 | 6, 11 |
Preparació de plans de treball, informes i exposicions | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Recerca i gestió d'informació | 20 | 0,8 | 6, 11 |
Per superar l'assignatura és obligatòria l’assistència a un mínim de 20 sessions d'aula, incloent l'assistència a les sessions de treball del grup classe, la data de celebració de les quals serà establerta pel professorat durant el desenvolupament de l'assignatura.
L'avaluació de l'assignatura consta de tres mòduls, en cada un d’ells es resoldrà un problema plantejat.
L’avaluació de cada mòdul es farà seguint la següent distribució:
1. Avaluació individual escrita: Consistent en una prova escrita específica on es valoren fonamentalment les competències específiques de l'assignatura treballades en el problema plantejat. La nota màxima és de 5 punts sobre 10 per cada problema.
2. Lliuraments i/o informes associats al problema plantejat. En alguns casos els estudiants realitzaran co-avaluacions dels lliuraments i/o informes d'altres estudiants. La nota màxima per aquest apartat es de 4 punts sobre 10 per cada problema, distribuïts en els diferents lliuraments i les activitats de co-avaluació. El nombre i pes específic dels lliuraments i/o informes i les activitats de co-avaluació s’indicarà en la sessió de presentació del problema.
3. Autoavaluació del grup: el grup de treball haurà d’avaluar el seu funcionament en la resolució del problema. La nota màxima és de 0,5 punts sobre 10.
4. Autovaluació individual: cada membre del grup haurà d’avaluar-se a ell mateix i a la resta de companys del grup en el que ha treballat i de la classe. La nota màxima és de 0,5 punts sobre 10.
Per superar cada mòdul l’estudiant ha d’obtenir una nota igual o superior a 4,5 punts en l’avaluació individual escrita de cada problema. En cas de no superar alguna de les avaluacions individuals escrites, l'estudiant podrà recuperar-la en l'avaluació de recuperació programada. Per participar a la recuperació, l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
L’assignatura es supera quan la nota mitjana de les activitats d'avaluació és igual o superior a 5.
L'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Autoavaluació del grup | 5% | 1 | 0,04 | 3, 4, 6, 9, 10, 11 |
Avaluació de lliuraments i/o informes | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 |
Avaluació individual | 5% | 0,5 | 0,02 | 3, 4, 6, 9, 10, 11 |
Prova individual escrita del Cas 1 | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9 |
Prova individual escrita del Cas 2 | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 7, 9 |
Prova individual escrita del Cas 3 | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9 |
Es responsabilitat de l'estudiant cercar la bibliografia necessària per a la resolució dels problemes plantejats. Per a fer-ho podrà estar assessorat pel professorat.
No existeix cap progamari específic per a aquesta asignatura