Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OB | 2 | 1 |
No hi ha prerequisits específics.
Dotar l’alumnat d’eines per a analitzar i interpretar l’art del segle XIX. Aquestes eines li seran útils tant per aprofundir en els coneixements de l’art del període estudiat com per a una millor comprensió dels fenòmens artístics del període contemporani.
1.- Les transformacions de l'últim terç del segle XVIII. Il·lustració i neoclassicisme. 2.- Pintura, escultura i arquitectura neoclàssica. David. Canova. 3.- Goya, entre dos mons. 4.- Preromanticisme anglès: Fuseli i Blake. 5.- L'època del romanticisme a Alemanya, Anglaterra i França. 6.- Pintura francesa: Ingres i Delacroix. 7.- Realisme. Courbet i l'escola de Barbizon. 8.- Arquitectura i urbanisme del segle XIX. 9.- Exposicions Universals i arts industrials. 10.- Prerafaelitisme. 11.- Manet. 12.- Japonisme. 13.- Impressionisme. 14.- Postimpressionisme. 15.- L'Art Nouveau i arts de la fi de segle. |
Classes teòriques, anàlisis d’obres d’art i lectura crítica de textos |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 41 | 1,64 | 1, 2, 3, 6, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories treball de curs | 15 | 0,6 | 3, 4, 6, 8, 9, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 14 |
Exercicis i recerca bibliogràfica | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
L’alumne que no hagi entregat totes les evidències d’aprenentatge dins del termini establert rebrà la qualificació de No avaluable.
En cas d’absència justificada l’alumne s’haurà de posar en contacte amb el professor per determinar la recuperació de les activitats que no hagi realitzat i presentar-se a la recuperació final.
Els alumnes que, havent-se presentat, no hagin superat dels exercicis de l'avaluació tenen dret a presentar-se a la recuperació final en la data fixada per la Facultat.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor oprofessora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita | 40 % | 6 | 0,24 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Prova escrita 2 | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 14 |
Treball de curs | 20 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Bibliografia general
Giulio Carlo ARGAN, El arte moderno, Madrid: Akal, 1992 (1970).
Barry BERGDOLL, European architecture 1750-1890, Oxford University Press, 2000.
Albert BOIME, Historia social del arte moderno, vol. 1, El arte en la época de la revolución, 1750-1800, Alianza Forma, Madrid, 1994 (1987).
Valeriano BOZAL, Historia de las ideas estéticas II, Madrid, Historia 16, 1998.
Stephen F. EISENMAN et al., Historia crítica del arte del siglo XIX, Madrid: Akal, 2001 (1994).
Hugh HONOUR, Neoclasicismo, Madrid: Xarait, 1982 (1968).
William MORRIS, Arts & Crafts: Arte y artesanía (1881-1893), San Lorenzo del Escorial: Cuadernos de Langre, 2011.
Fritz NOVOTNY, Pintura y escultura en Europa 1780-1888, Madrid: Cátedra, 1978 (1960).
Alfredo DE PAZ, La Revolución romántica: poéticas, estéticas, ideologías, Madrid: Tecnos, 1992.
Linda NOCHLIN, El realismo, Madrid: Alianza, 1991 (1971).
John REWALD, Historia del impresionismo, Barcelona: Seix Barral, 1994 (1972).
John REWALD, El postimpresionismo: de Van Gogh a Gauguin, Madrid: Alianza, 1999 (1982).
Carlos REYERO, Introducción al arte occidental del siglo XIX, Madrid: Cátedra, 2014.
Erika BORNAY, Las hijas de Lilith, Madrid: Cátedra, 1990.
Si calgués un programari específic s’indicaria oportunament