Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 | 0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 | 0 |
2504211 Llengua i literatura espanyoles | OT | 3 | 0 |
2504211 Llengua i literatura espanyoles | OT | 4 | 0 |
2504212 Estudis anglesos | OT | 3 | 0 |
2504212 Estudis anglesos | OT | 4 | 0 |
Estar familiaritzat amb les nocions més bàsiques relatives a l’estructura i ús del llenguatge.
Aquest curs és una introducció a l’estudi del significat lingüístic.
Els objectius centrals d’aquesta assignatura són els següents:
Es combinaran les explicacions teòriques amb la resolució d'exercicis i les presentacions orals. La metodologia docent i l'avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Autònomes | |||
Lectures | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
L’avaluació es basarà en les activitats següents:
(a) Participació activa a classe i a les tutories. 10%.
(b) Lliurament d’exercicis i/o exposició de presentacions en el termini que s’estableixi. 40%.
(c) Examen. 50%.
Per aprovar l’assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a dos terços o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada entre 3,5 i 4,9. La nota màxima que es pot obtenir amb la recuperació és 5.
No es podrà recuperar l'activitat (a).
Les dates de les activitats d'avaluació i de la revisió s'anunciaran al Campus Virtual.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 25% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis | 40% | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Aloni, M. & P. Dekker (2016), The Cambridge Handbook of Formal Semantics. Cambridge: CUP.
Birner, B. (2013), Introduction to pragmatics. Oxford: Wiley-Blackwell.
Blakemore, D. (1992), Understanding utterances. An introduction to pragmatics, Oxford: Blackwell.
Cann, R. (1993), Formal semantics. Cambridge: CUP.
Cann, R. R. Kempson & E. Gregoromichelaki (2009), Semantics. An introduction to meaning and language. Cambridge: CUP.
Chierchia, G. (1997). Semantica. Bologna, Il Mulino.
Cuenca, M.J. & J. Hilferthy (1999), Introducción a la lingüística cognitiva, Barcelona: Ariel.
Cruse, A. (2000), Meaning in language, Oxford: Oxford University Press.
Davis, S. & B. Gillon (eds.) (2004), Semantics. A reader. Oxford: OUP.
Davis, S. (ed) (1991) Pragmatics: a Reader. Oxford: Oxford University Press.
*Escandell, M.V. (1996, 2006), Introducción a la pragmática, Barcelona: Ariel. https://www.planetadelibros.com/libro-introduccion-a-la-pragmatica/112776#soporte/113053
*Escandell, M.V. (2004): Fundamentos de Semántica Composicional. Barcelona: Ariel.
Escandell, M.V. (2020), La comunicación. Lengua, cognición y sociedad. Madrid: Akal. https://www.akal.com/libro/la-comunicacion_34994/edicion/ebook-57291/
Escandell, M.V., J. Amenós-Pons, A.K. Ahern (eds.), Pragmática. Madrid: Akal.
Espinal, M.T. (1988), Significat i interpretació, Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat.
*Espinal, M.T (coord.) (2002),Semàntica. Del significat del mot al significat del’oració, Barcelona: Ariel.
*Espinal, M.T (coord.) (2014). Semántica. Madrid: Akal.
https://www.akal.com/libro/semantica_34976/edicion/ebook-57501/
García Murga, F. (2002), El significado. Una introducción a la semàntica. Munich: Lincom.
García Murga, F. (2014), Semántica. Madrid: Síntesis.
Geeraerts, D. & H. Cuyckens (2010), The Oxford handbook of cognitive linguistics. Oxford: OUP.
Horn, L. & G. Ward (eds.) (2004, 2006), The handbook of pragmatics. Oxford: Blackwell.
Jackendoff, R.S. (1983), Semantics and cognition. Cambridge MA: The MIT Press.
Kearns, K. (2000, 2011), Semantics. Londres: Palgrave.
Lappin, S. (ed.) (1997), The handbook of contemporary semantic theory. Oxford: Blackwell.
Löbner, S. (2002, 2013), Understanding semantics. London: Routledge.
Lyons, J. (1995), Linguistic semantics. Cambridge: Cambridge University Press.
Maienborn, C., K. Von Heusinger & Paul Portner (2011), Semantics: an international handbook of natural language meaning. 3 vols. Berlin: de Gruyter.
de Miguel, E. (ed.) (2009), Panorama de Lexicología. Barcelona: Ariel.
Moreno Cabrera, J.C. (2003), Semántica y gramática, Madrid: Antonio Machado Libros.
Portner, P. (2005), What is meaning? Fundamentals of formal semantics, Oxford: Blackwell.
Portner, P. & B. Partee (eds.) (2002). Formal semantics: The essential readings. Oxford: Blackwell.
Saeed, J.I. (1997, 20113), Semantics. Oxford: Blackwell.
Turner, K. (ed.) (1999), The semantics / pragmatics interface from different points of view, Amsterdam: Elsevier.
Yule, G. (1996), Pragmatics. Oxford: OUP.
Zimmermann, T.E. & W. Sternefeld (2013). Introduction to Semantics: An Essential Guide to the Composition of Meaning. Berlín: De Gruyter.