Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 1 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Descriptiva Anglesa i Introducció a la Lingüística es donen per suposats, i no es tornaran a explicar.
S'entén que l'estudiantat té el nivell C1 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
En aquesta assignatura s’introdueixen alguns dels components de la llengua (anglesa): morfologia, lexicologia, semàntica i pragmàtica.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
UNITAT 1. Introducció
UNITAT 2. Morfologia
UNITAT 3. Lexicologia
UNITAT 4. Semàntica
UNITAT 5. Pragmàtica
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
1) Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.
2) No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
3) Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.
4) Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
5) Incloure temàtica de gènere a les unitats següents: morfologia i pragmàtica.
6) Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.
7) Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
La metodologia docent es basa en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 35 | 1,4 | 8 |
Realització d'exercicis pràctics | 15 | 0,6 | 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats a classe i discussions en grup | 10 | 0,4 | 2, 8 |
Activitats individuals | 15 | 0,6 | 3, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 25 | 1 | 8, 9 |
Realització d'exercicis | 25 | 1 | 3, 8, 9 |
La nota final es calcularà de la manera següent:
Aspectes importants:
1) Els dos exàmens i l’activitat en grup són OBLIGATORIS, així com el 80% dels deures i de les activitats fetes a classe.
2) La nota mínima per fer mitjana en els assignments i en els exàmens és 4.
3) El lliurament de 30% de les tasques d'avaluació (treball/exercici/examen) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.
4) El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 15% de la nota en totes les tasques.
5) En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: l'activitat en grup, i els deures i activitats fets a classe. Qualsevol activitat en què hi hagi hagut alguna irregularitat quedarà també exclosa de la recuperació.
NOTA IMPORTANT
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat en grup | 20% | 11 | 0,44 | 3, 8, 9 |
Deures, activitats a classe i progressió | 10% | 10 | 0,4 | 2, 8 |
Examen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 |
Examen parcial | 30% | 2 | 0,08 | 4, 5, 8 |
Aitchison, Jean. 1994. Words in the Mind: An Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell.
Ariel, Mira. 2010. Defining Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.
Aronoff, Mark. 1994. Morphology by Itself. Cambridge, Mass.: The MIT Press.
Bybee, Joan L. 1985. Morphology. A Study of the Relation Between Meaning and Form. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Carstairs-McCarthy, Andrew. 2016. An Introduction to English Morphology: Words and their Structures. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Cruse, Alan. 2004. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Cann, Ronnie, Ruth Kempson & Eleni Gregoromichelaki. 2009. Semantics. An Introduction to Meaning in Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Fábregas, Antonio & Sergio Scalise. 2012. Morphology: From Data to Theories. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Hanks, Patrick (ed). 2008. Lexicology. London: Routledge.
Hurford, James R. 2007. Semantics. A Coursebook. Cambridge: Cambridge University Press.
Lipka, Leonhard. 1992. An Outline of English Lexicology. 2nd ed. Tübingen: Niemeyer.
Lyons, John. 1975. Semantics. Cambridge: Cambridge University Press.
Mey, Jacob L. 1993. Pragmatics. An Introduction. Oxford: Blackwell.
Palmer, Frank Robert. 1976. Semantics: A New Outline. Cambridge: Cambridge University Press.
http://webspace.ship.edu/cgboer/morphology.html
http://www.teachit.co.uk/armoore/lang/semantics.htm
http://www.sil.org/linguistics/GlossaryOfLinguisticTerms/WhatIsPragmatics.htm
http://courses.nus.edu.sg/course/elltankw/history/Vocab/A.htm
xxx