Logo UAB
2021/2022

Llengua estrangera, francès

Codi: 100221 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos FB 1 1
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Àngels Catena Rodulfo
Correu electrònic:
Angels.Catena@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
francès (fre)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

No s'escau

Objectius

L'assignatura Llengua estrangera (francès) forma part de la formació bàsica del grau d'Estudis Anglesos. Com a assignatura de formació bàsica és un assignatura obligatòria. 

Aquesta assignatura introdueix a l'estudiant a l'ús de la llengua francesa escrita i oral actual. El contingut d'aquesta assignatura té com a objectiu la formació en llengua francesa instrumental de l'estudiant a través de la producció i comprensió de documents de diferent tipologia en llengua francesa actual.      

Competències

  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Construir un text escrit amb correcció gramatical i lèxica.
  2. Construir un text oral amb correcció gramatical i lèxica.
  3. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  4. Fer prediccions i inferències sobre el contingut d'un text.
  5. Fer presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmics adequats.
  6. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  7. Interpretar, a partir d'un text, el significat de les paraules desconegudes.
  8. Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.

Continguts

El curs pretén desenvolupar una sèrie de competències no només lingüístiques sinó també pragmàtiques, textuals i socioculturals així com una aptitud per aprendre a aprendre. El desenvolupament d’aquestes competències es farà mitjançant la pràctica escrita i oral de la llengua que engloba tots els seus aspectes (comunicatius, gramaticals, lèxics i socioculturals).

Continguts comunicatius:

1. Demanar i donar informacions sobre la identitat, la família…

2. situar en l’espai i el temps

3. Invitar algú / acceptar o refusar una invitació

4. Explicar un fet passat

5. Descriure una persona, un lloc.

7. Donar un ordre, un consell

9. Donar una opinió sobre un objecte, un fet.

10. Parlar de les activitats quotidianes i de lleure.

11. Comprar un bitllet, una peça de roba...

12. Reformular el contingut d’un text curt.

Metodologia

L’assignatura de Llengua estrangera (francès) és de caire instrumental i essencialment pràctic. L’èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l’alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.

Es treballarà sempre que sigui possible amb documents autèntics en llengua francesa.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classe magistral i discussió col.lectiva 22 0,88 4, 6, 7
Exercicis pràctics escrits 10 0,4 1, 3, 4, 6, 7
Exercicis pràctics orals 20 0,8 2, 3, 5, 6, 7, 8
Tipus: Supervisades      
Preparació de treballs.Tutories. 12 0,48 3, 6
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 30 1,2 4, 6, 7
Exercicis pràctics escrits i orals 48 1,92 1, 2, 3, 4, 6, 7

Avaluació

L’avaluació del curs serà contínua i inclourà tant les diverses proves com els treballs/exercicis/comentaris lliurats durant tot el semestre i presentats oralment a classe.

Per participar a la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la recuperació els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5.  La recuperació consistirà en un examen final de síntesi. La presentació oral, les tasques relacionades amb l’activitat docent diària i el lliurement de treballs queden excloses de la recuperació.

Es considerarà com a ‘NO AVALUABLE’ l’alumne que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l’alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.

El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades, sigui una sola frase o més, fent-ho passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d’Internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
4 proves escrites (comprensió oral i escrita, expressió escrita i ús de la gramàtica i del vocabulari) 50 % 6 0,24 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Activitats publicades al campus virtual 15 % 0 0 1, 3, 6
Participació activa a classe 20% 0 0 2, 3, 4, 5, 7
Prova oral 15% 2 0,08 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Bibliografia

Llibre de  text: Défi 1 : méthode de français. Maison des langues, 2018. Livre de l'élève 

Els llibres de lectura i altres recursos complementaris es publicaran al campus virtual a l'inici del curs.

 

Programari

No hi ha programari especific per aquesta asignatura