Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Idioma Modern III aprovat.
Objectius formatius: formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany.
Aconseguir el Nivell A 2.2.
L’aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora.
SYLLABUS Gramàtica: - Declinació dels adjectius - Articles + adjectius + substantius; articles: "dieser, mancher, jeder/alle" - Verbs reflexius - Preguntes i pronoms "wofür, dafür" - Condicional (Konjunktiv II) - Comparatiu i superlatiu - Dates, anys (números ordinals) - El genitiu - Preposicions amb acusatiu. - Subordinades causals amb weil i condicionals amb wenn. - Passiva (Passiv) - Präteritum dels verbs modals. - Complements temporals. - Infinitv + "zu" - Subordinades amb "dass"
Situacions i Temes: - Roba, vestits, moda - Personalitat, caracterització i descripció de persones - Discutir, expressar opinió. - Escola, universitat, feina: dir què s'ha fet i expressar desitjos i preferències respecte al món laboral i acadèmic. - CV, buscar feina, entrevistes de treball - Televisió, comunicació, medis, internet, programació ("entertainment") - Economia, industria, treball - Família, societat, relacions interculturals
- tasques escrites - comunicació a classe - diàlegs - tasques d’escoltar - expressió oral
|
L'alumne/a adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors: La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat. La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions. Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent. L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'alumne/a haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació: exàmens parcials i final | 15 | 0,6 | |
Classes amb participació activa | 40 | 1,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica oral, situacions simulades | 30 | 1,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de textos de diversa tipologia, exercicis de gramàtica, de comprensió oral i escrita | 49 | 1,96 |
b) Es fan dos exàmens parcials, després de les lliçons 8 i 10, que consten de les següents parts: comprensió oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S’han de aprovar els dos exàmens orals amb una nota mínima de 5 sobre 10.
c) És obligatori haver fet, al final de cada lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
d) S’haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.
e) La nota de l’avaluació continuada consta de les següents parts: 1r examen parcial – 20%, 2n examen parcial – 30%, redaccions – 20% (5+5+10), vocabulari 20% (Quizlet), participació activa 10%.
II.) Examen final (= 50% de la nota final):
1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.
2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa l'examen final.
3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10.
4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la nota final, composta per la suma de les notes del examen final i l'avaluació continuada.
5) Només poden anar a la recuperació aquells i aquelles estudiants que hagin superat com a mínim el 60% de les tasques i que tinguin una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'examen final i l'avaluació continuada.
6) La recuperació es farà, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 40% de les tasques de l'avaluació continuada i l'examen final.
7) L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat totes les activitats d’avaluació.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Procés de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PLAGI
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final de diferents destreses | 50 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Exàmens parcials | 25 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 6 |
Textos escrits a casa | 25 % | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 7 |
Llibre de classe:
Netzwerk neu A 2.2 (Libro del alumno y libro de ejercicios) ISBN 978-3-12-607163-5
Diccionari:
Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt
Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.
Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):
Reimann, Monika, Grundstufen-Grammatik für DaF, Hueber, Ismaning, 2000
Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua alemana, Idiomas, Madrid, 2002.
http://www.langenscheidt.de/netzwerk
http://www.hueber.de/seite/pg_dwlprodukte_the
http://www.goethe.de/ins/es/bar/lrn/web/esindex.htm
http://www.deutsch-lernen.com/learn-german-online/exercises/dc-ue03_1.php
http://www.curso-de-aleman.de/
http://www.langenscheidt.de/Deutsch_und_DaF/10
http://www.homepage.bnv-bamberg.de/deutsch-interaktiv/
http://www.schubert.verlag.de/aufgaben
http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html
http://www.zdf.de/ZDFmediathek#/hauptnavigation/startseite
_