Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4315497 Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge | OB | 0 | 2 |
No hi ha prerequisits per cursar aquest mòdul.
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat adquireixi els coneixements necessaris per analitzar les dades recollides en una investigació empírica en l'àmbit dels trastorns de la comunicació, així com per dissenyar o adptar instruments de mesura en aquest àmbit.
S'aprèn a formular correctament les hipòtesis d'investigació i es desenvolupen les habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades, així com les relacionades amb el disseny i adaptació d'instruments de mesura.
Per últim, l'alumnat aprene a identificar i discutir les implicacions sanitàries, metodològiques i tècniques de la investigació, així com les seves repercussions sobre l'actuació assistencial i sobre el progrés del coneixement científic.
En aquest mòdul és combinen diferents tècniques didàctiques tradicionals amb altres recursos orientats a fomentar l’aprenentatge significatiu i cooperatiu.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposició teòrica | 17,5 | 0,7 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Práctiques informatitzades | 14 | 0,56 | 1, 2, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Revisió de problemes integrats | 15,5 | 0,62 | 1, 2, 4 |
Tutories | 6 | 0,24 | 1, 2, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Entrenament en programaris informàtics basat en guies i tutorials | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Lectura comprensiva dels materials indicats pels docents | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Realització d'esquemes, mapes conceptuals i resums | 5 | 0,2 | 3, 4, 5 |
En aquest mòdul pretenem que l’avaluació compleixi una funció pedagògica i no només acreditativa.
A continuació, indiquem el tipus d’evidències que l'alumnat haurà d’aportar i el seu pes en la qualificació final:
Estudiant "avaluable": l'alumnat es considera avaluable quan hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes major o igual a 4 punts; en cas contrari constarà en actes com a "no avaluable".
Mòdul superat: l'aliumnat ha superat el mòdul quan ha obtingut una qualificació mínima de 5 punts i al menys 2 punts provenen de l'EV1 i 2 punts de l'EV2.
Recuperació: podran optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que hagi assolit una qualificació final igual o superior a 3,5 punts i inferior a 5 punts, i que hagin estat prèviament avaluats en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total del mòdul.
Estudiants de 2a matrícula o posterior: No es preveu que l'alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
En el següent enllaç es poden consultar les pautes d'avaluació de la Facultat:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Instruments de mesura (setmana 5) | 4 punts | 2 | 0,08 | 1, 4 |
EV2 - Anàlisi de dades (setmana11) | 5 punts | 3 | 0,12 | 2, 5 |
EV3 - Anàlisi de dades textuals (setmana 12) | 1 punt | 2 | 0,08 | 2, 3, 5 |
Bibliografia bàsica
Els estudiants tindran accés a través del moodle als documents en format pdf que constitueixen la bibliografia bàsica de l'assignatura.
Bibliografia complementària
Abad, F.J., Olea, J., Ponsoda, V. y García, C. (2011). Medición en ciencias sociales y de la salud. Madrid: Síntesis.
Ato, M., Losilla, J.M., Navarro, B., Palmer, A., y Rodrigo, M.F. (2005). Modelo Lineal Generalizado. Girona: Documenta Universitaria - EAP.
Botella, J. y Sánchez Meca, J. (2015). Meta-análisis en ciencias sociales y de la salud. Madrid: Síntesis.
Losilla, J.M., Navarro, B., Palmer, A., Rodrigo, M.F. y Ato, M. (2005). Del Contraste de Hipótesis al Modelado Estadístico. Girona: Documenta Universitaria - EAP.
Losilla, J.M. y Vives, J. (2007). L’Ordinador en Psicologia. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions.
Martínez Arias, M.R., Hernández, M.J. y Hernández, M.V. (2006). Psicometría. Madrid: Alianza Editorial, S.A.
Pardo, A., Ruiz, M.A.. y San Martín, R. (2009). Análisis de datos en ciencias sociales y de la salud I. Madrid: Síntesis.
Pardo, A.,y Ruiz, M.A.. (2012). Análisis de datos en ciencias sociales y de la salud III. Madrid: Síntesis.
Pardo, A. y San Martín, R. (2010). Análisis de datos en ciencias sociales y de la salud II. Madrid: Síntesis.
Solanas, A., Salafranca, L., Fauquet,J. i Núñez, M.I. (2005). Estadística descriptiva en Ciencias del Comportamiento. Madrid: Thomson.