Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4310486 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | OT | 0 | A |
Cap
El mòdul de Didàctica de la Geografia i la Història (15cr) està configurat per dos assignatures:
Les hores que s'indiquen per cadascuna de les activitats formatives són orientatives i es poden veure modificades lleugerament en funció del calendari o de les necessitats docents.
En les activitats d'aula es proposarà treball en petit grup per tal de promoure el màxim la participació de tot l'alumnat.
"La metodologia docent i l'avaluacióproposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a lapresencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència i participació a classes magistrals, sortides, etc. i la realització d'activitats relacionades | 97,5 | 3,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització, revisió i avaluació dels treballs realitzats (informes, estudis de cas, resolució de problemes, exposicions, pràctiques de laboratori, treballs de camp...) | 94,5 | 3,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de lectures i propostes d'innovació didàctiva, realització d'informes, disseny d'activitats, anàlisi i resolució de casos. | 45 | 1,8 | 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19 |
L'assistència a les classes és obligatòria. L'estudiant ha d'assistir a un mínim d'un 80% de les sessions. En cas contrari es considerarà "no presentat".
El lliurament de treballs es realitzarà prioritàriament per la via del campus virtual. Es podran habilitar altres vies de lliurament, previ acord amb el professorat, informades via presencial a la classe i via campus virtual. No s'acceptaran treballs lliurats per vies no acordades amb el professor/a ni tampoc els treballs amb formats incorrectes, que no incloguin el nom dels autors i la temàtica a la que fan referència o que s'enviïn fora de termini. Les dates previstes d'avaluació s'indicaran a l'inici de curs.
L'avaluació de les activitats pel professor/a corresponent es farà després d'un mes del seu lliurament.
Per aprovar el mòdul cal que la mitjana de les qualificacions de les activitats d'avaluació sigui un aprovat (5 sobre 10). L'avaluació de cada assignatura inclou activitats en grup i individuals. Al llarg les assignatures, es poden demanar tasques complementàries sense haver de ser considerades necessàriament tasques d'avaluació, però sí de lliurament obligatori.
Qui hagi suspès una activitat d'avaluació pot presentar-se a la recuperació que consistirà en un treball/prova que es programarà amb un marge mínim de dues setmanes després de la comunicació del suspens. La qualificació màxima serà de 5.
En aquest mòdul no es pot sol·licitar l'avaluació de síntesi final per a l'alumnat que repeteix.
La copia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que pot representar suspendre l’assignatura. Es considerarà que un treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o una part del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. (més informació sobre plagi a http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html).
Atès que la llengua vehicular del màster i de l'ensenyament secundari és el català, les tasques orals i escrites relacionades amb aquest mòdul s'han de presentar en aquesta llengua. En les activitats lliurades per escrit (individuals o en grup) es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. Així mateix, cal expressar-se oralment amb fluïdesa i correcció i cal mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser no avaluada, retornada o suspesa si el professorat considera que no compleix els requisits esmentats anteriorment.
En aquest mòdul caldrà incloure la perspectiva de gènere mitjançant la reflexió (auto)crítica sobre la pròpia subjectivitat i com afecta a la docència (per aprofundir-hi consulteu: Agud Morell, Ingrid; Amat, Meritxell; Bertran, Marta; [et al.]. (2020). Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual. Barcelona: UAB. <https://ddd.uab.cat/record/226865>).
Cal mostrar una actitud compatible amb la professió educativa per aprovar aquest mòdul. Es valorarà l’escolta activa, el respecte, la participació, la cooperació, l'empatia, l'amabilitat, la puntualitat, el no jutjar, l'argumentar, l'ús adequat dels dispositius electrònics (mòbil, ordinador, tauleta, etc.). Cal que l’estudiant demostri que és responsable i rigorós en el treball autònom, participa de forma activa a les classes, mostra pensament crític i unes conductes que afavoreixen un entorn amable i positiu, democràtic i on es respecten les diferències. També es tindrà en compta el compromís ètic amb els principis deontològics de la professió. Consulteu els següents documents:
- Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (2011). Compromís ètic del professorat. http://www.mrp.cat/inici/20/el-compromis-etic-del-professorat
- Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (2011). Codi deontològic de la professió docent. https://www.cdl.cat/codi-deontologic-de-la-professio-docent
Les qüestions i/o dubtes referents a l'avaluació que no estiguin recollits en les indicacions anteriors es regiran pels següents documents:
- Criteris i pautes generals d'avaluació de la Facultat deCiències de l'Educació (http://www.uab.cat/web/informacio-academica/avaluacio/normativa-1292571269103.html).
- Normativa d'Avaluació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Títol IV: Avaluació. Versió segons les modificacions aprovades per acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2017. (http://www.uab.cat/web/informacio-academica/avaluacio/normativa-1292571269103.html).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Disseny d'un producte divulgatiu de continguts (revista digital) (individual) | 40 | 55,2 | 2,21 | 1, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19 |
Disseny i justificació d'una sortida didàctica (grupal) | 30 | 41,4 | 1,66 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19 |
Disseny i presentació d'una seqüència didàctica (grupal) | 30 | 41,4 | 1,66 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19 |
A l'inici del màster, es facilitarà la bibliografia actualitzada.