Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 | 1 |
Es recomana estar familiaritzat amb la plataforma virtual d'aprenentatge amb el fi de seguir i interactuar amb els continguts del modul. S'aconseja el domini de la llengua anglesa.
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant aprofundeixi en l'estudi dels diferents aspectes fisiològics, psicològics, pedagògics i sociològics i de teoria de l'entrenament vinculat a l'activitat física i l'esport:
La metodologia emprada es basa en abordar el procés d’aprenentatge des d’un entorn obert, participatiu i constructiu. S’utilitzaran diferents estratègies docents, dirigides a tota la classe, en petits grups i de forma personalitzada. Es vol afavorir la reflexió i la construcció del coneixement crític. La forma de desenvolupar les sessions és mitjaçant:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 33 | 1,32 | 3, 4, 5, 10, 12 |
Presentació oral de treballs | 11 | 0,44 | 8, 9, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 44 | 1,76 | 1, 2, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 54 | 2,16 | 1, 2, 6, 8, 12 |
Lectura d'articles / informes d'interès | 49 | 1,96 | 1, 2, 6, 10 |
L’avaluació continuada implica l’assistència regular, participació i el desenvolupament de les activitats formatives proposades a cadascuna de les sessions. L’aprofitament i domini d’habilitats i coneixements es valorarà mitjançant les activitats de:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta d'aprenentatges | 8 | 5 | 0,2 | 2, 7, 8 |
Comentari crític articles | 4 | 5 | 0,2 | 5, 6, 7, 9, 12 |
Defensa oral | 10 | 2 | 0,08 | 6, 8, 12 |
Disseny d'un informe | 15 | 8 | 0,32 | 4, 9, 10 |
Elaboració de treball | 13 | 8 | 0,32 | 2, 3, 5, 11 |
Exposició oral | 10 | 2 | 0,08 | 1, 8, 11 |
Prova escrita | 25 | 2 | 0,08 | 4, 6, 10 |
Prova tipus test | 15 | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 12 |
Cox, R.H. (2009). Psicología del Deporte. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
De la Vega, R., Del Valle, S., Maldonado, A., & Moreno, A. (2008). Pensamiento y acción en el deporte. Wanceulen: Sevilla.
Garcés, E.J., Olmedilla, A., & Jara, P. (2006). Psicología y Deporte. Murcia: Diego Marín.
Olmedilla, A., Abenza, L., Boladeras, A., & Ortín, F. (2011). Manual de Psicología de la Actividad Física y del Deporte. Murcia: Diego Marín.
Riera, J. (2005). Habilidades en el deporte. Barcelona: INDE.
Solé, J. (2008). Teoría del entrenamiento deportivo. Barcelona: Sicropat Sport.
Solé, J. (2006). Planificación del entrenamiento deportivo. Barcelona: Sicropat Sport.
Weinberg, R.S., & Gould, D. (2010). Fundamentos de Psicología del deporte y del Ejercicio Físico. Madrid: Editorial Panamericana.