2020/2021
Anàlisi de la Pràctica Psicosocial
Codi: 42778
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial |
OT |
0 |
2 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- espanyol (spa)
Altres indicacions sobre les llengües
L'estudiant podrà fer les presentacions i els treballs en català
Equip docent
- José Luis Lalueza Sazatornil
- Silvia Camps Orfila
Prerequisits
No hi ha pre-requisits.
Objectius
- Comprendre i analitzar casos concrets d'intervenció psicosocial
- Relacionar les dimensions teòriques i pràctiques de la intervenció psicosocial
- Desenvolupar habilitats comunicatives per exposar temes i casos
- Participar en la construcció d'un coneixement col·laboratiu
Competències
- Defensar arguments i justificar una idea amb claredat i precisió, d’una manera apropiada al context, valorant les aportacions d'altres persones
- Establir objectius operatius fonamentals, rellevants teòricament i socialment, que tinguin en compte la complexitat de la realitat psicosocial
- Identificar, relacionar i aplicar conceptes, teories i perspectives en l'abordatge teoricopràctic de la realitat psicosocial
- Orientar teòricament la definició dels objectius, el disseny i l'anàlisi en la comprensió dels fenòmens psicosocials
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Seleccionar i aplicar les tècniques necessàries per a la recollida, l'anàlisi i la presentació de material empíric de caràcter qualitatiu
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar i presentar l'experiència concreta d'intervenció psicosocial desenvolupada en les pràctiques externes
- Defensar arguments i justificar una idea amb claredat i precisió, d’una manera apropiada al context, valorant les aportacions d'altres persones
- Guiar teòricament la sistematització de diferents projectes i experiències en la intervenció psicosocial
- Integrar els aspectes teòrics i pràctics de la intervenció psicosocial
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Valorar críticament l'actuació pròpia en el camp de la intervenció psicosocial, d'acord amb els objectius establerts en el procés de pràctiques externes
Continguts
- Descripció i anàlisi dels eixos fonamentals d'anàlisi de la pràctica de la intervenció psicosocial: teòric, epistemològic, metodològic, procedimental i relacional.
- Exposició de casos concrets de pràctica professional per part del professorat, tenint en compte actors, problemes socials definits, metodologies d'intervenció i sistemes d'avaluació.
- Exposició, per part de l'estudiantat, dels seus projectes d'intervenció vinculats a les pràctiques externes.
- Anàlisi de l'activitat professional a partir dels models teòrics i metodològics implementats en les diferents experiències pràctiques de l'estudiantat.
Metodologia
La Metodologia docent es basa en l’anàlisi de casos, a partir dels següents eixos:
- Teòric
- Epistemològic
- Metodològic
- Tecnològic
- Relacional
L’anàlisi de casos correrà a càrrec del professorat (3 sessions) i a càrrec dels i les estudiants (4 sessions).
En el cas de les anàlisis realitzades per estudiants, s’hauran de basar en l’experiència en les pràctiques del Màster. En cas que, per motius excepcionals, no s’hagin dut a terme, cal consultar el cas concret amb la coordinació del Mòdul 5c. .
Avaluació
Evidències:
- EV1. Presentació a classe sobre les pràctiques del Màster, a partir del guió proposat a la Guia de l’Evidència, que es basa en (1) Descripció de les pràctiques, (2) Narrativa sobre les pràctiques i (3) Preguntes per a reflexionar
- EV2. Anàlisi de pràctiques psicosocials. Sistematització dels casos i pràctiques exposats en les diferents sessions (de professorat i estudiants) a partir dels eixos teòric, epistemològic, metodològic, tecnològic i relacional.
- EV3. Informe d'aprenentatge del mòdul pel TFM. Informe sobre l'aplicació del mòdul al procés del TFM, corregit pel tutor/a de l'estudiant seguint les directrius de qui coordina el mòdul.
Qualificacions:
- Mòdul superat: El mòdul es considerarà superat si l'estudiant obté una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació.
- Avaluable: Es considerarà Avaluable l’estudiant que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total del mòdul.
- No avaluable: Es considerarà No avaluable el fet que encara que l’estudiant hagi presentat vàries proves el pes total en relació amb el conjunt del mòdul sigui inferior al 40%.
- Reavaluació: No hi ha reavaluació
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
EV1. Presentació a classe sobre les pràctiques del Màster, a partir del guió proposat a la Guia de l'Evidència, que es basa en (1) Descripció de les pràctiques, (2) Narrativa sobre les pràctiques i (3) Preguntes per a reflexionar |
30% |
1
|
0,04 |
1, 2, 3, 4, 5, 6
|
EV2. Anàlisi de pràctiques psicosocials. Sistematització dels casos i pràctiques exposats en les diferents sessions (de professorat i estudiants) a partir dels eixos teòric, epistemològic, metodològic, tecnològic i relacional. |
50% |
0
|
0 |
1, 3, 4, 5, 6
|
EV3 Informe d'apenentatge del mòdul pel TFM |
20% |
0
|
0 |
3, 4, 5, 6
|
Bibliografia
La bibliografia s'especificarà al Moodle, amb antel.lació suficient per a poder preparar la sessió, i vinculada específicament a cada cas a presentar.