Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OT | 0 | 2 |
S'aconsella haver cursat els moduls previs de l'itinerari (M1, M2a, M3 i M5a).
Els objectius globals del mòdul són els següents:
.- Desenvolupar una anàlisi psicosocial, teòricament orientat, sobre la base dels resultats obtinguts en la investigació pròpia.
.- Elaborar conclusions i recomanacions producte de la investigació realitzada.
.- Valorar les implicacions ètiques i polítiques de la difusió del coneixement generat.
Orientació temàtica del mòdul:
.- Anàlisi i discussió de resultats d'investigació a partir de diferents metodologies qualitatives: anàlisi del discurs i narratiu, anàlisi de dades etnogràfiques i anàlisis de processos d'investigació-acció.
.- Identificació de problemes associats al procés d'anàlisi de dades qualitatives, d'acord als projectes propis dels i les estudiants.
.- Definició dels processos de síntesis i elaboració de conclusions a partir del material qualitatiu recaptat en els projectes propis.
.- Procediments per a la sistematització de recomanacions per a la pràctica professional que es derivin dels treballs de recerca realitzats.
.- Implicacions de la publicació de dades qualitatives 'sensibles' per raons ètiques o polítiques.
Les metodologies docents podran combinar les següents formes de treball: seminaris, tutories individuals i col·lectives, elaboració i desenvolupament de treballs, anàlisis de materials empírics, lectura d'articles i/o informes d'interès i estudi personal.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitária.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i discussions grupals | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Exposicions orals | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de material empíric | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Lectura i comprensió d'articles i informes | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5 |
Preparació de sessions | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració i desenvolupament de treballs | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Estudi i treball personal i grupal | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
EV1. Activitat a l'aula: exercici grupal dut a terme a l'aula i vinculat a una metodologia d'anàlisi específica i/o a la pròpia recerca de les i els estudiants. El/la professor/a de la sessió indicarà al seu moment quin ha de ser el treball a realitzar, i aquest se elaborará prèviament a la sessió assignada i serà presentat en classe el dia corresponent.
EV2. Exercici individual: presentació de l'anàlisi del material recollit en la recerca en un treball redactat (inclou mètode, procediment, anàlisi i resultats preliminars).
EV3. Informe d'aprenentatge del mòdul pel TFM. Informe sobre l'aplicació del mòdul al procés del TFM, corregit pel tutor/a de l'estudiant seguint les directrius de qui coordina el mòdul.
Qualificacions:
Mòdul superat: El mòdul es considerarà superat si l'estudiant obté una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació.
Avaluable: Es considerarà Avaluable l’estudiant que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total del mòdul.
No avaluable: Es considerarà No avaluable el fet que encara que l’estudiant hagi presentat vàries proves el pes total en relació amb el conjunt del mòdul sigui inferior al 40%.
Reavaluació: No hi ha reavaluació
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: http://www.uab.cat/doc/DOC_avaluaciotitulacions1819
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Preparació i presentació d'exposicions orals | 30% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
EV2. Desenvolupament i presentació escrita del treball d'anàlisi | 50% | 27 | 1,08 | 2, 3, 4, 5 |
EV3. Informe d'aprenentatge del mòdul pel TFM | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5 |
Antaki.C, (Ed.) (1988): Analysing Ordinary Explanation: A casebook of methods. London: Sage.
Barabási, A.-L. (2002). Linked : the new science of networks. Cambridge Mass.: Perseus Pub.
Barthes, R.; Duisit, L. (1975) An Introduction to the Structural Analysis of Narrative. New Literary History, Vol. 6, No. 2, On Narrative and Narratives, 237-272. Baltimore: The Johns Hopkins University Press
Bassi, J. (2008): El buen camino. Una historia de vida que ilustra los efectos de la (in)disciplina en la producción de conocimiento.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. doi:10.1191/1478088706qp063oa
Billig, M.(1987): Arguing and Thinking: A Rhetorical approach to social psychology. Cambridge: CUP.
Billig,M. et al.(1988): Ideological Dilemmas: A social psychology of everyday thinking, London: Sage,
Billig,M,(1991): Ideo/ogy and Opinions. London: Saqe.
Burman,E,-Parker,I.(Eds,)(1993): Discourse analytic research. Repertoires and readings of texts in action. London: Routledge,
Fairclough,N,(1989): Language and Power. London: Longman.
Fairclough,N,(1992): Discourse and Social Change, Cambridge: Polity Press.
Fernández Christlieb, P. (2012) Vehículos. URBS. Revista de Estudios Urbanos y Ciencias Sociales, 2(1), 9-17. Disponible en: http://nevada.ual.es:81/urbs/index.php/urbs/article/view/fernandez_christlieb
Frank, A. W. (2012). Practicing dialogical narrative analysis. Varieties of narrative analysis, 33-52.
Gilbert,G,N,-Mulkay,M,(1984):Opening Pandora's Box: A socio/ogical analysis of scientists' discourse. Cambridge: Cambridge University Press,
Grice, H,P.(1975): logic and conversation. En P,Cole and J, Morgan (Eds.): Syntax and Semantics, vol 3: Speech Acts. NY: Academic Press.
Iñiguez, L.; Antaki, Ch. (1994): El análisis del discurso en Psicología Social. Boletín de Psicología, No. 44, 59-66.
Iñiguez, L.; Antaki, Ch. (1998): Análisis del discurso. Anthropos, No. 177, 57-75.
Levinson, S.(1983): Pragmatics. Cambridge: CUP.
McNaught, C.; Lam, P. (2010) Using Wordle as a Supplementary Research Tool. The Qualitative Report, Volume 15 Number 3, May 2010, 630-643. Disponible en: http://www.nova.edu/ssss/QR/QR15-3/mcnaught.pdf
Molina, J. L. (2004). La ciencia de las redes. Apuntes de Ciencia Y Tecnología, (11), 36–42.
O'Halloran, K. (Ed.). (2004). Multimodal discourse analysis: Systemic functional perspectives. A&C Black.
Parker, I. (1988): Deconstructing accounts. En C,Antaki (ed.):Analysing Ordinary Explanation: A casebook of methods London: Sage.
Parker,L.(1992): Discourse Analysis. Critical Analysis for Social and Individual Psycho-logy. London: Routledge.
Potter, J.; Wetherell, M, (1987): Discourse and Social Psychology: Beyond attitudes and benevtour.London: Saqe.
Riessman, C. K. (2003) Narrative Analysis. in M.S. Lewis-Beck, A. Bryman and T. Futing Liao, eds(2003), The Sage Encyclopedia of Social Science Research Methods, 3 Vol. boxed set, Sage. Reprinted by permission of Sage Publications.
Riessman, C.K. (2003)“Performing identities in illness narrative: Masculinity and multiple sclerosis”, Qualitative Research, 3(1).
Van Dijk, T. (1999): Análisis crítico deldiscurso. Anthropos, 186, 23-36.
Van Dijk,T. (2002). El análisis crítico del discurso y el pensamiento social. Atenea Digital, 1, 18-24. Disponible en http://blues.uab.es/athenea/num1/vandijk.pdf
Van Dijk,T. (2003). La multidisciplinaridad del análisis crítico del discurso: un alegato en favor de la diversidad. En R.Wodak y M.Meyer Métodos de análisis crítico del discurso, 143-177. Barcelona:Gedisa.
Wetherell, M.; Potter, J.(1992): Mapping the language of racismo. London: Harverster.
Williams, G. (1984) “The genesis of chronic illness: Narrative reconstruction”, Sociology of Health & Illness, 6(2): 175-200.
Wodak, R.; Meyer, M. (comps.) (2003): Métodos de análisis crítico del discurso. Barcelona: Gedisa.