Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313312 Advocacia | OB | 1 | 1 |
Per un bon seguiment del curs és necessari tenir bons coneixements de Dret civil, Dret mercantil, Dret processal i Dret tributari
Assessoria i redacció de documents jurídics és una assignatura que s'imparteix al primer quadrimestre del Màster d'accés a l'Advocacia. Es tracta d'un mòdul que serveix perquè l'alumne adquireixi nocions bàsiques per assessorar el client, redactar documents jurídics, així com resoldre casos amb els quals l'alumne es pot trobar en l'exercici de l'Advocacia. Per això aquesta assignatura es planteja des de supòsits pràctics, amb l'objectiu d'aprofundir en conceptes jurídics ja estudiats per l'alumne.
Sessió 1. L'assessorament jurídic al client
A partir d'un cas pràctic es proporcionarà una sèrie de pautes, per tal d'assessorar el client, tenint en compte l'especial relació professional advocat-client.
Sessió 2. Redacció de documents societaris (I)
Quan es planteja constituir una societat limitada s’han de tenir en compte diversos factors (objecte social, tipologia dels socis, possible entrada de nous inversors, responsabilitat jurídica de socis i administradors, tributació de l'entitat i els socis…) per poder redactar correctament els estatuts. En aquesta classe s'estudiarà la redacció de determinats documents relacionats amb la constitució d'una societat limitada.
Sessió 3. Redacció de documents societaris (II)
A la vida d’una societat mercantil es poden produir modificacions i variacions que aconsellin redactar documents que les regulin. En aquesta sessió i a partir d'un cas pràctic examinarem la redacció d'acords “parasocials” i la redacció de modificació dels estatuts d'una societat mercantil.
Sessió 4. Com es redacta un contracte?
En aquesta classe es treballarà un supòsit de fet que ens planteja un client i a partir del qual s'haurà de preparar la redacció d'un contracte que contempli les pretensions del nostre client per traslladar-li-ho a l'advocat de l'altra part.
Sessió 5. Contracte de col·laboració mercantil
L'objectiu d'aquesta sessió és estudiar, des d'un cas pràctic, la definició i les característiques essencials del contracte d'agència, del contracte de distribució, així com les seves diferències.
Sessió 6. Contracte d'arrendament
En aquesta classe estudiarem els conceptes bàsics de l'arrendament d'habitatge i del d'ús diferent del d'habitatge, a partir de dos casos pràctics.
Sessió 7. La cessió de drets d'autor
En aquesta sessió s'estudiaran els drets d'autor, tant de caràcter patrimonial, com de caràcter moral, per poder resoldre un cas pràctic de cessió de drets que es plantejarà a classe.
Sessió 8. La mediació
La mediació és un sistema alternatiu de resolució de conflictes que es caracteritza perquè són les parts les que voluntàriament acudeixen a un tercer per intentar arribar a un acord i evitar un litigi. En aquesta sessió estudiarem la mediació (concepte i procediment) a través d'un cas pràctic.
Sessió 9. Contracte de transacció
A partir d'un supòsit pràctic estudiarem què és un contracte de transacció, sobre quines matèries es pot transigir i com es redacta.
Sessio 10. Problemes de competència judicial internacional, dret aplicable i dret interregional
En una societat globalitzada és fonamental tenir en compte els problemes de competència judicial internacional que es poden generar en supòsits privats de tràfic jurídic extern, així com en situacions que són d’aplicació el dret interregional. En aquesta classe s’explicaran aquestes situacions i com donar solució a aquesta problemàtica.
Sessió 11. La fiscalitat dels contractes civils i mercantils
En aquesta classe, a partir de contractes treballats en altres sessions, examinarem la seva fiscalitat, per poder assessorar al client no només des d'un punt de vista civil o mercantil, sinó també tributariSessió 12.- La negociació
Sessió 12.El contracte d'arres
En aquesta classe, a partir d'un cas pràctic s'estudiaran els principals aspectes a tenir en compte al preparar un contracte d’arres.
Sessió 13. L'argumentació jurídica
L'argumentació jurídica és una manera de donar respostes jurídiques a determinats problemes. En aquesta sessió, a partir de casos estudiats a classe, ens aproximarem a conceptes com la interpretació, l'argumentació i el raonament jurídic.
El procés d'aprenentatge té com a base el treball de l'estudiant, qui aprèn treballant, essent la missió del professorat ajudar-lo en aquesta tasca subministrant-li informació i mostrant-li les fonts on es pot aconseguir.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes magistrals | 27 | 1,08 | |
classes pràctiques | 10,5 | 0,42 | |
lectura textos jurídics | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
elaboració i resolució dictamen i supòsit pràctic a l'aula | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca bibliografia i juripsrudència | 10 | 0,4 | |
estudi i redacció de textos jurídics | 45 | 1,8 | |
redacció dictàmens i textos jurídics | 20 | 0,8 |
Aquest mòdul és eminentment pràctic, per tant per la seva valoració es tindrà molt en compte la intervenció activa de l’alumne en les classes i en les activitats que es plantegin.
Així, la qualificació final del mòdul s’obtindrà:
- 50% de l’avaluació continuada:
- 50% de l’examen final.
1.- Avaluació continuada:
Per valorar aquest paràmetre es tindrà en compte les intervencions i la implicació activa de l’alumne a classe, la resolució del supòsit pràctic que es farà durant el mòdul, així com el resultat de les proves tipus test que es realitzaran en sis de les tretze sessions de les programades en aquest mòdul.
La nota de l’avaluació continuada es distribuirà:
a)- Test (Al final de sis sessions es passarà un test de 5 preguntes del que s’hagi explicat a classe. Aquestes proves no es podran recuperar en cas d’absència a classe i suposarà un 20% de la nota de l’avaluació continuada. Els alumnes poden deixar de fer fins a un màxim de 2 d’aquests qüestionaris breus. I en el cas de realitzar tots els qüestionaris es computaran els 4 que hi hagin obtingut la millor puntuació.
b)- Resolució d’un cas pràctic (Durant el mòdul es repartirà un supòsit pràctic que haurà de ser resolt en un termini màxim de 20 dies. Aquest cas suposarà el 40% de la nota de l’avaluació continuada).
c)- Intervenció/implicació a classe (La majoria de les classes seran participatives i per tant el 40% de la nota d’avaluació continuada es calcularà a partir de les intervencions a classe).
Aquest sistema d’avaluació continuada pot estar sotmès a canvis si, finalment, les classes fossin, majoritàriament, telemàtiques. En tot cas, de produir-se aquesta eventualitat s’informarà amb temps a l’alumne de les possibles variacions.
2.- Examen final.
La prova de l’examen final consistirà en:
• Test de 25 preguntes, segons el patró de la prova d'accés del Ministeri de Justícia (4 opcions amb una sola resposta correcte que es valorarà en 0,40 punts, penalitzant la incorrecta amb -0,13 punts)
• L’examen només es valorarà a partir d'una nota mínima de 3 (sobre 10) Qui tingui una nota inferior, suspendrà el mòdul.
• Possibilitat de re-avaluació: qui hagi obtingut una nota d'examen inferior a 3, pot tornar-se a presentar per recuperar-lo. Aquesta recuperació afecta només a la nota de l'examen, no a la qualificació de l'avaluació contínua, que es manté. A la re-avaluació es poden presentar tant els alumnes que hagin suspès, com els que hagin aprovat i desitgin pujar nota; ara bé, a la nota final es tindrà en compte l'última de les dues (re-avaluació), encara que sigui la més baixa.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
+aplicació pràctica de coneixements teòrics (casos pràctiques, dictàmens..) | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen final | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 5, 6, 7, 9, 10 |