Degree | Type | Year | Semester |
---|---|---|---|
2503998 Catalan Philology: Literary Studies and Linguistics | OB | 3 | 2 |
There isn't
Identify the Catalan morphological processes
1. Morphological structure and lexicon
2. Inflexional categories. Nominal and verbal inflexion. Dialectal variation.
3. Cliticization. Restrictions and variation
4. Derivation: sufixes and prefixes. Límits between derivation and composition
5. Composition. Other processes of word formation.
Directed activities (40%): explanation of the syllabus and discussion of problems
Supervised activities (30%): practices and problem resolutions
Autonomous activities (30%): study and specific text lecture
Les activitats dirigides assumeixen la metodologia de l'aprenentatge basat en problemes i consistiran en (i)pràctiques a l'aula de resolució de problemes, reforçar els coneixements teòrics i desenvolupar la capacitat d'anàlisi (ii) pràctiques fetes fora de l'aula, que en alguns casos, s'hauran de lliurar.
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
explanation of the syllabus and discussion of problems | 45 | 1.8 | 17, 3, 1, 2, 16, 4, 6, 7, 8, 5, 12, 14, 10, 13, 11, 15, 20, 9, 21, 22 |
Type: Supervised | |||
practices i problem resolutions | 45 | 1.8 | 17, 3, 1, 2, 16, 4, 6, 7, 8, 19, 5, 12, 14, 10, 13, 11, 15, 20, 9, 18, 24, 21, 23, 22 |
Type: Autonomous | |||
study and specific text lecture | 54 | 2.16 | 17, 3, 1, 2, 16, 4, 6, 7, 8, 19, 5, 12, 14, 10, 13, 11, 15, 20, 9, 18, 24, 21, 23, 22 |
1. Examen final (50%)
2. Exercicis puntuats, 2 (40%)
3. Pràctica addicional (10%)
Els errors de normativa penalitzaran en la forma que s'estableixi per a cada activitat.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà zero.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
La nota final de l'assignatura serà la suma (ponderada) de les puntuacions obtingudes en cada activitat. Després decada prova, hi haurà sempre un procediment de revisió del resultat. El calendari de les proves s'anunciarà acomençament de curs. L'assignatura serà "no avaluable" quan no s'hagi fet la prova final. Només tindran accés a la reavaluació els estudiantsque hagin obtingut com a mínim un 3,5 de la nota global i hagin estat avaluats en un mínim de 2/3 parts de laqualificació de l'assignatura. Només es podrà recuperar l'examen final i la nota màxima serà 5. Els errors de normativa penalitzaran en la forma que s'estableixi per a cada activitat.
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
additional work | 10% | 1 | 0.04 | 17, 3, 1, 2, 16, 4, 6, 7, 8, 19, 5, 12, 14, 10, 13, 11, 15, 20, 9, 18, 24, 21, 23, 22 |
final exam | 50% | 2 | 0.08 | 17, 3, 1, 2, 16, 4, 6, 7, 8, 19, 5, 12, 14, 10, 13, 11, 15, 20, 9, 18, 21, 23, 22 |
secondary exercices | 40% | 3 | 0.12 | 17, 3, 1, 2, 16, 4, 6, 7, 8, 19, 5, 12, 14, 10, 13, 11, 15, 20, 9, 18, 24, 21, 23, 22 |
Basic references:
Mascaró, Joan (1986) Morfologia. Barcelona: Enciclopèdia Catalana.
Solà, J., M-R. Lloret, J. Mascaró i M. Pére-Saldanya (eds.) (2002) Gramàtica del Català Contemporani. vol.I. Barcelona: Empúries.
nstitut d'Estudis Catalans (2016) Gramàtica de la llengua catalana.
Complementary references:
Bonet, Eulàlia i Maria-Rosa Lloret (1998) Fonologia catalana. Barcelona: Ariel.
Fábregas, Antonio (2013) La morfologia. El análisis de la palabra compleja. Madrid: Síntesis
Pérez-Saldanya, M., M. Gifre i J. Todolí (2004) Morfologia Catalana. Barcelona: UOC.