Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | FB | 1 | 2 |
No hi ha prerequisits específics diferents de les condicions d'accés a la universitat.
L'objectiu d'aquesta assignatura és perfeccionar la capacitat d'anàlisi i producció de textos específics per les organitzacions, així com aprendre recursos d'argumentació per defensar les posicions d'una organització, tant a la comunicació interna com externa. Al final del curs, l'alumnat ha de conèixer les principals característiques d'una sèrie de models textuals, la qual cosa li permetrà aplicar aquests coneixements a la composició de textos, tant orals com escrites, en espanyol.
Tema 1. Oralitat i escriptura en els textos específics per a les organitzacions. Manifestacions de la llengua oral i de la llengua escrita en diferents formats. Recursos lingüístics per a l'elaboració de textos. Norma i ús en la comunicació oral i escrita. Alguns dels problemes normatius de l'espanyol.
Tema 2. Les unitats textuals: enunciats i paràgrafs. Els arguments: estructures i tipus. Constituents de l'enunciat, concordança i ordre de paraules. Ús dels connectors i d'elements referencials.
Tema 3. Procediments de creació textual. Factors lingüístics i extralingüístics en la creació de textos.
Tema 4. Articulació, problemes de pronunciació i característiques pròpies de la llengua oral en l'àmbit de la comunicació. Els trets prosòdics: velocitat d'elocució, les pauses i la intensitat. Estratègies d'èmfasi en l'argumentació oral.
Tema 5. La presentació oral. Recursos lingüístics per a presentacions orals. Preparació d'intervencions orals. Recursos orals per a la presentació oral. La comunicació no verbal.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
La metodologia emprada a les activitats dirigides combina les classes magistrals (per a l'exposició dels continguts teòrics i descriptius del curs) amb les activitats pràctiques, que requereixen la participació activa de l'alumnat individualment i en grup. En les activitats supervisades l'alumnat haurà de realitzar la lectura, l'anàlisi i la síntesi de textos i documents de lectura obligatòria, així com preparar i realitzar els treballs assignats pel professorat. L'alumnat comptarà amb materials de suport en el Moodle de l'assignatura i amb tutories presencials.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 15 | 0,6 | 2, 9 |
Pràctiques d'aula i seminaris | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi dels textos i documents, preparació i realització de treballs | 90 | 3,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
L'alumnat haurà de realitzar al llarg del curs les següents proves:
Les característiques de cadascuna de les pràctiques s'especificaran durant el curs i podran consultar-se en el Moodle.
Per superar l'assignatura, s'hauran de realitzar totes les proves i lliurar-les en el termini fixat. S'ha d'obtenir una nota final igual o superior a 5. Per calcular la nota final s'aplicaran els percentatges anteriorment indicats. Per recuperar alguna de les proves és necessari obtenir una qualificació mínima de 3,5 sobre 10 encara que la suma de totes les activitats d'avaluació sigui un 5. Els estudiants que hagin suspès la prova teòrica amb menys d'un 3,5 hauran de presentar-se a la recuperació.
Els estudiants que hagin suspès alguna de les activitats podran presentar-se a la recuperació d'un màxim de dues de les proves realitzades de manera ordinària.
Es considerarà "No avaluat" quan l'estudiant només hagi realitzat una de les pràctiques/proves. L'elaboració de més d'una pràctica/prova suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
Per tenir dret a la revisió extraordinària, l'alumnat ha d'haver realitzat la revisió ordinària.
ADVERTIMENT:
Les faltes d'ortografia, així com els errors a la puntuació, la morfosintaxi i el lèxic es penalitzen amb -0,2 punts cadascuna. Amb més de 15 faltes o errors gramaticals la prova es considerarà suspesa amb un 0 i haurà de repetir-se en la recuperació. En la recuperació l'estudiant només pot presentar-se a un màxim de dues proves (del total de quatre).
En el cas que es modifiqui la docència híbrida i les sessions presencials s’hagin d’aturar, es reduiran les activitats d’avaluació a la realització dels dos portafolis.
1.Portafoli de llengua escrita, que tindrà un valor del 50% de la nota
2.Portafoli de llengua oral, que tindrà un valor del 50% de la nota
Els alumnes tindran les lectures obligatòries i els materials de teoria com a material de suport per realitzar els exercicis dels portafolis.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova de comprensió de les lectures obligatòries | 10 % | 0 | 0 | 2, 8, 9 |
Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs | 40 % | 0 | 0 | 2, 8, 9 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge escrit | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge oral | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |