Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació Social | OB | 3 | 1 |
No hi ha.
1. Conèixer i reflexionar individualment i grupal sobre la història, la conceptualització actual, els paradigmes d’interpretació i intervenció i la situació actual en el món de la Pedagogia Social i l'Educació Social
2. Conèixer les tecnologies, els professionals, les metodologies i els àmbits d’intervenció de la Pedagogia Social i l'Educació Social
3. Analitzar i conèixer en profunditat un àmbit específic d’intervenció en l'ámbit de la Pedagogia Social i l'Educació Social
1. Pedagogia social i educació social: conceptualització i relacions 1.1. Eines conceptuals bàsiques 1.1.1. Pedagogia Social; Educació Social; Treball social; 1.1.2. Acción e intervenció socioeducativa; praxis social; concientització; emancipació; inadaptació; exclusió; animació; etc. 1.2. Evolució històrica de la pedagogia social i de l’Educació Social a Europa i Espanya. Autors més rellevants. 1.3. Problemàtiques i desafiaments actuals de la Pedagogia Social i l’Educació Social. 2. Bases pedagógiques de la socialització i l’aprenentatge social 2.1. Pedagogia, socialització i aprenentatge social 2.2. Models i teories de l’aprenentatge social 3. Educació social i processos d’empoderament 3.1. Pedagogia, educació social i política 3.2. Intervenció socioeducativa, ideologia i poder 3.3. Empoderament i intervenció socioeducativa 3.4. Tipus d’empoderament 4. Models d’acció i intervenció socioeducativa 4.1. Models d’intervenció socioeducativa 4.2. L’univers d’accions i intervencions de la Pedagogia Social i l’Educació Social 4.3.Normativa en pedagogia i educació social 4.4. Metodologia de la intervenció socioeducativa 5. Professionalització en educació social i professiones d'allò social 5.1. Les professions de la sociocultura 5.2. Els perfils professionals histórics d’educació social 5.2. Ambits profesionals dels educadors i educadores socials 5.3. Educació social, interdisciplinarietat i interprofesionalitat |
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa que s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació:
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Presencial en gran grup |
0 |
Exposicions per part del professor dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l’exposició dels principals continguts a través d’una participació oberta i activa per part dels estudiants. |
Seminaris |
15 |
Espais de treball en grup reduïts supervisat pel professor. A continuació es mostra la relació d’activitats a desenvolupar a l’aula |
Relació d’Activitats:
A) Treball sobre articles de revista o capítols de llibre (individual i Grupal)
B) Treball sobre pel·lícules (individual i Grupal)
C) Elaboració d’un pòster d’un àmbit d’intervenció o d’una temàtica concreta de pedagogia social. (Grupal)
D) Presentació i defensa a l’aula del pòster(Grupal)
E) 2 exàmens parcials de l’assignatura (individual)
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 0 | 0 | |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisada | 60 | 2,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 75 | 3 |
És requisit obligatori per accedir a l’avaluació final de l’assignatura haver fet, al menys, una presentació en grup a l’aula d’un article /pel·lícul.la; haver presentat el pòster i haver fet la defensa pública del mateix. L’assistència a les classes presencials (magistral/seminaris) de l’assignatura és obligatòria. L’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de les classes, en cas contrari es considerarà no avaluable.
Hi ha dos exàmens parcials d’aquesta assignatura. Cal aprovar els dos per passar l’assignatura. Les notes obtingudes en els 2 parcials, quan ambdós estiguin aprovats, faran mitjana per la nota final que es complementa amb la resta de notes de l’assignatura. Hi ha una recuperació de l’assignatura però només es pot accedir si s’ha aprovat, al menys, un dels dos parcials i l’altre ha estat suspès amb una nota entre 3’6 i 4’9. Únicament són recuperables els exàmens parcials.
Les dates dels exàmens i recuperació són:
Primer parcial: 16 de Novembre del 2020 .
Segon Parcial: 18 de Gener del 2021
Recuperació (només pels que reuneixen les condicions): 25 de gener del 2020
|
Activitats d’Avaluació
|
% de la nota |
PART GRUPAL |
Presentacions a l’aula articles /pel·lícules |
5% |
Realització d’un pòster sobre una temàtica específica |
15% |
|
Presentació pública del pòster |
5% |
|
PART INDIVIDUAL |
Participació a l’aula i implicació en les dinàmiques |
2% |
Autoavaluació |
3% |
|
2 exàmens parcials (eliminatoris de matèria) |
35% + 35% |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
2 exàmens parcials | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Autoavaluació | 3% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Participació a l'aula i implicació en les dinàmiques | 2% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentacions a l'aula articles /pel·lícules | 5% | 0 | 0 | 2, 5, 6, 9, 10, 11 |
Presentació pública del pòster | 5% | 0 | 0 | 1, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Realització d'un pòster sobre una temàtica específica | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 7, 8, 10, 15 |
A - Manuals generals i específics
B - Altres textos de consulta
C - Metodologies i tècniques
D) Revistes i enllaços web