Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 1 |
No es requereixen requisits previs.
- Conèixer i saber utilitzar les principals normes jurídiques que afecten a la seguretat informàtica i documental.
- Analitzar i resoldre supòsits concrets.
- Adquirir la capacitat d’accedir als materials jurídics de rellevància.
- Entendre, confeccionar i gestionar la documentació necessària per tal de complir amb els requisits establerts a la legislació de protecció de dades des de la perspectiva d’un Delegat de Protecció de Dades.
Unitat Didàctica 1
Introducció: El Reglament General de Protecció de Dades
1. Introducció
2. El dret a la protecció de dades i antecedents normatius del RGPD
3. Primer aproximació al Reglament General de Protecció de Dades
Unitat Didàctica 2
Subjectes
1. Responsable del Tractament
2. Encarregat del Tractament
3. Delegat de Protecció de Dades
Unitat Didàctica 3
Principis
1. Principis relatius al tractament
2. Licitud
3. Categories especials de dades
Unitat Didàctica 4
Drets
1. Transparència i informació
2. Accés i portabilitat
3. Supressió
4. Limitació del tractament
5. Oposició
6. Decisions individuals automatitzades (perfils)
Unitat Didàctica 5
Obligacions
1. Responsabilitat proactiva
2. Protecció de dades des del disseny i per defecte
3. Registre d’activitats del tractament
4. Avaluació d'impacte de protecció de dades i consulta prèvia
5. Seguretat
6. Notificació d'incidents
Unitat Didàctica 6
Transferències internacionals i autorregulació
1.Transferències internacionals
1.1. Principi general i decisions d’adequació
1.2. Garanties adequades
1.3. Normes corporatives vinculants
1.4. Excepcions per situacions especifiques
2. Autorregulació
2.1.Codis de conducta
2.2. Certificacions
El procés d'aprenentatge se centra en el treball de l'estudiant i la missió de l'professorat és ajudar-lo en aquesta tasca subministrant-li informació i mostrant-li les fonts on es pot aconseguir. El desenvolupament de la docència de l'assignatura i de la formació de l'estudiant es fonamenta en les següents activitats:
1. Activitats dirigides:
1.1. Classes magistrals: en les que l'estudiant obté les bases conceptuals de la matèria.
2. Activitats autònomes: basades en la resolució per part de l'alumne de casos pràctics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe pràctica | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Classe teòrica | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Discussió de problemes concrets | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 91,5 | 3,66 | 4, 5 |
Resolució de casos práctics | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
El sistema és d’avaluació continuada.
Si un alumne no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació que permetin la qualificació global de l’assignatura, es qualificarà com nota final “no avaluable”. Això succeirà si l’activitat realitzada per l’alumne suposa menys d’un 30% de totes les activitats avaluables de l’assignatura, tal com s’assenyalen en aquest apartat.
Si no se supera l’avaluació continuada l’alumne es podrà presentar a l’examen final i si l’aprova la nota final de l’assignatura serà de 5.
SISTEMA D’AVALUACIÓ:
1. Avaluació continuada:
Es plantejaran dues activitats durant el curs, que poden consistir en la resolució de preguntes tipus test o activitats amb resposta o resolució de casos pràctics. El pes d'aquestes dues activitats és del 60% sobre la nota final.
2. Examen final:
La prova final pot consistir en preguntes tipus test, preguntes a contestar de manera raonada o resolució de casos pràctics, o una combinació de les activitats esmentades. El pes de l'examen és del 40% sobre la nota final.
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada a l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han depresentar la petició emplenant el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals a criteri del professorat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Lliurament d'exercicis i treballs | 60% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Manuals i estudis:
Durán, B.. (2016). La figura del responsable en el derecho a la protección de datos. Madrid: Wolters Kluwer.
Normativa:
Constitución Española, Boletín Oficial del Estado, 311 § 31229 (1978)
Recursos electrónics:
Agencia Española de Protección de Datos: https://www.agpd.es/
Autoritat Catalana de Protecció de Dades: https://apdcat.gencat.cat/ca/inici
Agencia Vasca de Protección de Datos: https://www.avpd.euskadi.eus/s04-5213/es/
Consejo de Transparencia y Protección de Datos de Andalucía: https://www.ctpdandalucia.es/