Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 2 | 2 |
No hi ha prerequisits
Les organitzacions vinculades a la seguretat i les emergències tenen unes necessitats comunicatives pròpies i característiques diferenciades de les de qualsevol altre organisme. Aquestes organitzacions, ja siguin públiques o privades necessiten projectar la seva imatge, ja sigui per obligacions derivades de la legislació (cas, per exemple, de l'àmbit de Protecció Civil), o bé per a gaudir d'una bona reputació i consolidar la seva marca com a referent.
Els alumnes del Grau de Prevenció i Seguretat Integral, com a futurs professionals que formaran part o tindran interlocució amb aquestes organitzacions, han de disposar de uns coneixements relatius al funcionament dels sistemes de comunicació d'una empresa, administració o un altre organisme, especialment de els vinculats al món de la seguretat i les emergències.
La comunicació és una realitat transversal que afecta i arriba a tots els elements de una organització, per simple o complexa que sigui. Comunicar estratègicament és una necessitat. Com comunicar, a qui i mitjançant quines eines, quin és el paper de les xarxes socials o els mitjans de comunicació tradicionals en l'estratègia comunicativa de una institució o empresa són elements a conèixer per part d'un professional de la prevenció i la seguretat. També cal conèixer els mecanismes per a enfrontar comunicativament una crisi, com detectar-la i gestionar-la perquè els efectes negatius en la reputació de qualsevol organització, siguin controlats. Aquesta assignatura ofereix una visió general sobre la comunicació de les organitzacions, la comunicació de crisi i específica de la comunicació de les organitzacions vinculades a la seguretat i emergències. L'alumne podrà adquirir els coneixements bàsics necessaris sobre la matèria enfocats a la pràctica professional. Tindrà una visió general de com són i operen els mitjans de comunicació i les xarxes socials, com funciona l'estructura comunicativa d'una organització i de quines eines disposa. També tindrà una visió global dels mecanismes de preparació i gestió a nivell comunicatiu de una crisi, a més de saber de quina forma s'organitzen comunicativament els organismes vinculats a la seguretat i emergències.
OBJECTIUS FORMATIUS
Adquirir els coneixements bàsics sobre la realitat de la comunicació de les organitzacions en l'entorn actual, especialment de les organitzacions vinculades a la
seguretat i les emergències.
Conèixer quins són els mecanismes informatius dels mitjans de comunicació i com interactuen amb les organitzacions públiques i privades.
Conèixer l'estructura, mecanismes i canals de comunicació interna i externa d'una organització.
Conèixer el funcionament de les xarxes socials aplicades al món de la comunicació de les organitzacions vinculades a la seguretat i les emergències.
Conèixer què és i en què es basa la comunicació de crisi.
El present pla d'estudis dóna un gran i necessari protagonisme l'acte aprenentatge de l'alumne.
Tanmateix això no exclou la pervivència de un percentatge d'activitats dirigides que es concretarien en classe magistrals amb suport TIC i inclusió de debats i fòrums de discussió i realització de treballs amb suport TIC. Tot això implica que l'alumne adquirirà les següents competències: CE9, CE7 i CT9
L'alumne en el grau té, com hem esmentat abans, l'exigència d'un autoaprenentatge.
Aquest es concreta i aconsegueix en les activitats autònomes que serien les següents:
‐ resolució de casos on l'alumne s'acostarà a la problemàtica de l'especialitat i actuarà d'acord amb les pautes que es trobarà habitualment en la seva vida laboral
‐ estudi personal a fi de buscar la necessària consolidació de coneixements per a superar l'assignatura .
En aquestes activitats, l'alumne adquirirà les següents competències: CT5, CT8, CT10, CE3 i CE7
En les activitats supervisades de l'alumne, haurà de preparar un tema, comptant amb l'assessorament i consell del professor. En aquestes activitats l'alumne adquirirà les següent competències: CT11, CE3 i CE7.
Finalment l'alumne serà objecte de una avaluació, sent aquesta un sumatori de les notes obtingudes en les proves d'avaluació contínua i en l'examen. El resultat favorable en l'avaluació suposa l'adquisició de les següents competències: CT7, CE3 i CE7
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estudi personal, lectures i resolució de les pràctiques. | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Videoconferències amb la participació activa de l'alumnat | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
RESOLUCIÓ DE DUBTES SOBRE TEMARI i PRÀCTIQUES | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova Final d'Avaluació Continuada | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova d'avaluació contínua PAC 1 | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova d'avaluació contínua PAC 2 | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |