Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura es cursa el tercer o quart any, després d’haver cursat Fonètica i Fonologia Angleses 1 i 2.
S’estudien els principis i tècniques d’estudi acústic, articulatori i perceptiu dels sons de l’anglès. Es descriuen els indicis acústico-auditius per indicar els contrastos fonològics en anglès vs en català/castellà, així com els factors prosòdics. Es presentarà la metodologia experimental en fonètica i fonologia.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
Principis del canvi fonètic. Variació dialectal en anglès.
Introducció de cada tema per part del professor. Lectures i discussió a classe de la bibliografia.
Exercicis pràctics a casa i a classe, i elaboració dels assignments (anàlisi acústica de la parla; quantificació de dades; transcripció fonètica i fonològica; anàlisi perceptiva dels sons de la parla; aprenentatge dels trets fonètics i fonològics d’una L2).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 6, 10 |
Realització de lectures i d'exercicis pràctics | 20 | 0,8 | |
Tipus: Supervisades | |||
Assignments individuals | 20 | 0,8 | 2, 6, 7, 8 |
Discussions en grup | 5 | 0,2 | 2, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 30 | 1,2 | 1, 2 |
Realització d'exercicis i lectures | 20 | 0,8 | 1, 2, 5, 9, 10, 11 |
Avaluació
1.Les proves i els "assignments" són obligatoris.
2.La nota mínima per fer mitjana en els "assignments" i en els exàmens és 5.
3.El lliurament d'un examen i un "assignment" o de dos "assignments" exclou la possibilitat d'obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.
4.El nivell d'anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en els exàmens en la mesura que afecten a la comprensió dels continguts que exposa l'estudiant.
5. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
6. MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l'assignatura i no només de l'exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
7. En cas d'absència justificada en un dia d'examen o de lliurament de treball (per exemple una malaltia) caldrà que l’estudiant justifiqui l’absència amb documentació pertinent per tal d’optar a realitzar la prova un altre dia, prèvia autorització del coordinador/a de l’assignatura.
8. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (mitjançant Moodle) del procediment, la data i lloc de revisió de les qualificacions
Recuperació
Només poden anar a la recuperació aquells estudiants que hagin superat com a mínim el 50% de l'avaluació del curs. Algunes tasques no es poden recuperar (participació a classe, exercicis de deures i fets a classe). La nota màxima que es pot aconseguir en la recuperació és un aprovat. Les dates de recuperació les fixa la Facultat amb antelació i per tant no es contemplaran dates alternatives.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
2 proves escrites | 30 % cada una | 4 | 0,16 | 5, 6, 9, 10, 11 |
Deures i exercicis a classe | 7% | 10 | 0,4 | 1, 2, 5 |
treballs individuals ("assignments") | 33% | 11 | 0,44 | 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13 |
Lectures principals
Ladefoged, Peter. 2001. A Course in Phonetics (4th edition) New York: Hartcourt. (2005. 5thEd. Thomson/ Wadsworth Publishers / Ladefoged, Peter & Johnson, Keith. 2011. 6thedition. Cenage.)
Rogers, Hank. 2000. The Sounds of Language. London: Longman.
Bibliografia addicional
Borden, Gloria .J., Harris, Katherine .S. & Raphael, Lawrence J. 1994. Speech Science Primer. Baltimore, London: Williams and Wilkins. 3rd edition.
Clark, J. and Yallop, C. 1990. An introduction to phonetics and phonology. 2nd ed. Oxford: Blackwell.
Gick, Bryan, Wilson, Ian & Derrick, Donald. 2013. Articulatory Phonetics. Wiley-Blackwell.
Johnson, Keith. (1997). Acoustic and Auditory Phonetics. Oxford: Wiley-Blackwell (2nd ed. 2002, 2rd ed. 2012).
Kent, Raymond D. & Read, Charles. 2002. The Acoustic Analysis of Speech. Singular/Thomson Learning
Ladefoged, Peter. 2001. Vowels and Consonants. Oxford: Blackwell. (2nd ed. 2004)
Ladefoged, Peter. 2003. Phonetic Data Analysis: An introduction to phonetic fieldwork and instrumental techniques. Wiley-Blackwell,
Strange, Winifred (Ed.). 1995. Speech Perception and Linguistic Experience: Issues in Cross-language Research. York Press.
Es proposarà bibliografia especialitzada addicional al llarg del curs.