Titulación | Tipo | Curso | Semestre |
---|---|---|---|
2501233 Gestión Aeronáutica | FB | 1 | A |
Leer la información de los Prerequisitos en el correspondiente apartado de Guia Docent en català
Leer la información de los Objetivos en el correspondiente apartado de Guia Docent en català
1. Funcions d'una variable real
1.1 Nombres reals, intervals, equacions, inequacions. Funcions, composició de funcions i gràfiques.
1.2 Límits de funcions. Continuïtat. Teorema de Bolzano.
1.3 Funcions polinòmiques. Exponencials i logaritmes. Funcions trigonomètriques.
1.4 Derivació de funcions. Regles algebraiques de derivació. Regla de la cadena. Derivada de la inversa.
1.5 Teorema del valor mig. Creixement de funcions. Extrems relatius i absoluts. Càlcul de límits amb tècniques de derivació.
1.6 Concavitat i convexitat de funcions. Representació gràfica de funcions.
1.7 Problemes d'optimització.
2 Càlcul integral
2.1 Integral definida. Propietats de les integrals.
2.2 Teorema fonamental del Càlcul integral. Teorema de Barrow.
2.3 Càlcul de primitives.
2.4 Aplicacions de les integrals definides per al càlcul d'àrees, volums, longituds.
2.5 Noció d'equació diferencial. Resolució explícita d'algunes equacions diferencials de primer ordre.
2.6 Alguns exemples d'aplicacions de les equacions diferencials.
3. Funcions de diverses variables reals
3.1 Vectors al pla i a l'espai. Coordenades.
3.2 Producte escalar. Distàncies. Equacions de rectes i plans.
3.3 Funcions de diverses variables. Conjunts de nivell.
3.4 Derivades direccionals i parcials. Gradient. Regla de la cadena. Pla tangent a una superfície.
3.5 Extrems lliures de funcions de dues variables reals.
Es tracta d'una assignatura anual. En el primer quadrimestre es fan dues hores de teoria setmanals, una de problemes setmanal i dos seminaris. En el segon quadrimestre es fa una hora setmanal de teoria, una hora setmanal de problemes i un seminari. En les previsions actuals respecte a la pandèmia del Covid-19 sembla que les classes es podran fer de forma presencial.
El llenguatge propi i els continguts de les assignatures de matemàtiques poden dificultar la labor individual de l'alumne, per això és essencial aprofitar al màxim les explicacions teòriques, les classes pràctiques i les hores de tutoria.
Les classes teòriques, si finalment es poden fer de forma presencial, es plantejaran de la forma tradicional o sigui pissarra i guix. Les classes teòriques serviran per introduir els conceptes bàsics, aclarir idees i proporcionar les eines per afrontar amb èxit la resolució dels problemes. Les classes teòriques inclouran constantment exemples i problemes que ajudin a il·lustrar els conceptes teòrics. En les classes de problemes es faran els exercicis de les llistes que proporcionaran els professors de l'assignatura. És molt recomanable que, prèviament, l'alumne hagi llegit i treballat els exercicis que es proposen a les llistes. D'aquesta manera, la participació en les classes de problemes i l'assimilació dels continguts serà més profitosa. Al disposar solament d'una hora setmanal de problemes, a l'aula es mostraran els problemes més representatius que serveixin de model per als altres.
De fet la distinció clàssica "teoria -problemes" no respon al veritable caràcter de l'aprenentatge científic. Teoria i problemes són indestriables i, si bé la clau de la comprensió de qualsevol assignatura de matemàtiques és la resolució de problemes, per tant s’encoratgi als alumnes a fer un esforç, previ a l'hora de docència en l'aula, en la resolució dels problemes.
En quan als seminaris estan previstes tres sessions de seminaris. La primera hora de cadascun es proposaran qüestions i problemes que hauran de resoldre els alumnes i podran treballar en grups. La segona hora es lliurà un full amb qüestions similars que s'haurà de lliurar al professor i s’avaluaran. En podran en grups de treball de dues persones.
En previsió d'impossiblitat de realització de les classes a l'aula, l'aula Moodle serà de vital importància. Cada alumne haurà de veriifcar que l'adreça de correu electrònic que allà figura sigui correcta i operativa. Aquest serà el canal més important de comunicacio entre els alumnes i els professors. Allà es penjarà abundant material de seguir el curs. En el cas de no pder realitzar alguna classe, allà es trobarà el material d'ajut d'estudi de l'hora de classe a impartir.
L'horari de tutories dels professors es farà public. És molt recomanable que els alumnes facin ús d'aquestes hores de tutoria, si les condicions d'accès ho permeten, per resoldre els dubtes que vagin sorgint al llarg del curs. En tot cas es garantirà l'ajut a resolucio de dubtes per mitjants telemàtics.
Título | Horas | ECTS | Resultados de aprendizaje |
---|---|---|---|
Tipo: Dirigidas | |||
Clases de problemas | 22 | 0,88 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
Clases de teoria | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 14, 11, 12 |
Seminarios | 6 | 0,24 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
Tipo: Autónomas | |||
Estudio de los conceptos básicos de la teoria | 50 | 2 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13 |
Preparación de los examenes | 23 | 0,92 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
Resolución de los problemas | 67 | 2,68 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
a) Procés i activitats d'avaluació programades
Activitat P1, consistent en un examen parcial al final del primer quadrimestre, amb un pes d’un 40 % sobre la qualificació final.
Activitat P2, consistent en un examen parcial al final del segon quadrimestre, amb un pes d’un 30 % sobre la qualificació final.
Activitat C1, consistent en una prova de problemes a meitat del primer quadrimestre, amb un pes d’un 10 % sobre la qualificació final.
Activitat C2, consistent en una prova de problemes a meitat del segon quadrimestre, amb un pes d’un 10 % sobre la qualificació final.
Activitat S, assistència als seminaris i entrega del treball realitzat durant els tres seminaris, 10 % sobre la qualificació final.
Cadascuna d'aquestes activitats avaluables rebrà una qualificació entre 0 i 10 i que la denotarem per P1,P2,C1,C2,S1,S2,S3 respectivament.
Per poder aprovar l'assignatura, mitjançant l'avaluació continuada, caldrà tenir mínim{P1,P2} més gran o igual a 0,5.
La qualificació de l'avaluació continuada serà:
QC = 0,40* P1+ 0,10*C1 + 0,30*P2 +0,10 *C2 + 0,04*S1+0,03*S2+0,03*S3
Cal tenir en compte que les activitats C1, C2 i S no són recuperables i les seves dates estan fixades al començament i seran inamovibles. En cas d’impossibilitat d'assistència per part d'un estudiant a la sessió convocada, amb causa justificada documentalment, es buscarà de forma individualitzada la solució a la problemàtica que s’hagi plantejat,
b) Programació d'activitat d'avaluació
El calendari de les activitats d'avaluació es farà públic a través del Campus Virtual i les dates i aules dels dos exàmens parcials a la web de l'Escola d'Enginyeria, a l'apartat d'exàmens.
c) Procés de recuperació
Es programarà un examen de recuperació consistent en dues parts:
- R1 serà la qualificació de la recuperació de l’activitat P1, sobre el temari del primer quadrimestre
- R2 serà la qualificació de la recuperació de l’activitat P2, sobre el temari del segon quadrimestre
Per a poder presentar-se a la prova de recuperació l'alumne ha de complir dues condicions. La primera haver-se presentat als dos parcials i tenir mínim{P1,P2} més gran o igual a 0,5 i la segona que la qualificació QC ha de ser superior o igual a 1,5.
Els alumnes, que complint les dues condicions anteriors, hagin obtingut una nota inferior a 1 en alguna de les activitats P1 o P2,hauran de fer la recuperació R1 o R2 segon el cas. Els alumnes que, havent obtingut una nota igual o superior a 1 a les activitats P1 i P2, no aprovin amb l'avaluació continuada podran triar si es presenten a la part R1 de la recuperació o bé a la part R2 o a totes dues.
La qualificació final s'obtindrà amb la fórmula següent:
QF = 0,40*màxim{P1,R1} + 0,10 *C1 + 0,30*màxim{P2, R2} +0,10*C2 + 0,04*S1+0,03*S2+0,03*S3
També podran presentar-se a la recuperació, amb les mateixes condicions, els alumnes que hagin obtingut una qualificació QC superior o igual a 5 i vulguin millorar-la. Per aquests alumnes s'aplicarà la mateixa fórmula QF.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professor responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions
Matrícules d'honor. Atorgar una qualificació de matrícula d'honor és decisió del professorat responsable de l'assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s'ha presentat ni al primer examen parcial, ni al segon examen parcial.
f) Irregularitats per part de l'estudiant, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, etc, parcial o totalment en qualsevol de les activitats d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les implicacions que aquesta valoració tinguin en la possibilitat de superar l'assignatura serà valorades per l'equip docent havent parlat amb les persones implicades.
h) Avaluació dels estudiants repetidors
L'estudiant repetidor haurà deseguir el procediment general d'avaluació continuada especificada als punts anteriors. Els alumnes pels quals sigui la seva darrera convocatòria ho hauran de notificar al professor de teoria al principi del curs.
i) Actuacions en casa d'impossiblitat de realitzaciò del curs de forma presencial.
En aquesta situaicó es deixa oberta la possiblitat d'aplicar mesures correctores o canvis en les avalaucions que puguin ajustar-se més a l'avalaució de forma telemàtica.
Título | Peso | Horas | ECTS | Resultados de aprendizaje |
---|---|---|---|---|
Examen parcial del primer cuadrimeste | 40 | 3 | 0,12 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
Examen parcial del segundo cuadrimeste | 30 | 3 | 0,12 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
Prueba de Problemas | 20 | 3 | 0,12 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 14, 10, 11, 12, 13 |
Seminarios | 10 | 3 | 0,12 | 9, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
El programa de l'assignatura està cobert en molts llibres. A mostra d'exemple:
Tots aquests llibres i molts altres d'ajut els trobareu a la Biblioteca de l'Escola de Sabadell. Es recomana que visiteu aquesta Biblioteca i feu ús habitual dels seus fons.
També posarem uns apunts de l'assignatura realitzats pel professor José González a disposició dels alumnes a l'aula Moodle.