Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | FB | 1 | 1 |
2500898 Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | FB | 1 | 1 |
Encara que no hi ha prerequisits oficials és recomanable que els estudiants tinguint consolidats els coneixements pròpis del Càlcul que s'imparteixen a Batxillerat: límíts, continuïtat i derivabilitat de funcions reals d'una variable real; nocions de càlcul integral i de trigonometria.
Assolir el nivell suficient en càlcul d'una variable per tractar fenòmens i resoldre els problemes matemàtics plantejats en l'enginyeria que es poden descriure en aquests termes.
Sustentar les parts de les demés assignatures del grau que precisen domini de funcions reals d'una variable. Aconseguir un nivell suficient en l'ús de nombres complexos.
1.- Números complexos: Aritmètica dels números complexos. Interpretació geomètrica, mòdul i argument d’un número complex. Exponencial complexa. Polinomis: arrels i factorització.
2.- Càlcul diferencial i càlcul integral: Càlcul de derivades: regles de derivació i derivades de les funcions elementals. Relacions entre una funció i la seva derivada. Optimització de funcions: extrems relatius i extrems absoluts. Representació gràfica de funcions. Càlcul de límits per l'Hôpital. Fórmula de Taylor i aplicacions. Càlcul de primitives: relació amb el càlcul d’integrals. Aplicacions de la integral: càlcul d’àrees planes i de volums de revolució.
3.- Sèries: Successions i sèries numèriques. Progressions. Criteris de convergència. Sèries de potències.
4.- Equacions diferencials: Noció d’equació diferencial i de solució d’una equació diferencial. Equacions diferencials de primer ordre resolubles de forma elemental.
El professor de teoria donarà les idees principals sobre els diversos temes. L'alumne haurà de resoldre els problemes proposats. El professor de problemes resoldrà els dubtes que se li plantegin i proposarà mètodes de solució. A llarg del semestre es faran sessions especials (seminaris) en les quals l'alumne haurà de resoldre i lliurar problemes similars als que s'hagin fet a les classes de problemes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria i problemes | 45 | 1,8 | 1, 2, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions especials supervisades | 24 | 0,96 | 1, 2, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball de l'alumne | 76 | 3,04 | 4, 5, 9, 10, 13 |
Les competències seran avaluades mitjançant:
Dos exàmens escrits (P1 i P2) sobre les pràctiques i sobre els conceptes teòrics impartits en classes de teoria i problemes.
P1 amb un pes global del 40% de la nota final i P2 amb un pes global del 45%.
Tots els estudiants que realitzin el parcial P1 ja no podran ser qualificats com NO AVALUABLE. Aquell estudiant que no hagi fet aquest examen P1
constarà com NO AVALUABLE a efectes acadèmics i no tindrà dret a recuperar-lo (excepte causa degudament justificada en que es permetrà fer l'examen de recuperació).
Hi haurà una recuperació per a cadascuna d'aquestes activitats d'avaluació.
També hi haurà una avaluació final sobre el material dels seminaris amb un pes global del 15% de la nota. Aquesta activitat no serà recuperable.
Per aprovar l'assignatura caldrà:
1. Obtenir una qualificació mínima de 3 en cadascuna de les proves parcials.
2. P1 * 0,40 + P2 * 0,45 + (Nota Seminari) *0,15 ≥ 5
Per tant, per poder aprovar l'assignatura és imprescindible treure una nota no inferior a 3 en cadascun dels exàmens parcials o de les seves recuperacions.
En altre cas la nota maxima que es podrà obtenir serà un 4.
Les dates i terminis de les activitats d'avaluació seran fixades, amb antelació suficient i segons pertoqui, per la Coordinació del Grau o bé pel professorat responsable de l'assignatura. Les que convoqui el professorat seran anuciades al Campus Virtual (CV) i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; s'informarà al CV sobre aquests canvis ja que s'enten que el CV és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiants.
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Aquestes condicions d'avaluació seran iguals per a tots els estudiants matriculats a l'assignatura, independentment de si són de primera matrícula o si ja s'havien matriculat en cursos anteriors.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar, tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, smart watches, etc.) en una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació dels Seminaris | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Prova parcial P1 | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14 |
Prova parcial P2 | 45% | 2 | 0,08 | 1, 2, 10, 11 |
1. F. Carreras, M. Dalmau, F. J. Albeniz, J. M. Moreno, Ecuaciones diferenciales, Ed. UAB, 1994.
2. N. Levinson i R. M. Redheer, Curso de variable compleja (Captol 1) Ed. Reverte, 1981.
3. D. Pestana, J. Rodrguez, E. Romera, E. Touris, V. Alvarez, A. Portilla. Curso Practico de Calculo y Precalculo, Ed. Ariel, 2000.
4. S.L. Salas, E. Hille. Calculus Vol. 1, Ed. Reverte, 2002.
5. D. G. Zill, Ecuaciones Diferenciales con aplicaciones de modelado (6a ed.), International Thomson cop., 1997.