Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | FB | 1 | A |
No escau
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics I desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’expressió escrita, de manera que al final d’aquest primer curs ha de ser capaç de fer el següent:
ü Reconèixer els signes ortogràfics propis del francès i relacionar-los amb els fonemes corresponents.
ü Reconèixer les lletres que es pronuncien i les que no es pronuncien.
ü Entendre el significat de frases i expressions curtes.
ü Mantenir una conversa senzilla en l’àmbit de la vida quotidiana.
ü Comprendre missatges orals breus, com ara anuncis, i termes i expressions habituals en el sector hoteler.
ü Redactar textos breus i senzills en francès.
ü Omplir formularis i impresos amb dades personals.
ü Utilitzar el francès com a llengua de comunicació (entre companys o amb el professorat).
Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en el qual totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els continguts enumerats a continuació es treballaran de manera connectada. Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques, continguts gramaticals i continguts lèxics.
FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES
Funció socialitzadora
Funció informativa
Funció expressiva
Funció inductiva
Funció metalingüística
CONTINGUTS GRAMATICALS
Els pronoms personals.
Els verbs en present d’indicatiu: être, avoir i verbs en -er.
Les frases actives simples en forma afirmativa i negativa.
Els articles.
Els adjectius.
El condicional de cortesia: je voudrais, j’aimerais, etc.
Gènere i nombre dels adjectius i els noms: masculí, femení, singular, plural.
Les preposicions.
Els adverbis de freqüència (jamais, toujours, quelquefois, etc.).
L’imperatiu.
CONTINGUTS FONÈTICS
CONTINGUTS LÈXICS
El contingut lèxic del primer curs prové dels camps semàntics següents: la classe, les nacionalitats i les professions, el temps, l’oci, el calendari, les activitats quotidianes, l’alimentació, la família, l’allotjament, el cos, el caràcter, els transports, els comerços, la restauració i l’hostaleria.
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del turisme; l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories presencials | 3 | 0,12 | 8 |
en línia | 5 | 0,2 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 |
activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 |
Convocatòria d’avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dona el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dona el centre per fer exàmens, es fan una o diverses proves parcials, que poden ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada. Avalua l’expressió escrita i l’oral. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final.
Per superar l’assignatura cal obtenir una nota mínima global del 60 % (activitats i prova final).
Convocatòria d’examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les dues destreses productives (expressió escrita i expressió oral). Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60 % per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Convocatòria de reavaluació
L’estudiant que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de mitjana en la convocatòria d’examen final o a la prova final d’avaluació continuada té dret a reavaluació.
La reavaluació consisteix a repetir aquelles parts de l’examen que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat, aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de set dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Activitats orals | 5% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 10 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 6, 7, 10 |
Redaccions | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Bibliografia complementària