Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502442 Medicina | OT | 5 | 0 |
2502442 Medicina | OT | 6 | 0 |
És aconsellable que l'estudiant hagi assolit les competències desenvolupades durant els cursos anteriors. És convenient un coneixement suficient sobre les bases dels estats de salut i malaltia, així com un nivell adequat de coneixements en comunicació interpersonal.
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades que pugui tenir accés per raó dels aprenentatges als serveis assistencials. També en mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions.
Es tracta d'una assignatura optativa que es pot cursar a partir del cinquè curs i que té com a objectiu general que l'estudiant es familiaritzi amb la pràctica professional en context real.
Àrea clínica mèdica
Estada en serveis de l'àrea de medicina durant la qual l'alumne observarà:
- Aspectes generals de la relació clínica i dels conceptes de salut i malaltia.
- Metodologia assistencial.
- Etiologia, fisiopatologia, semiologia i propedèutica clínica, grans síndromes i manifestacions de les malalties,
- Procediments diagnòstics i terapèutics de les malalties més freqüents
- Exploració Funcional dels diferents aparells i sistemes.
La vivència clínica es completarà amb l'assistència a sessions clíniques assistencials, de tancament d'històries, de registre de casos, de mortalitat, clínico-patològiques, bibliogràfiques, de formació continuada específiques, o d'altres que el servei tingui programades.
Aquesta Guia descriu el marc, continguts, metodologia i normes generals de l'assignatura, d'acord amb el pla d'estudis vigent. L'organització final de l'assignatura pel que fa al nombre i mida de grups, distribució en el calendari i dates d'exàmens, criteris específics d'avaluació i revisió d'exàmens, es concretaran a cada una de les Unitats Docents Hospitalàries (UDH), que ho explicitaran a través de les seves pàgines web i el primer dia de classe de cada assignatura, a través del professors responsables de l'assignatura a les UDH.
Per el curs actual, els professors designats pels Departaments com a responsables de l'assignatura a nivell de Facultat i de les UDH són:
Departament(s) responsable(s): Medicina
Responsable de Facultat: Vicent Fonollosa Pla ( vfonollosa@vhebron.net)
Responsables UDH
Responsables UDHSP |
Responsables UDHVH |
Responsables UDGTiP |
Responsables UDHPT |
Rosa Corcoy Pla |
Vicent Fonollosa Pla |
Miquel Sabrià Leal |
Emili Díaz ediaz@tauli.cat |
Metodologia docent general:
Tipologia docent: Pràcticum assistencial sense directrius
L'estudiant s'incorpora a les activitats d'un servei assistencial durant una setmana (5 dies), 6 hores al dia, per observar i/o realitzar tasques assistencials, de formació o de recerca de forma supervisada. Durant l'estada registrarà l'activitat realitzada per poder completar el port foli resum de l'estada. Aquest resum, conjuntament amb l'opinió del tutor de l'estada programada, seran la base de l'avaluació.
Funcionament
L'alumne interessat ha de buscar pels seus propis medis un tutor (ha de ser un professor de la UAB) i um servei clínic,o departament hospitalari de l´àrea mèdica on desenvolupar l'activitat, que ha de tenir una duració mínima de 30 hores, estar fora d'horari lectiu i ser diferent a les pràctiques realitzades a les assignatures de pla d'estudis.
L'alumne lliurarà al tutor una proposta d'activitat (utilitzar el full específic) on es farà constar el contingut de La mateixa i el seu vist-i-plau. La sol·licitud omplerta s'ha de lliurar a la gestió acadèmica i punt d'informació per tal que el responsable de l’assignatura doni el vist-i-plau a l'activitat. Uma vegada autoritzada, la Gestió Acadèmica citarà l'estudiant per recollir l'autorització i el full de resum de l'activitat i de qualificació.
Al finalitzar el període, l'estudiant aconseguirà la qualificació de l'activitat que ha dut a terme, amb signatura del professor o tutor responsable i segell del servei. L'alumne ha de portar el document (proposta, resum i qualificació) a la Gestió acadèmica i punt d'informació per sol·licitar el reconeixement dels crèdits segons el procediment habitual.
Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques, pràctiques i seminaris podran ser impartits de forma presencial o virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES ASSISTENCIALS (PCAh) | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
PRÀCTICUM ASSISTENCIAL SENSE DIRECTRIUS (PEXT) | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS / ESTUDI PERSONAL | 43 | 1,72 | 1, 3, 5, 8, 10 |
Durant l'estada programada, l'alumne registrarà les vivències clíniques més significatives i resumirà el contingut de les sessions en les que ha participat. Aquesta documentació serà lliurada al final de la estada al tutor de la mateixa i constituirà la base de la seva avaluació. El registre d'activitats inclou el resum dels aprenentatges, de totes les tasques que ha realitzat i de les sessions en les que ha participat.
El tutor responsable de l'alumne farà el seguiment diari del compliment dels objectius programats.
Per superar l'assignatura l'alumne ha d'haver assistit com a mínim a un 80% de les activitats programades i superat l'avaluació del document de registre d'activitats.
Els estudiants que no realitzin les proves d’avaluació tant teòrica com pràctica seran considerats com No avaluats exhaurint els drets a la matrícula de l’assignatura
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classe i seminaris | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Entrega d informes / treballs escrits | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 16, 18 |
Consultar la bibliografia específica de las guies docents de les diferents assignatures dels mòduls de formació
clínica humana, procediments diagnòstics i terapèutics i medicina social, habilitats de comunicació i iniciació a la recerca.