Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
El curs va dirigit als estudiants que ja hagin realitzat i aprovat l’assignatura Idioma Modern II (italià) o que puguin demostrar haver adquirit el nivell A2 mitjançant una prova de nivell a la qual s'hauran de presentar al començament del curs.
L’objectiu del curs és aprofundir en el coneixement de la llengua italiana tot seguint les línies establertes al nivell anterior: ampliar la coneixença bàsica de la morfologia, la sintaxi i el lèxic italians de manera que, al final, l’alumne sigui capaç d’articular millor els sons, de construir i reconèixer frases més complexes, llegir textos d’un cert nivell de dificultat, participar en converses bo i emprant el to i el vocabulari adequats, comprendre missatges més llargs i escriure textos breus amb correcció, dins l'àmbit de coneixement d’un curs de llengua de nivell intermedi (equivalent a B1).
GRAMÀTICA: MORFOLOGIA I SINTASSI
- Repàs a alguns continguts del curs anterior.
- PRONUNCIA DIRECTA. Tònics i espia - Tot i les parts - Els verbs - Els temps compostos. Acord del participi passat i del pronom directe.
- PRONUNCIA INDIRECTA. Tònics i espiats - Els verbs.
- ELS PRONOMS COMBINATS. L'ordre - Els verbs - Forma amb verbs reflexius - Temps compostos. Acord del participi passat i del pronom combinat.
- PRONOMS RELATIUS.
- EL FUTUR. Verbs regulars i irregulars.
- EL FUTUR COMPOST - Usos.
- LA CONDICIÓ. Verbs regulars i irregulars.
- EL CONDICIONAL COMPOST - Usos.
- EL FUTUR AL PASSAT.
- EL PLUSQUAMPERFECTE
- EL FORMULARI IMPERSONAL. "Un" i "Sí" - Verbs reflexius.
- EL PERÍODE HIPOTÈTIC.
- EL GERUNDI.
- PRESENT I PASAT.
- L'IMPERATIU + PRONOMS.
ÀREES PRÀCTIQUES, NOTES, FUNCIONS:
Parlar i dialogar amb el present, el passat i el futur; descriure projectes; fer prediccions; expressar desitjos, preferències, gustos; donar consells; fer hipòtesis; utilitzar discurs indirecte ...
L’assignatura de Llengua italiana III és de caire instrumental i essencialment pràctic. L’èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l’alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
En termes generals, es dirigirà l’aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
- Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva
- Pràctica d’expressió escrita i oral en llengua italiana
- Anàlisi de fenòmens gramaticals
- Lectura comprensiva de textos
- Realització d’exercicis individuals i en grup, tant escrits como orals
- Realització d’activitats autònomes: exercicis del quadern, preparació de les proves, lectures, redaccions, recerca d’informacions a Internet…
- Intercanvis a classe (professor-estudiant, estudiant-estudiant)
- Proves de gramàtica, d’expressió escrita/oral i de comprensió escrita/oral
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques. | 55 | 2,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques orals a l'aula | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis gramaticals, qüestionaris, redacció de textos relacionats amb les unitats, estudi del manual | 55 | 2,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 |
-Avaluació continuada (= 100% de la nota final):
a) Prova parcial 1 (= 40%).
b) Prova parcial 2 (= 40%).
c) Participació activa a classe, activitats de comprensió i expressió escrita i oral (= 20%).
-S'avaluaran totes les destreses en llengua italiana: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.
-Per tenir dret a l'avaluació (o en el seu cas la recuperació), l'alumnat ha d'haver estat avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
-Només tenen dret a la recuperació (total o parcial, segons calgui) els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5.
-L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable en el cas que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
-La participació i les tasques relacionades amb l'activitat docent a classe queden excloses de la recuperació.
-La recuperació consistirà en una prova de síntesi de la part recuperable.
-En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat(Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
-Serà necessari aprovar cada una de les parts recuperables per poder tenir dret a la mitjana global.
-La responsabilitat del seguiment de lesactivitats formatives i d’avaluació recau exclusivament en l’estudiant.
-En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinarique s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
-En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa a classe, activitats de comprensió i expressió escrita i oral | 20 % | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Prova parcial 1 | 40 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Prova parcial 2 | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
a) Bibliografia obligatòria: GHEZZI, C., PIANTONI, M., BOZZONE COSTA, R., Nuovo Contatto B1,Loescher, Torino, 2015. b) Bibliografia aconsellada: NOCCHI,Susanna, Grammatica pratica della lingua italiana, Alma edizioni, Firenze,2004 TARTAGLIONE,Roberto,BENINCASA, Angelica,Grammatica della lingua italiana per Stranieri. Intermedio-avanzato,Alma edizione, Firenze,2015 SERIANNI, TRIFONE, Storia della lingua Italiana, Einaudi, Torino, 1994 ARQUÉS, Rossend; PADOAN, Adriana, Grande Dizionario di Spagnolo, Zanichelli, Bologna, 2012.
|