Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502533 Estudis Francesos | OB | 4 | 0 |
Dintre de l’apartat Avaluació el text correcte és: "La Comissió nomenarà un tribunal de 2 avaluadors per cada TFG, dels quals un podrà ser el/la tutor/a i el segon un/a professor/a universitari/a capaç d'avaluar el tema i el nivell de francès."
Objectius generals:
L'objectiu únic de l'assignatura és l'elaboració i la presentació d'un treball acadèmic que permeti avaluar de forma global i sintètica el nivell d'assoliment de les competències específiques i transversals del grau per part dels i les estudiants.
Objectius específics:
El TFG ha de ser un treball acadèmic, però no necessàriament un treball de recerca stricto sensu. Tot i això, es podran proposar temes que incloguin una iniciació a la recerca.
El TFG serà avaluat d’acord amb els estàndards de nivell C2 de francès del Marc Europeu Comú de Referència per les Llengües.
Continguts generals:
El TFG consisteix en:
Continguts específics : Tema de qualsevol àmbit del grau en Estudis Francesos:
- Lingüística francesa
- Lingüística francesa aplicada
- Literatura francesa i francòfona
- Cultura dels països de llengua francesa
Els estudiants tindran a l'espai Moodle corresponent les propostes de temes específics dels diferents professors.
Aspectes metodològics generals:
Calendari dels TFG curs 2020-2021
2n Semestre
1r Semestre (extraordinari)
Procediment per a la tria o assignació de tema i tutor/a
La llista de tutors i temes estarà disponible en l’espai Moodle a partir del mes de juliol.
Els/Les estudiants hauran d’omplir un formulari google i de marcar les seves 10 preferències de temes i tutors (Estudis francesos, o 5 per branca per als/a les estudiants dels Graus combinats) (cf. calendari).
Tutories:
Cal acordar amb el/la tutor/a un mínim de 3 tutories presencials o virtuals: 2 per rebre orientació i feedback del treball escrit i una per rebre feedback del treball final i preparació de la defensa.
Procediment de presentació del TFG
- El TFG haurà de ser redactat i defensat oralment en francès.
- Una guia per redactar el TFG (estructura i altres aspectes formals) es publicarà a l'espai Moodle..
- El TFG tindrà una extensió d’entre 4000 i 9000 paraules (15 a 25 pàgines, bibliografia i annexos exclosos),.
- L’estudiant haurà d’entregar una còpia impresa al/la tutor/a i enviar una versió electrònica del TFFG a la coordinació de TFG i a la coordinació del grau en Estudis Francesos.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Tutories grupals i sessions informatives | 4 | 0,16 | 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i correcció d'esborranys | 15 | 0,6 | 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de la proposta i del treball en els terminis establerts (documentació, lectures, síntesi, redacció) | 130 | 5,2 | 1, 2, 3, 4 |
Avaluació:
La Comissió nomenarà un tribunal de 2 avaluadors per cada TFG, dels quals un n'és el tutor/a i el segon un docent del Departament de Filologia Francesa i Romànica.
Tots els TFGs s'han de presentar oralment (en llengua francesa) en un acte obert al públic. Cada estudiant disposa de 10 minuts per exposar el TFG i un màxim de 10 minuts més per respondre les preguntes i els
requeriments que li formulin els avaluadors. Els membres del públic no poden fer preguntes ni intervenir.
L'avaluació per aquesta assignatura es basa en l'avaluació continuada de 3 ítems i consta de 2 parts:
El nivell de francès es tindrà en compte en el TFG. Serà el 25% de la nota en cadascun dels ítems avaluats (lliuraments escrits i defensa oral).
Un barem detallat dels criteris avaluats es publicarà a l'espai Moodle.
Penalització per plagi:
El TFG ha de ser original i inèdit. L’estudiant signarà un document (vegeu model a l’espai Moodle) en què declari no haver comès cap plagi en l’elaboració del seu TFG i l’adjuntarà al seu TFG en el moment del lliurament final. Qualsevol plagi total o parcial, en el suport que sigui, serà penalitzat automàticament amb un suspens. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d'internet, de treballs d'altres estudiants, etc. i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietatintel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
“No avaluable”:
En cas que no s’entregui el treball final, es considerarà “No avaluable”.
Concessió de la Matrícula d'honor:
Tots aquells estudiants que obtinguin com a nota final un 9 o més podran optar a la Matrícula d’Honor (MH). La concessió de la MH es farà en el marc d’una comissió creada ad hoc. Per a la concessió de la MH es tindrà en compte en un 75% la nota del TFG i en un 25% la nota de l’expedient de l’alumne dels dos últims cursos (3r i 4t).
Revisió de qualificacions:
La revisió de notes es durà a terme segons els procediments establerts per la Facultat.
Recuperació
El TFG no té recuperació.
Publicació del TFG al DDD:
Si l'estudiant desitja que el seu TFG sigui publicat al Dipòsit Digital de Documents (DDD) de la UAB, sempre que el TFG compleixi els requisits de qualitat per ser publicat (qualificació de 9 o més i vist-i-plau del tutor/a), el dia de la defensa del TFG l'estudiant haurà de dur l'autorització per a la publicació del TFG degudament emplenada i signada, juntament amb el full de les Metadades i una còpia en PDF del treball. Tots els documents necessaris per a la publicació al DDD estaran disponibles a l'espai Moodle de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació oral del treball | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4 |
Tot i que la bibliografia del Treball Fi de Grau serà específica de cada temàtica, s'aconsella la consulta d'aquests manuals.
Boutillier, Sophie et Uzinidis, Dimitri (2015). Rédiger un mémoire ou un rapport de stage. Paris : Studyrama.
Eco, Umberto (2016). Comment écrire sa thèse. Paris : Flammarion.
Fragnière, Jean-Pierre (2016). Comment réussir un mémoire. Paris : Dunod.
Kalika, Michel, Mouricdu, Philippe et Garreau, Lionel (2018). Le mémoire de master. Paris : Dunod.
Nzete, Paul (2008). Conseils pour rédiger et présenter un mémoire ou une thèse. Paris : L’Harmattan.
Roche, Didier (2007). Rédiger et soutenir un mémoire avec succès. Paris : Éditions d’Organisation.
Sitographie :
Université de Montréal : « Citer selon les normes APA »
https://bib.umontreal.ca/citer/apa?tab=108
Mendeley Institucional UAB :
https://www.uab.cat/web/estudia-i-investiga/mendeley-institucional-1345718283901.html