Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501573 Economia | OB | 4 | 0 |
La normativa pròpia de la UAB, recollida en l’article 134 del text refós aprovat pel Consell de Govern el 14 de març de 2012, estableix dos requeriments perquè l’estudiant es pugui matricular del TFG:
1. El punt 5 estableix que, per poder matricular-se d’assignatures de quart curs d’estudis de grau, cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 ECTS dels tres primers cursos.
2. El punt 7 estableix que, per poder matricular-se del TFG, cal haver superat com a mínim dos terços del total d’ECTS del pla d’estudis (és a dir, 160 ECTS).
La FEiE addicionalment recomana que només es matriculi de l’assignatura TFG l’estudiant que aprovant totes les assignatures de les que formalitzi la matrícula pugui finalitzar en el curs acadèmic els seus estudis de grau.
Els alumnes faran un treball inèdit de caràcter individual en el que hauran d’aplicar de forma integrada els coneixements i competències adquirits al llarg del seus estudis de grau.
El TFG ha de ser original, de caràcter teòric i/o aplicat, i ha de demostrar les habilitats, competències i coneixements adquirits per l’alumne. En els TFG amb una orientació més aplicada, s'hauria de formular hipòtesis (sustentades en marc/s teòrics) i/o resoldre casos o projectes reals utilitzant posteriorment les tècniques i habilitats adquirides al llarg del grau per testar les hipòtesis o resoldre els casos. En TFG més teòrics, l'estudiant hauria de realitzar una revisió crítica dels articles acadèmics i/o professionals més rellevants en l'àrea que hagi triat, i hauria de proposar una anàlisi innovadora de la qüestió.
El TFG ha de ser original, de caràcter teòric i/o aplicat, i ha de demostrar les habilitats, competències i coneixements adquirits per l’estudiant. En els TFG amb una orientació més aplicada, s'hauria de formular hipòtesis (sustentades en marc/s teòrics) i/o resoldre casos o projectes reals utilitzant posteriorment les tècniques i habilitats adquirides al llarg del grau per testar les hipòtesis o resoldre els casos. En TFG més teòrics, l'estudiant hauria de realitzar una revisió crítica dels articles acadèmics i/o professionals més rellevants en l'àrea que hagi triat, i hauria de proposar una anàlisi innovadora de la qüestió.
Per a la realització del TFG el tutor o la tutora proporcionarà indicacions sobre l’estructura d’aquest d’acord a l’àrea d’estudi.
Pel que fa al format del document final del TFG l’estudiant seguirà les recomanacions del curs “Eines i Recursos per a realitzar el TFG”. El tutor o la tutora pot modificar les mateixes en funció del contingut del treball. D’igual forma, donada la variabilitat dels TFG és difícil fixar una extensió. De tota manera, com orientació, es considera que una extensió de 25 pàgines pot ser adequada. La capacitat de síntesi de l’alumnat també serà un aspecte valorat positivament.
Els estudiants del TFG seran examinats de manera estricta pel que fa a la seva integritat ètica, especialment en aspectes com la falsificació i el plagi.
L’assignació i orientació del TFG s’inicia amb una classe presencial. Aquesta primera sessió s’impartirà per la coordinadora o el coordinador de grau al mes d’octubre (veure calendari) i en ella s’explicarà l’assignació dels TFG així com les instruccions generals del mateix.
Seguidament, és desitjable que es realitzi (si no s’ha realitzat prèviament) la formació que proporciona el curs “Eines i Recursos per a realitzar el TFG”. Aquesta formació s’ha de fer en qualsevol cas, però és recomanable fer-la al principi de curs, atès que proporciona instruments bàsics per a un correcte desenvolupament de la investigació i una edició formalment acurada del TFG.
L’alumnat desenvoluparà el seu treball de forma individual. En cas de preferència per desenvolupar un tema diferent a l’assignat, l’estudiant pot presentar una alternativa al tutor o la tutora i demanar el seu consentiment per modificar l’assignació inicial. Si el tutor o la tutora accedeix, l’estudiant pot centrar el seu TFG en el tema alternatiu acordat. De produir-se, aquest canvi haurà de consignar-se en l’acta de la primera reunió. En cap cas l’estudiant pot canviar el tutor o la tutora del TFG.
Les quatre tutories individualitzades tenen els següents objectius:
- Primera reunió amb el professorat tutor assignat: definició i enfocament inicial del TFG en termes d’objectius, metodologia, fonts d’informació, valor afegit esperat, estructura, etc.
- Segona reunió: seguiment dels avenços en l’elaboració del TFG segons laplanificació realitzada a la primera reunió.
- Tercera reunió: valoració del lliurament intermedi del TFG i seguiment dels avenços addicionals que s’hagin produït des del lliurament intermedi.
- Quarta reunió: defensa oral de la versió final del TFG davant el tutor o la tutora.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessió d'orientació a càrrec de la coordinació de grau | 2 | 0,08 | 6 |
Sessió d'orientació per a l'elaboració de pòster | 2 | 0,08 | 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Reunions de seguiment | 8 | 0,32 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Curs d'Eines i Recursos per a realitzar el TFG | 12 | 0,48 | 1, 6, 7 |
Elaboració del treball | 259 | 10,36 | 3 |
Preparació de les presentacions | 15 | 0,6 | 1 |
Per poder presentar el TFG, i per tant accedir a la seva avaluació, l'estudiant ha d'haver aconseguit el certificat del curs d'"Eines i Recursos per a realitzar el TFG" en la data indicada en el calendari d'activitats relacionades amb el TFG.
El treball fi de grau rebrà una qualifiació del tutor basada en la valoració de la memòria elaborada per l'estudiant (80%) i en la presentació del treball per part de l'alumne/a davant el tutor (20%). La valoració del treball escrit (80%) serà la suma de la valoració del lliurament intermedi (15%) i del lliurament final (65%). El tutor avaluarà cada part de 0 a 10, seguint la rúbrica establerta, essent la nota final la resultant de la mitjana ponderada. Aquesta nota serà la que constarà a l'acta de l'assignatura TFG excepte quan sigui superior a 7. En aquest cas la nota que constarà a l'acta serà un 7 ja que és la nota que possibilita a l'estudiant participar en les Jornades de Pòsters a fi i efecte de millorar la nota fins a 10, mitjançant la presentació del pòster corresponent al seu TFG davant d'un tribunal.
Si l'estudiant no segueix les pautes de tutorització aprovades per la Facultat i explicitades més amunt i el tutor no té evidències suficients per poder garantir l'autoria del Treball Final de Grau presentat per l'estudiant, el tutor pot decidir no valorar la memòria de l'estudiant.
Mala praxis
La mala praxis consisteix en la falsificació i/o plagi del TFG, que ha de ser original.
La falsificació del treball es produeix en dos supòsits:
El plagi suposa apropiar-se d’una idea, dada o contingut sense citar l’autora o autor que ha plantejat aquella idea, aconseguit aquella dada o elaborat aquell contingut. Exemples d’aquesta apropiació fraudulenta són:
(Tampoc s'acceptaran cites amb una longitud excessiva: més de 200 paraules)
Addicionalment, cal tenir present que plagiar no només equival a "copiar" en sentit acadèmic, sinó que també és un delicte contra la propietat intel·lectual amb potencials conseqüències legals.
La FEiE utilitzarà d’una aplicació per verificar l’originalitat de tots els TFG presentats.
El plagi o la falsificació del Treball de Fi de Grau determinarà automàticament una qualificació de zero, a més de l'aplicació de les mesures sancionadores previstes a aquest efecte per la UAB i la FEiE.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Certificat del Curs d'Eines i Recursos per a realitzar el TFG | 0% | 0 | 0 | 1, 7 |
Defensa del pòster (nota del tribunal) | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5 |
Lliurament final del TFG (65% de la nota del tutor sobre 10) | 45,5% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Lliurament intermedi del TFG (15% de la nota del tutor sobre 10) | 10,5% | 0 | 0 | 1, 3 |
Presentació oral del TFG al tutor (20% de la nota del tutor sobre 10) | 14% | 1 | 0,04 | 1, 2, 5 |
'Normativa del TFG', Facultat d'Economia i Empresa, UAB, 2019.
Cada tutor facilitarà a l'alumne referències bibliogràfiques i orientació per realitzar el treball.