Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OT | 4 | 0 |
Es recomana haver cursat les següents assignatures:
- Reactors químics
- Transmissió de calor
- Cinètica química
- Aplicacions informàtiques
- Simulació de Processos Químics
L’objectiu general d’aquesta assignatura és aprendre a dissenyar i redissenyar reactors reals, basant-se en els reactors tipus ideals.
Part I-Flux no ideal
Part II-Reactor fluid-fluid
Part I-Flux no ideal
1. Introducció. Reactors ideals i reals.
2. Logística d’una DTR. Planificació i causes d’error típiques.
3. DTR en reactors ideals.
4. Modelització de reactors reals.
4.1. Models sense paràmetres
4.2. Models d'un sol paràmetre: Model de tancs amb sèrie. Model de dispersió axial.
4.3. Models compartimentats.
5. Agitació en reactors químics.
Part II-Reactors fluid-fluid
1. Model de la teoria de la pel·lícula amb reacció.
2. Models de reactors.
3. Comportment d'un reactor sota diferents condicions d'operació
4. Disseny de reactors fluid-fluid. Correlacions semiempíriques.
5. Reactors fluid-fluid. Tipus de reactors.
6. Estudi preliminar al disseny de reactors sòlid/líquid
.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 24 | 0,96 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen Parcial Part I | 5 | 0,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12 |
Examen Parcial Part II | 5 | 0,2 | 2, 3, 4, 6, 8, 12 |
Treball Part I i presentació | 10 | 0,4 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12 |
Treball Part II | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 6, 8, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà mitjançant dues parts. Cadascuna inclourà un treball i una prova. Caldrà treure un mínim de 4.0 en la mitjana ponderada de cada part per tal de poder aprovar l’assignatura. Hi ha un examen de recuperació pensat per a aquells alumnes que no hagin superat alguna de les dues parts de la assignatura, o cap de les dues. Els alumnes que vulguin pujar nota, havent superat les dues parts, poden presentar-se a l'examen de síntesi prèvia renúncia a la nota dels dos exàmens parcials que hagin fet. L’estudiant es pot presentar a la recuperació sempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura. Hi a una excepció: els alumnes que ja hi hagin cursat l’assignatura anteriorment, poden optar entre anar a prova de recuperació conservant la nota dels treballs anteriors o fer totes les proves. Cal una nota mínima de 0.1 en cadascuna de les parts de l’assignatura per tal d’aprovar l’assignatura.
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 60 % de la qualificació total de l'assignatura (és a dir, com a mínim un examen parcial i l’examen final).
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Matricules d’honor. Atorgar una qualificacióde matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinaries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la copia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si es necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d’avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. En aquest cas, la nota final de l’assignatura serà de zero.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Parcial Part I | 35 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12 |
Examen Parcial Part II | 40 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 6, 8, 12 |
Treball Part I | 10 | 0 | 0 | 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball Part II | 15 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 6, 8, 12 |
Scott Fogler, H., “Elements of Chemical Reaction Engineering”. 4th ed. (2005).
Levenspiel, O., “Chemical reaction engineering”. 3rd ed. (1999).
Euzen, J-P., Trambouze, P., “Chemical reactors: from design to operation”. (2004).
Mann, U. “Principle of Chemical Reactors Analysis and Design”. (2011).
Missen, R., Mims, C.A., Saville, B.A. “Introduction to chemical reaction engineering and kinetics”. (1998).