Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 | 0 |
2501573 Economia | OT | 3 | 2 |
2501573 Economia | OT | 4 | 0 |
No s'exigeix cap requisit previ.
Es tracta d'una assignatura optativa, de quart curs del Grau.
El seu temari ofereix als alumnes l'estudi de la intermediació financera, els mercats financers, les tècniques específiques d'anàlisi i de gestió, i la regulació de les diverses matèries.
Els objectius formatius de l'assignatura es poden sintetitzar en els punts següents:
1. Estimular l'interès envers el finançament de l'economia, les empreses i les organitzacions.
2. Aprendre el funcionament del sistema financer en la diversitat de les seves entitats i mercats.
3. Dominar les tècniques bàsiques necessàries per a la pràctica professional i l'anàlisi financera.
1. Les entitats de crèdit
2. El balanç de les entitats de crèdit.
3. El compte de resultats de les entitats de crèdit.
4. La regulació bancària en matèria de liquiditat i solvència.
5. Indicadors de gestió de les entitats de crèdit.
6. Els riscos financers.
7. L'anàlisi dels projectes d'inversió.
8. El finançament dels projectes d'inversió.
9. El mercat de renda fixa.
10. El mercat de renda variable.
11. El mercat de derivats financers.
12. La inversió col·lectiva.
13. Els plans i els fons de pencions.
14. Les assegurances.
15. El capital risc.
La docència serà presencial
El desenvolupament del curs es basa en les activitats següents:
Classes magistrals: en aquestes sessions el professor transmet als estudiants els coneixements bàsics de cadascun dels temes de la matèria. L'assistència a classe és, per tant, essencial per a adquirir aquests coneixements, que els alumnes hauran d'assimilar i d'aprofondir amb l'estudi personal.
Pràctiques i casos: es tracta d'un conjunt d'activitats que realitzen conjuntament els estudiants i el professor en grups més reduïts. Inclouen l'estudi de casos, la familiarització amb determinades tècniques d'anàlisi, el debat sobre l'actualitat amb la documentació pertinent i la presentació per part dels alumnes de treballs o pràctiques diverses.
Activitats autònomes: a diferència de les activitats dirigides i les supervisades, les autònomes són les que els estudiants desenvolupen per ells mateixos, a través de l'estudi dels textos proporcionats (manuals, lectures i apunts) i la realització d'exercicis.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 33 | 1,32 | 1, 2, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14 |
Pràctiques i casos | 10,5 | 0,42 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica sobre l'actualitat | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tutories | 2 | 0,08 | 3, 4, 6, 9, 10, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i activitats recomanades | 94,5 | 3,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
L'avaluació es realitzarà de manera continua al llarg del curs, d'acord amb les valoracions següents:
1. Dues proves escrites o examens parcials: 60%.
2. Pràctica sobre l'actualitat en grup: 15%.
3. Treballs i activitats presentades: 15%
4. Assistència a classe i participació: 10%.
L'avaluació del contingut teòric de l'assignatura es farà mitjançant dues proves escrites. La primera es farà aproximadament a la meitat del curs i la segona en la data fixada per la facultat per l'examen final. Cadascuna de les proves té el mateix pes a l'avaluació final (30 %).
Per tant, la qualificació mitjana de l'assignatura s'obté com: 30% (nota del primer parcial) + 30% (nota del segon parcial) + 15% (nota pràctica de l'actualitat en grup) + 15% (activitats a entregar) + 10% (nota assistència i participació)
L'assignatura es considerarà superada si es compleixen els dos requisits següents:
Un / una estudiant que no s’hagi presentat a cap de las dues proves escrites es considerarà no avaluable
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificaràamb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació assistència i participació | 10 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14 |
Dues proves escrites | 60 | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Pràctica sobre l'actualitat en grup | 15 | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14 |
Treballs i activitats presentades | 15 | 0,5 | 0,02 | 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Bibliografia
Manzano, D. i Valero, F.J. (directores) (2015), Guía del sistema financiero español, Analistas Financieros Internacionales, 7a edició.