Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501232 Empresa i Tecnologia | OT | 4 | 0 |
És important refrescar conceptes ja tractats en assignatures com a Base de dades, sobretot el referent a consultes SQL.
Saber recollir la informació disponible en una empresa i organitzar-la correctament per poder analitzar-la i representar-la de manera que sigui útil per a la presa de decisions.
1. Business Inteligence, Data Wharehouse i Model Dimensional
2. Model Dimensional aplicat a distints processos empresarials (transaccions, vendes, inventaris, comptabilitat, gestió de comandes, comerç electrònic, ...)
3. Recorregut pels Processos i Tasques del sistema de ETL (Extracció, Transformació y càrrega de dades)
4. Programari de Business Intelligence
5. La representació de la dada (mètriques, KPI, bones pràctiques de visualització, ...)
6. Creació de quadres de comandament efectius
7. Integració de Bases de Dades a nivell Dimensional
8. Big Data i les implicacions en BI
En aquesta assignatura s'aplica la metodologia docent de classe inversa (flippled clasroom) que implica modificar el paper tradicional de l'estudiant i del professor. Amb aquesta metodologia, el professor proporciona a l'alumne recursos (lectures, videos, podcast, ...) que li permetin estudiar els conceptes bàsics pel seu compte, abans d'acudir a la classe. En classe el temps es destina a la resolució de dubtes, discussió dels conceptes apresos i a la resolució d'exercicis i pràctiques realitzats de forma individual o en grup.
Aquesta assignatura s'impartirà de forma NO presencial (On-line). Els estudiants hauran d'estar disponibles per a connectar-se als enllaços facilitats a l'aula Moodle, en la franja horària assignada per a l'assignatura, per a treballar amb els seus companys de grup i/o per a contactar amb la professora de l'assignatura.
En paral·lel, els estudiants han de desenvolupar un Projecte de Business Intelligence que consisteix en desenvolupar uns quadres de comandament a partir de les dades reals d'una empresa.
Amb aquestes pràctiques i projecte els alumnes aprenen a:
El programari de visualizació de dades Tableau (www.tableau.com) estàproporcionat per el programa Tableau for Teaching (http://www.tableau.com/academic).
A més, comptem amb el suport de DataCamp (www.datacamp.com), la plataforma d'aprenentatge més intuïtiva per a la ciència de dades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discussió de casos i presentació de treballs | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Pràctiques de laboratori | 15 | 0,6 | 1, 3, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquemes | 87 | 3,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
1. Lliurament i participació de les activitats realitzades a l'aula. Es requereix una assistència i participació en un 80% de les activitats planificades (20%). En aquest format no presencial, per assistència s'entendrà l'estar disponible en les connexions proposades.
2. Realització d'un projecte de Business Intelligence (40%). Aquest projecte es divideix en 3 parts:
a) Cerca d'una base de dades operacional d'una empresa i desenvolupament del model dimensional.
b) Definició dels indicadors de gestió més adequats i de la visualització més adequada.
c) Presentació d'uns quadres de comandament amb Tableau.
3. Proves individuals realitzades al llarg del curs i en la data fixada per la Facultat (40%).
Per calcular la nota de l'assignatura, a més de l'assistència i participació al 80% de les activitats planificades, és indispensable obtenir una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves individuals.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents activitats d'avaluació (exercicis, entregade treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
En aquest sentit, qualsevol lliurament que s'identifiqui plagiat d'altres companys o de qualsevol altra font comporta un zero en aquesta avaluació. En cas de plagi entre companys del curs elzero serà tant per qui fa el plagi com per qui ho facilita.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament i participació de les activitats realitzades a l'aula | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Proves individuals i prova final | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Realització d'un projecte de Business Intelligence | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Kimball, Ralph y Ross, Margy ((2013): The Data Wharehouse Toolkit: The definitive guide to Dimensional Modeling. Tercera edicion
Few, Stephen (2013): Information Dashboard Design: Displaying data for at-a-glance monitoring, Second Edition, Analytics Press
Few, Stephen (2012): Show Me the Numbers: Designing Tables and Graphs to Enlighten, Second Edition, Analytics Press
Jones, Ben (2014): Communicating Data with Tableau, First Edition, O'Reilly Media