Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OB | 2 | 2 |
2501232 Empresa i Tecnologia | OB | 3 | 2 |
Es recomana que l'alumne tingui coneixements adients d'economia de l'empresa.
L'assignatura de màrqueting representa una matèria bàsica dins els estudis tant de Comptabilitat i Finances com d'Empresa i Tecnologia perquè forma a l'alumne en aspectes centrals de la gestió empresarial, en concret de la gestió comercial.
Es tracta d'una assignatura obligatòria que es cursa quan l'estudiant ja ha adquirit una formació base d'empresa. L'assignatura proporciona a l'alumne una formació integral en l'àmbit del màrqueting, desenvolupant els coneixements bàsics i les competències especifiques d'aquesta àrea empresarial.
Una formació en gestió comercial és imprescindible per a una correcta inserción laboral dels graduats. En qualsevol situació l'estudiant haurà de tenir una visión àmplia de la gestió empresarial per a poder portar a terme correctamente la seva feina i poder crèixer dins de l'estructura de l'organizació.
Els objectius són:
L'assignatura de màrqueting farà servir una combinació de metodologies docents per tal de potenciar l'aprenentatge per part de l'alumne.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques i realització d'activitats d'aprenentatge actiu | 15 | 0,6 | 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15 |
Classes teoria | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 5, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració informe supervisat | 15 | 0,6 | 9, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 43 | 1,72 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12 |
Realització de pràctiques i exercicis individual i en grup | 42,5 | 1,7 | 7, 9, 14, 15 |
L'avaluació de l'assignatura de Màrqueting tindrà en compte els següents components:
L'alumne ha de treure una nota mínima de 4 en l'examen (prova escrita) per poder calcular la nota mitjana del curs. En aquest cas superarà l'assignatura si la seva qualificació en el conjunt dels components de l'avaluació és de 5 o superior; i en cas contrari tindrà dret a anar a recuperació en els termes que es poden veure més avall.
Si la nota de l'examen és inferior a 4 però fent el càlcul de la mitjana obtingués més de 5, podrà també fer la prova de recuperació, en el benentès de que si no la supera, la qualificació final de l'assignatura serà la de la prova final.
L'alumne serà considerat com "no avaluable" sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, si un estudiant realitza ALGUNA de les activitats avaluatives ja no pot ser considerat com "no avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis, lliurament de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de la prova final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiuexcepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els i les estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa que, d'acordamb el paràgraf anterior, necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar lapetició omplint eldocument Sol·licitud reprogramació prova que trobaran a https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de les mateixes d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència delprocés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
examen | 50% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 5, 10, 11, 15 |
informe escrit | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
resolució de casos i exercicis | 30% | 0 | 0 | 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15 |
Bàsica:
Santesmases Mestre, et al. (2009): "Fundamentos de Marketing". Ed. Pirámide, 1ª edición adaptada al EEES.
Complementària:
Armstrong, G.; Kotler, P. et al. (2011): "Introducción al Marketing". Ed. Pearson.
Lovelock, C. y Wirtz, J. (2009): "Marketing de Servicios". Ed. Pearson.