La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Objectius
L'objecte d'estudi de l'assignatura "Seguretat Ambiental" pretén introduir l'alumne en el coneixement i estudi de problemes ambientals que afecten la seguretat de les persones individualment considerades, així com al conjunt de la població. Sent el medi ambient i els recursos naturals un bé comú escàs per a tota la humanitat, l'ésser humà, podent ser catalogat com un vaig saber depredador, està modificant l'equilibri ambiental existent, provocant efectes antròpics que estan tenint un efecte devastador sobre l'ecosistema i les persones. Aquesta circumstància està provocant, al seu torn, el naixement d'una nova política a nivell públic i privat d'intervenció i autoregulació per intentar pal·liar aquest desequilibri ambiental.
Està assignatura pretén abordar succintament aquesta situació, assenyalant alguns d'aquests desequilibris ambientals i els riscos que comporten per a l'entorn i les persones, analitzant aquesta situació a nivell legal i la possible gestió d'aquest risc.
Així, dins del nostre entorn més proper, vam rebre constant informació sobre situacions ambientals originades per l'ésser humà que tenen o poden tenir efecte sobre les nostres vides i / o la seguretat de les persones en el seu conjunt. Sòls, aire i aigües alterades per contaminants i / o agents patògens; exposició a productes químics; contaminació sonora, lumínica i electromagnètica ... etc., són alguns d'aquestes alteracions ambientals que influeixen en les nostres vides i entorn, i que seran objecte d'estudi pel que fa a l'anàlisi de les mateixes i la seva gestió.
OBJECTIUS FORMATIUS
- Introduir aspectes i principis generals sobre medi ambient i desenvolupament sostenible.
- Conèixer determinades afeccions ambientals i la seva influència sobre l'ésser humà.
- Conèixer la normativa específica relativa a aquestes afeccions ambientals.
- Aprofundir en els criteris tècnics i metodologies de la identificació, anàlisi i avaluació de riscos d'emergència específics dins d'aquest àmbit.
- Conèixer els principis d'intervenció i autoregulació dins dels principis generals sobre medi ambient i desenvolupament sostenible.
Metodologia
Els alumnes hauran de preparar-se els temes a partir de les unitats didàctiques, les lectures recomanades i els documents (legislació i sentències) incorporades a la plataforma. Hauran de realitzar els exercicis pràctics que es plantegen i enviar al professor les respostes corresponents raonades i justificades en base als documents de referència.
Les tutories amb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Avaluació
L'alumnat realitzarà dues proves d'avaluació continuada (PAC) que lliurarà a través de l'aula moodle.
L'alumnat realitzarà una avaluació mitjançant prova escrita presencial sobre la matèria tractada que tindrà lloc en la data programada a l'Escola. Està prova podrà ser oral a criteri del professor.
Reavaluació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
- L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificaciófinal d'aquesta assignatura serà 0 ". Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteriodel professorat.