Logo UAB
2020/2021

Dret empresarial

Codi: 101747 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2501233 Gestió Aeronàutica FB 1 1
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Eliseo Sierra Noguero
Correu electrònic:
Eliseo.Sierra@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:

Prerequisits

No hi ha cap prerequisit previ.

Objectius

Conèixer les institucions principals del Dret mercantil

Competències

  • Adequar la gestió a la normativa legal aplicable al sector aeronàutic.
  • Comunicació.
  • Diagnosticar la situació comercial, financera i de recursos humans en empreses i organitzacions.
  • Hàbits de pensament.
  • Hàbits de treball personal.
  • Treballar en equip.

Resultats d'aprenentatge

  1. Assumir i respectar el rol dels diversos membres de l'equip, així com els diferents nivells de dependència de l'equip.
  2. Comunicar eficientment de forma oral i/o escrita coneixements, resultats i habilitats, tant en entorns professionals com davant de públics no experts.
  3. Descriure el marc jurídic de la gestió dels Recursos Humans a les empreses.
  4. Desenvolupar el pensament científic.
  5. Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  6. Desenvolupar un pensament i un raonament crític.
  7. Gestionar el temps i els recursos disponibles. Treballar de manera organitzada.
  8. Identificar els principis bàsics del dret empresarial.
  9. Identificar, gestionar i resoldre conflictes.
  10. Treballar cooperativament.
  11. Treballar de manera autònoma.

Continguts

Introducció al Dret Mercantil. Estatut jurídic de l'empresari

 

Dret de societats


Contractes mercantils

 

Dret concursal

 

Metodologia

La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.

La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

El/la professor/a posarà en marxa les activitats formatives que consideri adequades per tal de facilitar l'estudi i l'aprenentatge de l'alumne.

El desenvolupament de la docència de l'assignatura i de l'aprenentatge de l'estudiant es fonamenta en les següents activitats formatives:

1. Activitats dirigides: activitats on és el professor el que desenvolupa la part activa de la classe. Inclou classes magistrals on l'estudiant assoleix les bases conceptuals de la matèria i el seu marc jurídic normatiu i jurisprudencial. També les classes pràctiques, on els estudiants, de forma individual o en grups reduïts, analitzen i resolen juntament amb el professor casos pràctics. Els alumnes desevoluparan individualment o en grups reduïts, amb el suport del professor, orientades a la preparació de les pràctiques avaluables, com ara discussió i resolució de casos, comentaris, debats, simulacions de judicis, entre d'altres.

2. Activitats autònomes: activitats que els estudiants desenvoluparan autonomament. Inclou entre d'altres la cerca i lectura de bibliografia, normativa i jurisprudència, l'estudi, preparació de casos pràctics.

La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 22,5 0,9 3, 8
Exercicis (pràctiques, casos, comentaris, debats,....) 22,5 0,9 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Treball i estudi fora de l'aula 72,5 2,9 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11

Avaluació

La plataforma virtual utilitzada per a la comunicació amb els estudiants serà el Campus Virtual de l'aula Moodle.

Per cada grup es publicarà al Campus Virtual, abans de l'inici de la docència, la data concreta o la setmana de realització de les activitats avaluables, sens perjudici que, excepcionalment i per causes de força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.

La nota de les pràctiques i de la participació a classe es farà pública abans de l'examen final.

Per a aprovar l'assignatura, l'estudiant ha de haver obtingut una nota mínima de 3,5 en el examen final i participat en les altres dues activitats avaluatives.

Els alumnes que no hagin aprovat l’assignatura en l'avaluació poden presentar-se a l'examen de recuperació, si han obtingut almenys un 3 en cadascuna de les tres activitats avaluatives (examen final, pràctiques i participació a classe).

Les tres activitats avaluatives es tindran en compte per fixar la nota final resultant tant de l'avaluació, com de la recuperació. Els estudiants que facin l'examen de recuperació podran obtenir una nota màxima de 7 a l'assignatura.

Un estudiant es considerà no avaluable (NA) si no ha participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza algun exercici d'avaluació ja no pot optar a un NA.

Matrícules d'honor: Atorgar o no una qualificació de matrícula d'honor (MH) és decisió del professorat responsable de l'assignatura.

En tot cas, la normativa de la UAB limita les MH als estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00 i es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.

D'acord amb la normativa vigent, "en cas que l'alumne realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificara aquest acte d'avaluació amb un zero (0), amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir.

En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final de l'assignatura serà 0" (art. 116.10 normativa acadèmica UAB).

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen final 50% 2 0,08 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11
Lliurament de treballs i pràctiques 30% 8 0,32 1, 9, 10
Participació activa durant les sessions lectives 20% 22,5 0,9 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10

Bibliografia

BIBLIOGRAFIA RECOMANADA

SÁNCHEZ CALERO, F.: Principios de Derecho mercantil, McGraw-Hill, Madrid, 2015.

SIERRA NOGUERO, E.: Curso de Derecho mercantil , Universidad Autónoma de Barcelona, setena edició, 2020.