Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501233 Gestió Aeronàutica | FB | 2 | 2 |
L’assignatura requereix un coneixement bàsic del que és una empresa i dels comportaments de les persones. Alguns referents es poden trobar a les assignatures de primer curs: Dret de l’empresa, Psicologia de les Organitzacions i del Treball i Introducció a l’Economia. Per un millor aprofitament és important una experiència laboral.
Els recursos humans són un element fonamental de les organitzacions. Aixo és encara més important en les economies del nostre entorn més proper, orientades cada cop més als serveis, com és el cas del sector Aeroportuari.
L’assignatura pretén oferir una visió dels recursos humans en que es considerin els principals aspectes estratègics per permetre una comprensió dels processos que es duen a terme en aquesta àrea de les empreses.
Els objectius son:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resolució de problemes i anàlisi de cassos | 15 | 0,6 | 3, 6, 7, 8, 9, 12, 14 |
Teoría | 40 | 1,6 | 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoríes i presentació de treballs obligatoris | 15 | 0,6 | 1, 2, 5, 8, 10, 11, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació de treballs | 70 | 2,8 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14 |
El procés d’avaluació será continuat en base a un conjunt d’activitats programades i definides durant tot el semenstre. S’avaluara l’adquisició de coneixements, i el nivel d’assoliment de capacitats d'anàlisi, presa de decisions així com la capacitat de comunicar-les a tercers.
Es divideix l'avaluació en 4 parts, amb un pes del 25% de la nota final cada part.
1. Avaluació continuada: pràctiques a classe, exercicis enviats digitalment i participació en seminaris: 25% de la nota final
2. Treball final en grups aleatòris: 25% de la nota final (nota mínima 2,5).
3. Examen parcial temes 1 a 4: 25% de la nota final. És alliberatori si la nota és superior a 5.
4. Examen parcial temes 5 a 8: 25% de la nota final (només es farà promig amb la resta si la nota és superior a 4).
En el supòsit de no superar l'examen parcial (temes 1 a 4), l'alumne podrà realitzar una recuperació d'aquests temes, conjuntament amb el segon parcial, on la nota mínima per a fer promig serà de 4. S'agafarà la nota de la recuperació, encara que aquesta sigui inferior).
Si l'alumne es presenta a algun examen parcial i/o al treball final, no podrà accedir a una nota final de "No Avaluable", passant a suspendre l'assignatura si no la supera segons els criteris indicats més amunt.
Els alumnes suspesos podran accedir a una prova de reavaluació que es realitzarà en un termini de 15 dies aproximadament després de la finalització dels sistemes d'avaluació ordinàris, que consistirà en una prova oral sobre la matèria suspesa.
Sens perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualifican ambun zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar qualsevol activitat avaluable implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assugnatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de rcuperar-la en el mateix curs acadèmic.
Les dates d'avaluació continuada dels examens parcials i entrega i presentació del treball final es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'enten que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
Les faltes d'ortografia puntuaran negativament en tota l'avaluació, tant de les pràctiques, exercicis, treball i examens. Un estudiant que realitzi un nombre inacceptable de faltes d'ortografia, pot arribar a suspendre l'assignatura per aquest motiu.
El format del treball, al fer-se en grups al.leatoris, implica un aprenentatge de treball en equip diferent a quan els grups són escollits pels propis estudiants. Aquesta competència transversal la valoro mitjançant una avaluació individual que els estudiants han d'enviar per correu electrònic explicant el desenvolupament del treball i com han superat les dificultats. Aquesta opinió pot arribar a modificar la nota del treball de forma individual en un marged' 1 punt per sobre o per sota de la nota grupal.
El criteri per a la concessió de Matrícules d'Honor és l'obtenció d'una nota final superiora 9, tenint en compte el desenvolupament de l'assignatura durant el curs i la regularitat en l'avaluació de tota la matèria. Per a la concessió d'una Matrícula d'Honor la professora estarà premient l'adquisició excel.lent de competències intel.lectuals i emocionals de l'exercici de la direcció i gestió de RRHH.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Enviament de conceptes i reflexions per campus virtual | 10% | 2 | 0,08 | 2, 6, 7 |
Exercicis i pràctiques a classe | 15% | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Proves escrites sobre coneixements adquirits | 50% | 2 | 0,08 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 12, 14 |
Treball pràctic i presentació | 25% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 13, 14 |
DE LA CALLE DURAN, Mª C; ORTIZ DE URBINA CRIADO, M. “Fundamentos de Recursos Humanos”. Pearson-Prentice Hall, 2004
DOLAN, S; SCHULER, R; VALLE, R: La gestión de los Recursos Humanos. Mc. Graw Hill, Madrid, 2007
Altres llibres i artícles que es comentaran a classe.