Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OB | 3 | 2 |
No existeixen prerequisits per matricular-se a aquesta assignatura.
En finalitzar aquesta assignatura, l'estudiant serà capaç de:
1. INTRODUCCIÓ
2. VALORACIÓ LOGOPÈDICA DE LA VEU
3. INTERVENCIÓ LOGOPÈDICA EN VEU
En aquesta assignatura s'adquiriran els coneixements essencials per a poder avaluar i intervenir les diferents alteracions de la veu. S'abordarà la teoria necessària per a crear un bon fonament teòric que es complementaran amb l'anàlisi de casos reals. Durant els seminaris de grup partit es podrà posar en pràctica el contigut teòric. Pretén ser una assignatura molt vivencial i des d'un punt de vista eminentment pràctic.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària”.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions magistrals i activitats d'aula | 21 | 0,84 | 3, 8, 9 |
Seguiment d'un cas real i discussió | 24 | 0,96 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectura comprensiva d'articles | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 8, 9 |
Seguiment d'un cas real | 14 | 0,56 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca bibliogràfica | 5 | 0,2 | 3, 8, 9 |
Estudi personal | 45 | 1,8 | 3, 8, 9 |
Preparació de lliuraments | 25 | 1 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13 |
Seguint les pautes d’avaluació de les titulacions de la Facultat de Psicologia (vegeu aquest enllaç https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.htm), les pautes d'avaluació d'aquesta assignatura són les següents:
A) Definició d'assignatura superada: Per superar amb èxit aquesta assignatura és necessari obtenir una qualificació de 5 punts sobre 10 o superior, en cadascuna de les evidències d’aprenentatge que es detallen en la següent taula:
Codi Evidència |
Denominació | Pes |
Format (oral, escrit o ambdós) |
Autoria (Individual, col·lectiva o ambdues) |
Via (presencial, virtual o ambdues) |
EV1 |
Exposició de cas I (setmana 5) |
15% |
Oral |
Individual | Presencial |
EV2 |
Prova Escrita I (setmana 8) |
35% | Escrit | Individual | Presencial |
EV3 |
Exposició de cas II (setmana 12) |
15% | Escrit i Oral | Individual | Presencial i Virtual |
EV4 |
Prova escrita II (setmana 18) |
35% | Escrit | Individual | Presencial |
B) Proves de recuperació: Podran optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l’assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
C) Definició d’estudiant avaluable: Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a “no avaluable”. No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Definició d'assignatura superada: Per superar amb èxit aquesta assignatura caldrà obtenir una qualificació de més d'un 5 sobre 10 en cadascunade les evidències d’aprenentatgeque es detallenen la taula-resum. Definició d’estudiant presentat: Es considerarà presentat tot estudiant que realitzi la primera evidència d’aprenentatge (EV1 – Prova escrita S7). Procés de reavaluació: Els estudiants que estiguin suspesos però tinguin una qualificació major o igual a 4 punts podran atendre's al procés de reavaluació. Aquest procés només podrà incrementar la qualificació de l'estudiant i estarà focalitzat en les evidències en les quals no hagi demostrat un rendiment satisfactori <spanstyle="font-family: Arial;" lang="CA"> |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Exposició d'un cas I | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 12 |
EV2 - Prova escrita I | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 8, 9 |
EV3 - Exposició d'un cas II | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12, 13 |
EV4 - Prova escrita II | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13 |
Lectures complementàries:
Bustos, Inés (2013). Intervención logopédica en trastornos de la voz Barcelona. Paidotribo
Behrman, Alison, i Haskell, John (Eds.). (2013). Exercises for voice therapy. Plural Pub.
Cobeta, Ignacio, Núñez, Faustino, i Fernández, Secundino (2013). Patología de la voz. Ponencia Oficial de la Sociedad Española de Otorrinolaringología y patología Cérvico-facial 2013
Gallena, Sally K. (2007). Voice and laryngeal disorders: A problem-based clinical guide with voice samples. Elsevier Health Sciences.
Heuillet-Martin, Geneviève (2003). Una voz para todos (Volums I i II) Marsella. Solal
Le Huche, François i Allali, André (2004). La voz (Volums I, II, III i IV) Barcelona. Masson
Stemple, Joseph C., i Hapner, Edie R. (2014). Voice Therapy: Clinical Case Studies. Plural Publishing.
Stewart, Celia F., Kling, Irene F., i Allen, Elisabeth L. (2015). Voice Rehabilitation: Testing Hypotheses and Reframing Therapy. Jones & Bartlett Publishers.
Vila, Josep Maria (2009). Guía de intervención logopédica en la disfonía infantil Madrid. Síntesis
Wicklund, Karen (2010). Singing Voice Rehabilitation: A Guide for the Voice Teacher and Speech-Language Pathologist: A Guide for the Voice Teacher and Speech-language Pathologist. Cengage Learning.