Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació Social | OB | 1 | 2 |
2500261 Pedagogia | OB | 1 | 2 |
La base del procés d'ensenyament-aprenentatge es configura durant el primer curs. Destaquem la importància de l'assignatura Teories i Història de l'Educació pel què fa a la fonamentació que aporta per a la comprensió del procés d'ensenyament-aprenentatge.
1) Analitzar aspectes que conformen realitats educatives i institucionals en contextos educatius formals i no formals
2) Analitzar necessitats educatives i formatives per tal de dissenyar processos d'ensenyament-aprenentatge.
3) Dissenyar, desenvolupar i avaluar processos, projectes, programes i activitats per a intervenir en contextos educatius i formatius.
4) Analitzar críticament propostes i alternatives a situacions pròpies de la professió.
5) Fonamentar la pràctica educativa en els principis que regeixen el procés d'ensenyament aprenentatge des de la perspectiva de la Didàctica General.
I. Fonamentació del procés d'Ensenyament-Aprenentatge (1 ECTS)
II. La programació del procés d'Ensenyament-Aprenentatge (3 ECTS)
III. L'avaluació del procés d'Ensenyament-Aprenentatge (2 ECTS)
GRAN GRUP
Permeten la presentació dels continguts alhora que participar activament en llur desenvolupament. Malgrat ser una tipologia d'activitat on el protagonisme recau en la figura docent, cal fomentar la participació activa de l'alumnat, especialment compartint els aprenentatges que s'han assolit o que s'estan assolint. En aquest moment, per exemple, es quan es presenten les activitats pràctiques que formaran part de l'assignatura i que es realitzaran individualment o grupal.
SEMINARIS
Permeten treballar en grups mitjans (25 persones aprox.) per tal de reforçar el treball individual i de grup petit (5 persones aprox.). Es alhora l'espai adequat per al debat i per personalitzar, sense perdre de referència el grup, l'aprenentatge.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Gran grup | 30 | 1,2 | 1, 3, 4, 6, 9 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiments individuals i grupals | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectures, etc. | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
RESOLUCIÓ DE CASOS PRÀCTICS
Realització de 7 activitats grupals basades en la resolució de casos pràctics a partir del treball en grup. Es lliuraran en terminis establerts acordats el primer dia de classe. La resposta als lliuraments els farà en un termini màxim de 2 setmanes i en cas d'obtenir una qualificació inferior a 5 s'haura de refer la tasca.
PROVES TEÒRIQUES
Realització de 2 proves d'avaluació de caràcter individual. En cas que les poves teòriques estiguin suspeses (qualificació inferior a 5) o no presentades s'habilitarà un dia específic al final del periode per a fer la recuperació corresponent. No es podran recuperar proves teòriques si l'estudiant no s'ha presentat a cap de les planificades durant el desenvolupament de l'assignatura. Les qualificacions es comunicaran en termini màxim de 2 setmanes
EXERCICIS REFLEXIUS INDIVIDUALS
Es realitzaran dos exercicis individuals de caràcter reflexiu durant el desenvolupamemnt de l'assignatura. La qualificació es comunicarà en termini màxim de 2 setmanes després del lliurament
ASPECTES GENERALS
És condició indispensable superar totes les proves d'avaluació (exercicis reflexius individuals, proves teòriques i resolució de casos pràctics) (qualificació igual o superior a 5) per poder superar l'assignatura.
La superació de l'assignatura suposa una assistència de l'estudiant a classe del 80% mínim. En cas que es detecti plagi, la qualificació de l'assignatura serà SUSPÈS
DATES DE REALITZACIÓ DE LES PROVES TEÒRIQUES
Grup de Pedagogia: Prova teòrica primera part de l'assignatura: 18/3/2021. Prova teòrica segona part de l'assignatura: 17/6/2021. Recuperació: 1/7/2021.
Grup d'Educació Social: Prova teòrica primera part de l'assignatura: 16/3/2021. Prova teòrica segona part de l'assignatura: 15/6/2021. Recuperació: 29/6/2021.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis reflexius individuals | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Proves teòriques | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6 |
Resolució de casos pràctics | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
BOLÍVAR, A. (2008): Didáctica y Currículum: de la modernidad a la postmodernidad. Ediciones Aljibe: Archidona
CABRERA, F. A. (2000): Evaluación de la formación. Editorial Síntesis: Madrid.
MEDINA, A. ; SALVADOR, F. (Coord.) (2009): Didáctica General. Pearso-UNED: Madrid.
NAVARRO, R. (Coord.) (2007): Didáctica y Currículum para el desarrollo de competencias. Dykinson: Madrid.
RODRÍGUEZ ROJO, M. (Coord.) (2002): Didáctica General. Qué y cómo enseñar en la sociedad de la información. Biblioteca Nueva: Madrid.
SALVADOR MATA, F.; RODRÍGUEZ DIÉGUEZ, J.L.; BOLÍVAR, A. (Dtores.) (2004): Diccionario enciclopédico de Didáctica. Ediciones Aljibe: Archidona (2 volúmenes).
SÁNCHEZ HUETE, J: C. (Coord) (2008): Compendio de Didáctica General. Editorial CCS: Madrid.
SEVILLANO, M.L. (2004): Didáctica en el siglo XXI. Ejes en el aprendizaje y enseñanza de calidad. McGraw-Hill: Madrid.
TEJADA, J. (2005): Didáctica-Currículum. Diseño, desarrollo y evaluación curricular. Davinci: Barcelona.
TEJADA, J.; GIMÉNEZ, V. (Coords.) (2006): Formación de Formadores. Escenario aula. Thomson: Madrid.
TORRE, S. (1993): Didáctica y Currículum. Bases y componentes del proceso formativo. Dykinson: Madrid.