Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OB | 2 | 1 |
L’estudiant serà capaç de:
La funció de l'assignatura és completar la competència gramatical de l’alumne en llengua A i capacitar-lo per a produir textos especialitzats senzills i per a comprendre textos amb problemes de variació lingüística a fi de preparar-lo per a la traducció directa i la traducció inversa.
En acabar l’assignatura l’estudiant serà capaç de:
1. Llengua escrita i variació. Unitat i varietat en la llengua. Variació, adequació textual i correcció gramatical.
2. L'estructura de el text. Condicions de bona formació de el text. Macroestructura i superestructura. Tipologia textual.
3. El discurs escrit (I): exposició i argumentació. Propietats formals dels textos expositius i argumentatius.
4. El discurs escrit (II): descripció i narració. Propietats formals dels textos descriptius i narratius.
L’aprenentatge d’aquesta assignatura per part de l’alumne es reparteix de la manera següent:
• Un 30% d’activitats dirigides
Aquestes activitats dirigides han de respondre a una programació horària predeterminada, que requereix la direcció presencial d’un professor.
• Un 15% d’activitats supervisades
S’entén per activitat supervisada aquella que programa el professor perquè l’alumne treballi de manera autònoma, però amb la supervisió del professor. Es tracta d’activitats que ajuden a la preparació i revisió de les tasques que realitzen els estudiants al llarg del curs.
• Un 50% d’activitats autònomes
En aquestes activitats es tenen en compte les hores d’estudi i la realització de treballs, en grup o individualment, que l’alumne ha de fer de manera autònoma.
• Un 5% d’activitats d’avaluació
El professor avaluarà aquesta assignatura de manera continuada mitjançant la realització d'activitats puntuades obligatòries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 12 | 0,48 | 1 |
Realització d'activitats de comprensió lectora | 12 | 0,48 | 1, 2, 5 |
Realització d'activitats de producció escrita | 12 | 0,48 | 1, 3, 4, 6 |
Resolució d'exercicis | 9 | 0,36 | 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió i revisió d'activitats escrites | 16 | 0,64 | 1, 3, 4, 6 |
Supervisió i revisió d'exercicis | 6,5 | 0,26 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Ampliació de coneixements . | 11,75 | 0,47 | 1, 2, 5 |
Cerca de documentació | 17,25 | 0,69 | 1 |
Preparació d'activitats de comprensió lectora | 14,25 | 0,57 | 1, 2, 5 |
Preparació d'activitats de producció escrita | 17,25 | 0,69 | 1, 3, 4, 6 |
Preparació d'exercicis | 14,5 | 0,58 | 1 |
Avaluació
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El docent responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Per aprovar l’assignatura, s’han de realitzar les següents activitats avaluables i obtenir una nota de 5 o mès:
1. Activitat d'avaluació de producció escrita (I): variació i adequació textual.
2. Activitat d'avaluació de producció escrita (II): argumentació
3. Activitat d'avaluació de producció escrita (III): narració i descripció
4. Activitat d'avaluació a'anàlisi de textos.
A més, s’hauran de lliurar en la data prevista totes les activitats no avaluables que el docent consideri oportú. Aquests exercicis, malgrat no formar part de l'avaluació sumativa del curs, raó per la qual no tenen assignat un tant per cent de la nota final, es prendran en consideració en el procés d'avaluació de l'assignatura. Amb ells es pretén valorar la progressió demostrada respecte dels coneixements i les aptituds que l’assignatura comporta.
En la correcció de les activitats es tindrà en compte que s’hagi obtingut un grau d’assoliment suficient de les competències segons els resultats d’aprenentatge esperats, que s’estableixen en la Guia Docent. Per superar l'assignatura es considera imprescindible el domini de la normativa; per tant, a l'hora d'avaluar les activitats abans esmentades, es penalitzaran els errors ortogràfics, l'ús incorrecte dels signes de puntuació, els errors lèxics i els errors morfosintàctics segons les indicacionssegüents:
errors |
punts descomptats |
|
errors |
punts descomptats |
1 |
0,5 |
|
4 |
2,75 |
2 |
1 |
|
5 |
4 |
3 |
1,75 |
|
6 |
suspens automàtic i no se segueix llegint l'exercici |
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació qui s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola. Si se supera la prova de recuperació, la nota final de curs és 5, independentment de les notes obtingudes abans.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que s’hagin aportat equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat d'avaluació d'anàlisi de textos. | 25% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 5 |
Activitat d'avaluació de producció escrita (I): variació i adequació textual. | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Activitat d'avaluació de producció escrita (II): argumentació. | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Activitat d'avaluació de producció escrita (III): narració i descripció. | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Bibliografia bàsica
Cassany, Daniel (1995). La cocina de la escritura, Barcelona, Anagrama.
Es tracta d'un manual de redacció en el qual l'autor aprofundeix en els rudiments de l'escriptura, vàlids per a tot tipus de textos. Aquesta obra parla de les estratègies per buscar, ordenar i desenvolupar idees; de l'estructura del text, així com dels trucs de què disposem per il·luminar al lector.
Sánchez Lobato, Jesús (coord.) (2006). Saber escribir, Madrid, Aguilar.
Es tracta d'una obra de referència imprescindible per a tot aquell que pretengui consolidar l'ús de la llengua escrita; ja que, com es diu a la contraportada d'aquest treball, "Saber escriure neix amb la intenció d'ajudar a redactar; d'ampliar els procediments de generació i precisió d'idees; de seleccionar els elements d'unió adequats; de relacionar el tema amb l'expressió, el registre i l'estil elegits, i d'aprendre a aplicar les tècniques de revisió i correcció en qualsevol text ".
Bibliografia complementària