Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 2 | A |
L’objectiu principal del curs és permetre que l’alumne segueixi adquirint tant els coneixements lingüístics específics del sector turístic com altres de caire més general perquè pugui assolir el més ampli ventall de coneixement possible i, al final dels seus estudis, acreditar el nivell B2 si està cursant el Grau de Turisme o acreditar el nivell C1 si està cursant el Grau de Turisme en Anglès.
A més, es desenvolupen competències comunicatives, tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que durant aquest segon curs l’alumne haurà de millorar la capacitat de:
Habilitats
1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 en acabar els seus estudis de grau.
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes del Grau de Turisme en anglès han d'assolir un nivell C1 al final dels seus estudis de grau.
1. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME
Funcions lingüístiques
Els aspectes enumerats a continuació contenen funcions lingüístiques de caire general i també específiques dins del camp del turisme.
Contingut gramatical
L’alumne ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de forma adequada a cada situació comunicativa els punts gramaticals següents:
Contingut lèxic
El contingut lèxic s’emmarca, bàsicament, dins els següents camps:
Expressió escrita
Els alumnes faran ús de les funcions lingüístiques, gramàtica i vocabulari descrits anteriorment i, específicament, desenvoluparan l’expressió escrita en les següents àrees:
2. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Àrees temàtiques generals
Funcions lingüístiques
Continguts gramaticals
Continguts lexicals
Àrees lèxiques
Es pretén que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i a les pràctiques que fa fora de l’aula, per tal de treballar contextos comunicatius molt similars a situacions de la vida real.
El docent dissenya i promou activitats perquè l’alumne pugui contribuir activament a les classes i convertir-se en el protagonista del seu propi aprenentatge.
Segons el context el docent pot emprar els següents mètodes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 56,5 | 2,26 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 2, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Teoria | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80%.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.
A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan una o vàries proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada: Avalua l’expressió escrita i l’oral.
La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final.
Se supera l’assignatura si s’obté un 60% global.
Examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les dues destreses productives (expressió escrita i expressió oral). Cal obtenir una nota mínima del 50% en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 60% per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Reavaluació
L’estudiant que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de mitjana de l’examen en la convocatòria d’examen final té dret a reavaluació.
La reavaluació consistirà a repetir aquelles parts de l’examen que l’alumnat tingui per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60%.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 8 |
Activitats d'expressió escrita i d'expressió oral | 24% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Dossier | 14% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Prova final | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 4 |
Proves parcials | 12% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 8 |
Llibre de curs
Anglès per Turisme
English for International Tourism (Pearson). Peter Strutt.
Highly Recommended (Oxford). Trish Scott and Alison Pohl.
Diccionari
http://www.oxfordlearnersdictionaries.com (amb pronunciació)
Explicacions de la gramàtica
Practical English Usage Online (molt recomanat)
My Grammar Lab Intermediate and Advanced
https://www.pearsonelt.com/tools/digital/my-grammar-lab.html
Exercicis de gramàtica
http://www.englishgrammarsecrets.com/
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
Vocabulari
https://elt.oup.com/student/oefc/tourism2/?cc=global&selLanguage=en&mode=hub
https://elt.oup.com/student/oefc/tourism3/?cc=global&selLanguage=en&mode=hub
http://www.gdrc.org/uem/eco-tour/t-glossary.html
http://www.englishformyjob.com/ell_hotelindustry.html
http://www.englishformyjob.com/ell_traveltourism.html
Comprensió oral i escrita
https://es.englishcentral.com/videos
https://es.lyricstraining.com/
http://www.breakingnewsenglish.com/
Anglès britànic:
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish
https://www.facebook.com/bbclearningenglish.multimedia/
https://www.voicetube.com/channel/bbc/5
http://bbcworldservice.radio.net/
Anglès americà:
http://learningenglish.voanews.com/
Anglès australià:
http://www.australiaplus.com/international/learn-english-video-courses/
http://www.radioaustralia.net.au/international/learn-english
Expressió escrita
https://owl.english.purdue.edu/sitemap/
Preparació exàmens
http://wuster.uab.es/ctestpractice/
Temari de turisme
https://www.ted.com/talks/aziz_abu_sarah_for_more_tolerance_we_need_more_tourism
https://www.youtube.com/watch?v=kLRanIhp2jg
http://www.crctourism.com.au/Page/Home.aspx
http://www.gdrc.org/uem/eco-tour/eco-tour.html
http://www.nationalgeographic.com/
https://victoriastraveladventures.com/tag/niche-tourism/
https://www.youtube.com/watch?v=N_5eKX1vvOg
https://www.youtube.com/watch?v=XdsVzspgTl4
https://www.youtube.com/watch?v=2CbcZbVvJ6s
http://culturalheritagetourism.org/
http://www.englishformyjob.com/ell_hotelindustry.html
http://www.englishformyjob.com/ell_traveltourism.html
http://www.englishformyjob.com/ell_politeness.html
http://www.englishformyjob.com/english-for-flight-attendants2.html