Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura es cursa el segon any, després d’haver cursat Fonètica i Fonologia Angleses 1. S’estudien les diferències entre els sistemes fonològics de l’anglès i del català/castellà centrant-se en els aspectes suprasegmentals, a diferència de FFA1, que se centra en els aspectes segmentals.
S’analitza l’accentuació de paraules i frases en anglès, la reducció vocàlica, el ritme i l’entonació.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
Millorar la seva pronunciació de l’anglès.
Anàlisi i contrast dels sistemes fonològics de l’anglès i el català/castellà i de diferents varietats de l’anglès, centrant-se en els aspectes suprasegmentals. Aprenentatge i millora de la pronunciació de l’anglès com a llengua estrangera, tècniques de producció i percepció de contrastos segmentals i de patrons accentuals, rítmics i d’entonació. UNITAT 1. Principis de la combinació de sons en anglès i estructura sil.làbica UNITAT 2. Accentuació de paraules i nivells de prominència UNITAT 3. Accentuació en paraules derivades i paraules compostes UNITAT 4. L’accent de frase i el ritme en anglès UNITAT 5. L’entonació en anglès UNITAT 6. Transcripció fonològica de textos curts i diàlegs i pràctica de lectura de textos transcrits. |
Activitats autònomes: Exercicis, treballs, lectura de texts i estudi, participació.
Activitats dirigides: Classes teòriques i seminaris de pràctiques
Activitats supervisades: Tutories
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i seminaris de pràctiques | 45 | 1,8 | 2, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 22,5 | 0,9 | 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis, treballs, lectura de texts i estudi, participació | 57,5 | 2,3 | 2, 5, 7 |
Avaluació
Cal tenir en compte el següent:
- Cal aprovar l’examen final oral.
- La combinació de les notes dels dos exàmens escrits ha de resultar en una mitjana igual o superior a 5. I en el cas que un dels dos exàmens estigui suspès, aquest haurà de tenir una nota igual o superior a 4.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Recuperació Les proves de recuperació es faran item-per-item amb les següents condicions:
La nota màxima que es pot obtenir en un examen de recuperació és un aprovat (excepte en els casos que la recuperació sigui deguda a una absència justificada el dia de l’examen). Les dates de recuperació les fixa la Facultat amb antelació i per tant no es contemplaran dates alternatives. El professor/a infomaràl’alumnat del dia i lloc de les proves de recuperació per Moodle. Activitats avaluatives excloses de la recuperació Les activitats següents no poden ser recuperades: Assignment 1 i els deures que es vagin lliurant durant el curs. Procediment de revisió de les qualificacions En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (mitjançant Moodle) del procediment, la data i lloc de revisió de les qualificacions. |
|
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
"Assignment" | 5% | 5,5 | 0,22 | 1, 5, 6, 7 |
Deures i participació | 5% | 16 | 0,64 | 1, 2, 5, 6, 7 |
Examen oral | 30% | 0,5 | 0,02 | 1, 6, 7 |
Test 1 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Test 2 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 5, 6, 7 |
-Llibres de text
Cruttenden, Alan. 2001. Gimson's pronunciation of English [6th edition]. London: Edward Arnold.
Finch, Diana. F. and Ortiz Lira, Hector. 1982. A course in English Phonetics for Spanish Speakers. London: Heinemann.
Gómez González, María de los Angeles. & Sánchez Roura, Teresa. 2016. English Pronunciation for Speakers of Spanish. From Theory to Practice. Mouton de Gruyter.
Kreidler, Charles.W. 1997. Describing Spoken English. An Introduction. London: Routledge. Ch. 7
Ladefoged, Peter. 1982 (1993, 2005). A Course in Phonetics. New York: Harcourt, Brace & Jovanovich/Thomson Wadsworth.
Mott, Brian. 2000. English Phonetics and Phonology for Spanish Speakers. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona.
Roach, Peter. 1983. English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP.
Rogers, Henry. 2000. The Sounds of Language. An Introduction to Phonetics. London: Pearson Education Ltd.
Wells, John.C. 2006. English Intonation: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
-Llibres de pràctica recomanats
Baker, Ann. 2006. Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course. Cambridge: Cambridge University Press.
Estebas, Eva. 2009. Teach yourself English pronunciation: An interactive course for Spanish speakers. Netbiblos/UNED.
García-Lecumberri, María Luisa & John A. Maidment. 2000. English Transcription course. London: Arnold.
Hancock, Mark. 2003. English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Hewings, Martin. 2007. English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge:Cambridge University Press.
Trancripció fonètica
http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/flashin.htm
http://davidbrett.uniss.it/phonology/page%20with%20frames2.htm
Fonètica general i anglesa
http://www.phon.ucl.ac.uk/resource/index.html
http://www.phonetics.ucla.edu/course/contents.html
http://hctv.humnet.ucla.edu/departments/linguistics/VowelsandConsonants/
https://corpus.linguistics.berkeley.edu/acip/
Pràctica de pronunciació I reconeixement de sons
http://www.cambridge.org/elt/shiporsheep/
http://www.btinternet.com/~eptotd/vm/vowelmachine/vowelmachine.htm