Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 3 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Es donen per suposats i per sabuts els coneixements adquirits a l’assignatura de primer curs Gramàtica descriptiva, i a les assignatures de segon curs Fonètica i fonologia angleses I i II i Gramàtica anglesa. NO ES TORNARAN A EXPLICAR.
Cal un nivell inicial d’anglès d’entre C1 (Advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l’estudiant pot comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit, expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l’estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o sent; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
INFORMATION FOR INTERNATIONAL STUDENTS. This is a contrastive course (English & Spanish/Catalan). Only those students with an excellent command of Spanish or Catalan (preferably both) can take it. All those interested should contact the teachers before enrolling.
En aquesta assignatura es fa una introducció a l’anàlisi contrastiva, i s’apliquen aquests coneixements a la morfologia nominal i verbal, als sintagmes nominals i verbals, al component lèxic i a les construccions en anglès, català i castellà.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
UNITAT 1. Introducció a l’anàlisi contrastiva
UNITAT 2. La morfologia nominal i verbal en anglès, català i castellà
UNITAT 3. El lexicó en anglès, català i castellà
UNITAT 4. El sintagma nominal en anglès, català i castellà
UNITAT 5. El sintagma verbal i les construccions en anglès, català i castellà
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
1) Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.
2) No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
3) Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.
4) Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
5) Incloure temàtica de gènere a les unitats següents: morfologia i lexicó.
6) Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.
7) Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
La metodologia docent es basa en:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 20 | 0,8 | 4, 5, 10 |
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 4, 5, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de presentació oral | 10 | 0,4 | 4, 5, 10 |
Redacció del treball escrit | 15 | 0,6 | 4, 5, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació | 10 | 0,4 | 3, 9 |
Estudi | 20 | 0,8 | 2, 9, 10 |
Lectures | 10 | 0,4 | 6, 10 |
Resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | 5 |
La nota final es calcularà de la manera següent:
S’ha de tenir en compte el següent:
1) Els dos exàmens, el treball escrit i la presentació oral són OBLIGATORIS, així com el 80% dels deures i de les activitats fetes a l’aula.
2) La nota mínima per fer mitjana en tots els ítems és 4.
3) El lliurament de 30% dels ítems d'avaluació exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de “No avaluable” com a nota final del curs.
4) El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final.
5) En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realitzacióde cada activitat avaluativa,la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperaciód’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: deures i activitats fetes a l’aula, treball escrit i presentació oral. Qualsevol activitat en què hi hagi hagut alguna irregularitat quedarà també exclosa de la recuperació.
NOTA IMPORTANT
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Deures i activitats a classe | 10% | 5 | 0,2 | 3, 4, 5, 8, 9, 10 |
Examen final | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Examen parcial | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Presentació oral | 10% | 7,5 | 0,3 | 4, 5, 8 |
Treball escrit | 20% | 8,5 | 0,34 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Mackenzie, J. Lachlan & Elena Martínez Caro. 2012. Compare and Contrast: An English Grammar for Speakers of Spanish. Granada: Editorial Comares.
Quirk, Randoph et al. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
Real Academia de la Lengua Española. 2009. Nueva gramàtica de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe.
Solà, Joan et al. 2008. Gramàtica del català contemporani. Barcelona: Editorial Empúries.
Al llarg del semestre es proporcionarà bibliografia específica per a cada unitat.