Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
Per cursar aquesta assignatura cal tenir interès en els temes relacionats amb les identitats de gènere i les sexualitats. Cal a més tenir una mentalitat oberta amb un grau de tolerància del 100% vers qualsevol opció personal.
Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes. NO es recomana matricular-se sense haver aprovat Usos de la Llengua Anglesa II
L’assignatura dins la matèria ‘Cultura i Societat’
La matèria ‘Cultura i Societat’ pretén profunditzar en la formació de l'alumnat que ha cursat les matèries bàsiques i nuclears del grau de ‘Estudis Anglesos’ reforçant el seu coneixement del context sociocultural de tot l'entorn geogràfic de parla anglesa en el passat recent i, especialment, en el present. Aquesta matèria complementària proporciona coneixements i referències fonamentals sobre la societat i la cultura contemporànies en relació a aspectes tan importants com la identitat de gènere, l'evolució de l'Imperi Britànic cap al Post-colonialisme –en entorns asiàtics (Índia), del Pacífic (Austràlia), africans, caribenys i fins i tot nord-americans (Canadà) i també a les pròpies illes Britàniques– i les enriquidores transformacions culturals que aquests canvis profunds impliquen, incloent-hi l'emigració i les manifestacions culturals (literatura, ficcions populars, cinema, televisió, altres medis de comunicació, etc.). La matèria ‘Cultura i Societat' complementa específicament la formació rebuda en la matèria bàsica ‘Història i Cultura Angleses’ essent al mateix temps imprescindible pel conjunt del grau.
L’assignatura ‘Estudis de Gènere en Anglès’
Aquesta assignatura ofereix una introducció a la representació de la identitat de gènere en els textos contemporanis creats en tot el món anglòfon, mitjançant la lectura intensiva, l’anàlisi textual i la interpretació crítica, complementada per lectures sobre la teorització del gènere.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
En completar l’assignatura, l’estudiantat podrà:
L’assignatura Estudis de gènere en anglès explorarà la representació de les identitats de gènere mitjançant una selecció de textos del món anglòfon. El enfocament principal del curs es basa en la interseccionalitat entre el gènere, la sexualitat, l’etnicitat i el medi ambient. No obstant això, es tindrà en compte altres paràmetres com per exemple l’edat, la discapacitat, la cultura i la zona geogràfica.
A l’estudiantat se li presentarà una selecció de textos teòrics sobre les teories de gènere de llocs diferents del món anglòfon per tal de poder contrastar les teories de gènere occidentals amb les d’Àfrica i Índia.
Estudiarem en profunditat tres novel·les i una selecció de relats curts i poemes que exemplifiquen els temes relacionats amb la feminitat, la masculinitat i la comunitat LGBT+ de cultures diferents.
Sud-àfrica: Mark Behr, Kings of the Water, London: Abacus, 2009.
Botswana: Unity Dow, The Screaming of the Innocent, Melbourne: Spinifex Press, 2002.Í
Índia: Anita Nair, A Cut-Like Wound, London: Bitter Lemon Press, 2012.
Els relatos curts i els poemes es penjaran a moodle
La metodologia docent es basa en:
Totes les sessions demanen la participació activa de l’estudiantat a l'aula o al campus vitual. La docent oferirà introduccions a cada unitat i a diversos aspectes teòrics de la identitat de gènere i la seva representació, però la resta del temps es dedicarà a la ‘lectura’ intensiva de textos impresos.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 25 | 1 | 4, 10, 12, 13, 15, 16, 17 |
Lectura i debat dels textos al campus virtual | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació (examen) | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 27, 28 |
Redacció de comentaris crítics (‘paper') | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi per l'exàmen i lectura de textos | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 8, 11, 12, 13, 15, 18, 25, 26, 28 |
L’avaluació es basa en:
1. Examen parcial 35%
2. Paper (treball crític; 2,500 paraules, 5 fonts secundàries vàlides – monografies acadèmiques, capítols a llibres, articles a revistes acadèmiques) = 45%
4. Participació a les classes o al campus virtual (forums) 20%
Es tindrà en compte el nivell d'anglès.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més de dos terços dels ítems d’avaluació, és a dir l'examen i el treball crític.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT
El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis d'avaluació és una ofensa greu i es considerarà automàticament com un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, se suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades i fer passar el plagi com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA). Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin ferservir. D'igual manera, és imprescindibleresponsabilitzar-se de l’originalitat i de autenticitat del text presentat.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
OBSERVACIÓ
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 25, 27, 28 |
Participació a classe o al campus virtual | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 4, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 26 |
Redacció de comentari crític (‘paper') | 45% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 24, 26, 27, 28 |
Toeories de génere occidentals
Adams, Rachel and David Savran (eds.). The Masculinity Studies Reader. Malden, MA: Blackwell Publishers, 2002.
Brownmiller, Susan. Against our Will: Men, Women, and Rape (1975). New York: Bantam, 1990.
Buckingham, Susan, Gender and Environment, Routledge, 2020. 2nd edition.
Butler, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. New York: Routledge, 1990.
Butler, Judith. Undoing Gender. New York: Routledge, 2004.
Corber, Robert J. and Stephen M. Valocchi (eds.). Queer Studies: An Interdisciplinary Reader. Malden, MA: Blackwell Publishers, 2003.
Dworkin, Andrea. Pornography: Men Possessing Women (1981). London: Women’s Press, 1999.
Freedman, Estelle B. (ed.). The Essential Feminist Reader. New York: Modern Library, 2007.
Gaard, Greta, Simon C. Estok & Serpil Oppermann (eds), International Perspectives in Feminist Ecocriticism, Routledge, 2013.
Gestner, David A. (ed.). Routledge International Encyclopedia of Queer Culture. London: Routledge, 2006.
Haraway, Donna J. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. New York: Routledge, 1991.
Hultman, Martin & Paul M. Pulé, Ecological Masculinities. Theoretical Foundations and Practical Guidance, Routledge, 2018.
Hunter, Margaret L. Race, Gender, and the Politics of Skin Tone. New York: Routledge, 2007.
Jolly, Margaretta. “Feminist Heterosexuality”. Critical Quarterly, 47.3, 2005: 17-29.
Kimmel, Michael S, Jeff Hearn, and R.W. Connell (eds.). Handbook of Studies on Men & Masculinities. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2005.
Martín Alegre, Sara (ed.), Gender and Feminism: The Students' View. (February 2015), https://ddd.uab.cat/record/129180 E-book. 31 undergrad students offer their own views on gender and feminism.
Martín Alegre, Sara, “Shades of Evil: The Construction of White Patriarchal Villainy in the Star Wars Saga”. Josep M. Armengol (ed.). Men in Color: Racialised Masculinities in US Literature and Cinema. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2011. 143-167. ISBN: 9781443826303. http://www.c-s-p.org/flyers/Men-in-Color--Racialized-Masculinities-in-U-...
Martín Alegre. Sara, "Failing to mainstream the gay man before Brokeback Mountain (2005): Richard Condon's Gods and Monsters (1998) and the problem of ageism", conference presentation (XXXIX AEDEAN conference, Bilbao 11-13 November 2015), http://ddd.uab.cat/record/143274
Martín Alegre. Sara, “Working for a New Utopia in Gender Studies: The ‘Problem’ of Feminism.” New Alleways to Significance: Interdisciplinary Approaches to English Studies, Alejandra Moreno Álvarez and Irene Pérez Fernández (eds.). Palma de Mallorca: Universitat de les Illes Balears, 2014. 23-35. http://edicions.uib.cat/
Martín Alegre. Sara, "The Power of Monstrous Women: Fay Weldon's The Life and Loves of a She-Devil, Angela Carter's Nights at the Circus, and Jeanette Winterson's Sexing the Cherry.” Journal of Gender Studies. Vol 8, No 2. 1999. 193-210. ISSN 0958-9236. http://ddd.uab.cat/record/116271
Nieto Piñeroba, José Antonio. Transexualidad, Intersexualidad y Dualidad de Género. Barcelona:Edicions Bellaterra, 2008.
Richardson, Diane & Victoria Robinson (eds), Introducing Gender and Women’s Studies, Palgrave Macmillan, 2008. 3rd Edition.
Sedgwick, Eve Kosofsky. Epistemology of the Closet. New York: Harvester Wheatsheaf, 1991.
Stevens, Hugh (ed). The Cambridge Companion to Gay and Lesbian Writing. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
Whitehead, Stephen M. (ed.). The Masculinities Reader. Cambridge: Polity Press, 2008.
Teories de génere no occidentals
Amadiume, Ifi. Male Daughters, Female Husbands: Gender and Sex in an African Society. London & New Jersey: Zed Books, 1995.
Andersen, Margaret L. and Patricia Hill Collins (eds.). Race, Class, and Gender: An Anthology. Belmont, CA : Wadsworth/Thomson Learning, 2004.
Hand, Felicity, “Coping with Khandaanity in Diaspora Spaces: South Asian Women in East Africa”, Revista Canaria de Estudios Ingleses, 70, May 2015, pp 13-40.
Hand, Felicity, “Searching For New Scripts: Gender Roles in Memory of Departure”, Critique: Studies in Contemporary Fiction, Vol 56, Nº 2, 2015, pp 223-240. https://doi.org/10.1080/00111619.2014.88499
Hand, Felicity, “Lindsey Collen: the Courage To Be Parochial”, Wasafiri. Special Issue on Indian Ocean Writing. 26 (2) Spring 2011, pp 41-45.
Hand, Felicity, “Impossible Burdens: East African Asian Women’s Memoirs”, Research in African Literatures, Vol. 42, Nº 3, pp 100 – 116, Fall 2011. https://doi.org/10.1353/ral.2011.0065
hooks, bell. Yearning: Race, Gender, and Cultural Politics. Boston, MA: South End Press, 1990.
Landry, Donna and Gerald Maclean (eds.). The Spivak Reader. New York: Routledge, 1996.
Mies, Maria, Shiva Vandana & Salleh, Ariel, Ecofeminism, Rawat Publications; 2010.
Nnaemeka, Obioma, “Nego-Feminism: Theorizing, Practicing, and Pruning Africa’s Way.” Signs 29 (2):, 2004: 357–85
Ogundipe-Leslie, Molara. Recreating Ourselves: African Women & Critical Transformations. Trenton, NJ: Africa World Press, 1994.
Ramos, Regiane C.O., “The Voice of an Indian Trans Woman: A Hijra Autobiography”, Indialogs, Vol 5 2018: 71-88. https://doi.org/10.5565/rev/indialogs.110
Vanita, Ruth (ed), Queering India. Same-Sex Love and Eroticism in Indian Culture and Society, Routledge, 2002.