Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 1 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 | 1 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 | 1 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 | 1 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 1 |
1) "Història i cultura dels Estats Units d'Amèrica" és una assignatura d'anàlisi i reflexió sociocultural que promou la participació i la reflexió de l'alumnat. Per cursar-la, es recomanable que l'alumnat estigui familiaritzat amb l'assignatura "Història i cultura de les Illes Britàniques" (Grau d'Estudis Anglesos). D'igual manera, "Història i cultura dels Estats Units d'Amèrica" és també una introducció als fets que han donat forma als EEUU d'avui. És per això que aquesta matèria NO és per als nacionals dels Estats Units.
2) Cal un nivell inicial d’anglès C1 (nivell avançat) del "Marc Europeu Comú de Referència de Llengües: Aprenentatge, Ensenyament i Avaluació" segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos i reconèixer-ne el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua anglesa de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostrar un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
1: Nord Amèrica abans de "la Descoberta"
2: L'Amèrica colonial: Virginia, Plymouth, Massachusetts, Pennsilvània i Nova York.
3: El camí vers la Independència
4: La revolució i la guerra de la independència
5: Confederació - Federació: La Constitució; El "Bill of Rights," George Washington, John Adams, Thomas Jefferson; La Venda de Louisiana; L'Expedició de Lewis i Clark; La guerra de 1812
6: L' Oest (La guerra amb Mèxic – Texas – Califòrnia – els Nadius Americans)
7: Esclavatge, La Vida a la Plantació i el camí cap a la guerra civil
8: La guerra civil; Lincoln, Reconstrucció, Segregació, el KKK
9: Els inicis de l'Imperialialisme: la guerra de Cuba – La immigració
10: La Primera Guerra Mundial – Els "Bojos Anys 20" – Feminisme – La Gran Depressió
11: La Segona Guerra Mundial – Els Conservadors Anys 50
12: Els 60 – La guerra de Vietnam – La alliberament de la dona – El moviment dels drets civils dels afroamericans
13: De la Guerra Freda a la Guerra del Golf
14: De 9/11 - La Guerra al Terror - a Trump
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores
Activitats dirigides (màxim 35%, fem el 30%, 1.8 cr.).
Activitats supervisades (màxim 17%, fem el 15%, 0.9 cr.)
Activitats autònomes (mínim 50%, 3 cr.)
Activitats d’avaluació (màxim 5%, 0.3 cr.)
Les classes combinen teoria i pràctica. L'alumnat ha de complementar el contingut històric introduït a classe amb la lectura obligatòria del llibre A History of the United States (Jenkins: 2012). La lectura d'aquest llibre obligatori ofereix la base històrica necessària per poder analitzar i discutir amb criteri els textos escollits i les pel·lícules i els textos assignats a cada sessió. És imprescindible que l'alumnat estudïi el seu llibre obligatori, llegeixi els textes i miri les pel.lícules predeterminades pel professorat ja que la dinàmica de la classe gira envers la participació activa de l'alumnat a cada sessió.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 30 | 1,2 | 15 |
Debats a l'Aula o al moodle | 20 | 0,8 | 2, 5, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 6, 14, 15 |
Avaluació a l'Aula o al moodle | 5 | 0,2 | 2, 8, 13 |
Redacció de Textos | 15 | 0,6 | 4, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Personal | 15 | 0,6 | 7 |
Lectura i recerca | 35 | 1,4 | 1 |
Percentatges:
Avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Procés de revisió d’exercicis d'avaluació: l’alumnat té el dret a "revisió d'examen" en tutoria personal al despatx del docent dins els terminis anunciats, que seran sempre abans del següent exercici d'avaluació. L’alumnat perd el dret a revisió si no revisa l’exercici retornat dins el termini anunciat pel docent.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis d'avaluació és una ofensa greu i es considerarà automàticament com un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a reavaluació. Si es repeteix la situació, se suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades i fer passar el plagi com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA). Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin ferservir. D'igual manera, és imprescindibleresponsabilitzar-se de l’originalitat i de autenticitat del text presentat.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
OBSERVACIÓ IMPORTANT:
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 (parcial) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 |
Examen 2 (final) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Participació Activa (aula i/o fòrum) | 20% | 21 | 0,84 | 1, 2, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15 |
Lectura obligatòria
Jenkins, Philip. A History of the United States. New York: Palgrave Macmillan, 2012
Llibres de referència altament recomenats:
Norton, Mary Beth et al. A People and a Nation. A History of the United States. Boston: Houghton Mifflin, 2003.
Tindall, George Brown & David Emory Shi, America: A Narrative History. W.W. Norton, 2000.
Bibliografia secundària:
American History. electronic journal
Barney, William (ed). A Companion to 19th Century America. Malden: Blackwell Publishing, 2006
Boles, John (ed.). A Companion to the American South. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Deverell, William. A Companion to the American West. Malden: Blackwell, 2006.
Finkelman, Paul (ed.). Encyclopedia of the United States in the Nineteenth Century (3 volumes). Charles Scribner's Sons, 2001.
Foner, Eric. The Story of American Freedom. New York: Norton, 1998
Foner, Eric. A Short History of Reconstruction. New York: Harper and Row, 1990
Ford, Lacy (ed.). A Companion to the Civil War and Reconstruction. Malden: Blackwell 2005
Genovese, Eugene. Roll, Jordan, Roll: The World Slaves Made. New York: Vintage Books, 1976.
Greene, Jack. A Companion to the American Revolution. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Hewitt, Nancy. A Companion to American Women's History. Malden: Blackwell 2002
Jennings, Francis. The Creation of America. Cambridge and New York: Cambridge University Press, 2000.
Kleinberg, S. Jay, Vicki Ruiz & Eileen Boris (eds), The Practice of US Women's History, Rutgers UP, 2008. ebook
Morgan, Edmund. American Heroes: Profiles ofMen and Women Who Shaped Early America. New York: W.W. Norton & Co., 2009.
The Journal of African American History electronic journal
Vickers, Daniel (ed.). A Companion to ColonialAmerica. Malden: Blackwell, 2006
Vorenberg, Michael. Final Freedom, The Civil War, the Abolition of Slavery, and the Thirteenth Amendment. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Whitfield,Stephen (ed.). A Companion to 20th-Century America. Malden: Blackwell, 2006.
Wood, Gordon. Empire of Liberty: A History of the Early Republic: 1789-1815. New York: Oxford University Press, 2009.
Zinn, Howard. A People’s History of the United States: 1492-Present. London: Longman, 1980