Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500149 Matemàtiques | OT | 4 | 0 |
Convé haver après els coneixements en programació bàsica en C en els primers cursos del Grau o en altres assignatures, encara que no és imprescindible.
L'assignatura té dues parts ben diferenciades. Un primer objectiu és aconseguir un bon domini de programació en C, de manera que els alumnes siguin capaços d'estructurar una aplicació i de programar un algorisme complexe. Un segon objectiu és aconseguir una formació en programació orientada a objectes (principalment amb Java, però també en Python), creació de llibreries i que serveixi de base per a l'aprenentatge de qualsevol llenguatge orientat a objectes.
Les pràctiques es basen en fer dos jocs: un en C i l'altre en Java.
El desenvolupament de jocs com a base de les pràctiques de l'assignatura proporciona la obligatorietat de fer servir molts aspectes diferents dels llenguatges de programació i fa que les pràctiques siguin més atractives per a l'alumne. Tot això fa de motivant per a què l'alumne estigui més interessat pel desenvolupament de l'assignatura.
Primera part.
1. Recordatori de programació estructurada i modular aplicada al C. | |||
1.1. Recordatori bàsic | |||
1.1.1. Estructures i tipus de dades 1.1.2. Estructures de seqüència, control i iteració 1.1.3. Procedimiments i funcions |
|||
1.2. Estructures dinàmiques | |||
1.2.1 Organització de punters i adreces de memòria 1.2.2. Estructures bàsiques: piles, llistes i cues. 1.2.3. Arbres 1.2.4. Matrius dinàmiques |
|||
2. Recursivitat. | |||
2.1. Fonaments de la recursivitat 2.2. Algorismes de cerca de solucions mitjançant arbres: |
|||
2.2.1. Amplitud prioritària i profunditat prioritària. 2.2.2. Backtraking. |
Segona part
3.Programació orientada a objectes | ||
3.1. Conceptes generals y característiques. 3.2. Classes i objectes 3.3. Anàlisi i disseny orientat a objectes. |
||
4. Java | ||
4.1. Característiques del llenguatge. 4.2 Classes, bucles, funcions i estructures del llenguatge |
5. Python en Programació Orientada a Objectes
*Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
Classes teòriques, de problemes i pràctiques:
Es presentaran els conceptes de l’assignatura. Es farà èmfasi en la interpretació dels resultats i en la relació entre aquests conceptes i les seves aplicacions. Es presentaran exemples que permetin als alumnes abordar de forma autònoma la resolució de problemes.
Es discutirà la resolució dels problemes proposats.
La base de l’assignatura serà absolutament pràctica. Això implica que les classes es fan totalment en ordinador. Els conceptes teòrics seran explicats en cada sessió i seran complementats amb exercicis proposats pel professor, que s'hauran de programar directament a l’ordinador amb la seva supervisió.
Tutories:
El professor supervisarà i avaluarà el treball dels estudiants. Aquests plantejaran els dubtes que els hagin sorgit en la resolució dels exercicis plantejats.
En les primeres sessions de tutoria el professor recollirà informació sobre la formació de cada estudiant i l'assessorarà sobre com corregir possibles mancances. En la resta de sessions de tutoria es resoldran dubtes i es discutirà la resolució dels problemes.
Activitats autònomes:
Els exercicis i pràctiques hauran de ser resolts de manera individual. No té cap mena de sentit, en aquesta assignatura, el formar grups de pràctiques de més d’un alumne per a resoldre les pràctiques.
*La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, de problemes i pràctiques | 45 | 1,8 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i desenvolupament de pràctiques | 97 | 3,88 | 7 |
Mòdul de teoria i problemes (pes 33%).
Examen final, fent que l’alumne respongui els conceptes teòrics a partir de problemes de programació que es plantegen.
Mòdul de pràctiques (pes 66%)
Les dues pràctiques de l’assignatura contaran cadascuna com un 33% de la nota final
Exàmens
Les Matrícules d'Honor no es concediran als estudiants que optin per fer l'examen de recuperació.
*L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
-
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 33% | 4 | 0,16 | 3, 4, 5, 8, 11 |
Examen de recuperació | 33% | 4 | 0,16 | 3, 4, 5, 8, 11 |
Lliurament de pràctiques | 66% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
- "The C++ Programming Language", B.Stroustrup, 3ªed.,Addison-Wesley, 1997.
- "Programación en C/C++", M.Alfonseca, A.Sierra, Anaya-Multimedia, 1999.
- "El lenguaje de programación Java", K.Arnold, J.Gosling, Addison-Wesley, 1997
- "Programación en JAVA 2", J.Zukowski, Anaya-Multimedia, 1999
- "Descubre Java 1.2", M.Morgan, Prentice Hall, 1999.
- "Java2: The Complete Reference", P.Naughton, H.Schildt, Osborne/McGraw-Hill, 2000
- "Core Java" Volúmenes I y II, C.S.Horstmann, G.Cornell, Sun Microsystems Press.