Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500149 Matemātiques | OB | 3 | 2 |
Per seguir bé aquesta assignatura convé saber càlcul diferencial en vàries variables.
Conèixer i saber utilitzar els conceptes i resultats fonamentals de l'Anàlisi Complexa.
Conèixer i saber utilitzar els conceptes bàsics de la transformada de Fourier.
Entendre amb profunditat les demostracions dels resultats més importants i les tècniques més habituals de l'àrea.
1. Preliminars. Nombres complexos. Funcions holomorfes i sèries de potències. Equacions de Cauchy-Riemann.
2. Teoria Local de Cauchy. Integrals de línia complexes. Teorema de Cauchy-Gourssat i el Teorema local de Cauchy. Fórmula integral de Cauchy. Holomorfia i analiticitat. Prolongació analítica. Desigualtats de Cauchy, Teorema de Liouville i Teorema Fonamental de l'àlgebra. El principi del mòdul màxim.
3. Teorema dels residus. Sèries de Laurent i Singularitats aïllades. Teorema dels residus i aplicacions. El principi de l'argument i el Teorema de Rouché.
4. Funcions harmòniques i Transformada de Fourier. Funcions holomorfes i funcions harmòniques en un disc. Transformada de Fourier.
S'impartiran dues hores setmanals de classes de Teoria on s'aniran desgranant els conceptes i enunciant els resultats importants (teoremes) que basteixen la teoria que anem introduint.
Ens dedicarem a demostrar els teoremes i els mètodes de resolució mitjançant exemples i exercicis.
L'alumne rebrà unes llistes d'exercicis i problemes sobre les que treballarem a la classe setmanal de problemes. Prèviament, durant la seva activitat no presencial, haurà llegit i pensat els exercicis i problemes proposats. D'aquesta manera es podrà garantir la seva participació a l'aula i es facilitarà l'assimilació dels continguts procedimentals.
En les 3 sessions de seminari es tractaran temes complementaris com per exemple: homografies; representacions conformes; producte de convolució i aproximació de la identitat.
Com és natural, els estudiants disposaran d'hores de consulta al despatx del professor.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes | 14 | 0,56 | 3, 4, 6, 7, 10 |
Seminari | 6 | 0,24 | 3, 4, 6, 7, 10 |
Teoria | 28 | 1,12 | 3, 4, 6, 7, 10 |
Tipus: Autōnomes | |||
Estudi | 88 | 3,52 | 3, 4, 6, 7, 10 |
L'aprenentatge de les matemàtiques és un procès complex. És un procès a llarg terme; en cert sentit, hom no pot apreciar el significat del primer teorema fins que no ha après l'últim teorema.
Es realitzaran dos examens escrits durant el semestre, els quals consistiràn principalment en la resolució de problemes, però també contindran una part teòrica.
L'alumne que no es presenti al 51% de les proves parcials tindrà un "No evaluable" de nota final.
Hi haurà dues proves escrites durant el semestre (30%+50%) hi una nota de seminaris( 20%).
L'examen final tindrà una recuperació dins el període oficial d'exàmens, al qual també hi pot optar l'alumne que hagi aprovat per millorar nota.
Les possibles matrícules d'honor seran atorgades un cop completada tota l'avaluació, possible recuperació inclosa.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de recuperaciķ | 80 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Primer parcial | 30 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 |
Segon Parcial | 50 | 4 | 0,16 | 3, 6, 8, 9 |
Seminaris | 20 | 2 | 0,08 | 3, 4, 6, 7, 10 |
L. AHLFORS; Complex Analysis. Mc Graw-Hill. 3ra edició, 1979.
J. BRUNA & J. CUFÍ; Anàlisi Complexa. Manuals UAB 49. 2008.
W. RUDIN Análisis Real y Complejo Alhambra. 1979.
E.M. STEIN & R. SHAKARCHI; Complex Analysis. Princeton University Press. 2003.
J. P. D'ANGELO; An introduction to Complex Analysis and Geometry; A.M.S. (2010)