2020/2021
Idioma modern II (grec modern)
Codi: 100053
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
2500239 Història de l'Art |
OT |
3 |
0 |
2500239 Història de l'Art |
OT |
4 |
0 |
2500240 Musicologia |
OT |
3 |
0 |
2500240 Musicologia |
OT |
4 |
0 |
2500241 Arqueologia |
OT |
3 |
0 |
2500241 Arqueologia |
OT |
4 |
0 |
2500243 Estudis Clàssics |
OT |
3 |
0 |
2500243 Estudis Clàssics |
OT |
4 |
0 |
2500245 Estudis Anglesos |
OT |
3 |
0 |
2500245 Estudis Anglesos |
OT |
4 |
0 |
2500246 Filosofia |
OT |
3 |
0 |
2500246 Filosofia |
OT |
4 |
0 |
2500247 Llengua i literatura catalanes |
OT |
4 |
0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
3 |
0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
4 |
0 |
2500256 Antropologia Social i Cultural |
OT |
3 |
0 |
2500256 Antropologia Social i Cultural |
OT |
4 |
0 |
2500501 Història |
OT |
4 |
0 |
2501002 Geografia i Ordenació del Territori |
OT |
3 |
0 |
2501002 Geografia i Ordenació del Territori |
OT |
4 |
0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
3 |
0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
4 |
0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
0 |
2502758 Humanitats |
OT |
3 |
0 |
2502758 Humanitats |
OT |
4 |
0 |
2503702 Ciències de l'Antiguitat |
OT |
4 |
0 |
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial |
OT |
4 |
0 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística |
OT |
4 |
0 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- català (cat)
- Grup íntegre en anglès:
- No
- Grup íntegre en català:
- Sí
- Grup íntegre en espanyol:
- No
Altres indicacions sobre les llengües
Grec
Prerequisits
Haver cursat Grec Modern I o bé tenir uns coneixements previs similars.
Objectius
- Assegurar la gramàtica de base per tal d’agilitzar-ne l’ús al temps que s’amplia el vocabulari i el ventall de temps verbals i altres formes gramaticals.
- Llegir de manera fluida i comprendre textos de dificultat mitjana-baixa (notícies, descripcions, receptes, cançons...)
- Interactuar amb fluidesa en situacions comunicatives quotidianes senzilles.
Competències
Història de l'Art
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Musicologia
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis Anglesos
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filosofia
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Llengua i literatura catalanes
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Llengua i Literatura Espanyoles
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Antropologia Social i Cultural
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Història
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Geografia i Ordenació del Territori
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis de Català i Espanyol
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Català
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Francès
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Humanitats
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Ciències de l'Antiguitat
- Expressar-se oralment i per escrit en el llenguatge específic de la història, de l’arqueologia i de la filologia, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Resultats d'aprenentatge
- Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent
- Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
Continguts
- Morfosintaxi nominal i adjectival avançada.
- Morfosintaxi verbal: aorist i perfet. Verbs irregulars d’ús habitual.
- Consolidació del lèxic assolit i ampliació de nous camps lèxics i semàntics.
- Llengua, cultura i societat: Diferències entre Καθαρεύουσα (llengua pura) i Δημοτική (llengua popular). Els fonaments de la cultura grega moderna: l’herència clàssica, el món bizantí i la dominació turca.
Metodologia
La metodologia preveu, com a eina bàsica per a l'aprenentatge del vocabulari i la posada en pràctica dels fonaments gramaticals, la implantació gradual i paulatina del grec com a llengua vehicular fins al seu ús quasi exclusiu dins de l'aula.
Avaluació
Hi haurà quatre registres d’avaluació:
- Redaccions de lliurament regular (30%)
- Prova escrita a final del trimestre (40%)
- Exposició oral durant el trimestre (20%)
- Participació regular (10%)
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Exposició oral |
20% |
0,5
|
0,02 |
2, 3
|
Participació regular |
10% |
0
|
0 |
3
|
Prova escrita a final del trimestre |
40% |
1,5
|
0,06 |
1, 2, 3
|
Redaccions |
30% |
1
|
0,04 |
2, 3
|
Bibliografia
Material propi