Logo UAB
2019/2020

Estudis culturals en anglès

Codi: 100208 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OT 3 0
2500245 Estudis Anglesos OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Sara Martín Alegre
Correu electrònic:
Sara.Martin@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Altres indicacions sobre les llengües

No es fa servir

Prerequisits

  • Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver aprovat les assignatures del Grau Estudis Anglesos fins a segon.
  • Cal un nivell inicial al quart curs d’anglès C1 del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, segons el qual l’usuari pot comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit. Pot expressar- se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions. Pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals. Pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
  • El nivell final que cal assolir és C2 segons el qual l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
  • Cal també estar interessats en el gènere del documental, que és el focus de l’assignatura.

Objectius

La matèria ‘Cultura i Societat’ del Grau Estudis Anglesos a la qual pertany aquesta assignatura pretén profunditzar en la formació dels alumnes que han cursat les matèries bàsiques i nuclears del grau de ‘Estudis Anglesos’ reforçant el seu coneixement del context sociocultural de tot l'entorn geogràfic de parla anglesa en el passat recent i, especialment, en el present.

Aquesta matèria optativa proporciona coneixements i referències fonamentals sobre la societat i la cultura contemporànies en relació a aspectes tan importants com l’ identitat de gènere, l'evolució de l'Imperi Britànic cap el Post-colonialisme -en entorns asiàtics (índia), del Pacífic (Austràlia), africans, caribenys i fins i tot nord-americans (Canadà) i també a les pròpies illes Britàniques - i les enriquidores transformacions culturals implicades per aquests profunds canvis, incloent l'emigració, i les manifestacions culturals més enllà de la Literatura entesa com a creació artística (ficcions populars, cinema, televisió, altres medis de comunicació, etc.).

L’assignatura ‘Estudis Culturals en Anglès’ ofereix una introducció a la metodologia pròpia d’aquesta disciplina, mitjançant la lectura, anàlisi, debat i interpretació tant de textos teòrics com de casos d’estudi.

En completar l’assignatura ‘Estudis Culturals en Anglès, l’estudiant podrà:

  • Demostrar una molt bona comprensió de les metodologies pròpies d’aquesta disciplina acadèmica
  • Aplicar aquestes metodologies a casos d’estudi dins les ficcions populars en anglès i altres textos considerats propis de l’àmbit dels Estudis Culturals
  • Utilitzarels recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació als Estudis Culturals
  • Expressar una valoració informada sobre el textos acadèmics que llegeixi

Competències

    Estudis Anglesos
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  2. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
  4. Aplicar els coneixements i les competències adquirits en les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la literatura, la història i la cultura.
  5. Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
  6. Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  7. Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  8. Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura.
  9. Demostrar un domini dels mètodes propis del treball acadèmic individual que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
  10. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  11. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  12. Generar noves iniciatives professionals.
  13. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.

Continguts

L'assignatura Estudis culturals en anglès es centrarà en el gènere del documental com a eina per a la pràctica dels Estudis Culturals.

 1. Introducció als Estudis Culturals: Què són i qui els practica?

2. Orígens dels Estudis Culturals: Gran Bretanya, Estats Units i Espanya

3. Teories dels Estudis Culturals

4. Metodologies dels Estudis Culturals

5. El concepte de ‘text’ als Estudis Culturals

6. El cas d’estudi: El documental com a eina per la producció d’Estudis Culturals

Metodologia

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr, 45 hores)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 c, 25 h)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr, 75 hores)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr, 5 hores)
 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 35 1,4 5, 6, 7, 10, 11, 13
Debat dels textos a l’aula presencial i virtual 10 0,4 1, 2, 6, 8, 9, 10, 11
Tipus: Supervisades      
Redacció de les fitxes sobre els documentals 20 0,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Tutories sobre les fichas 5 0,2 2, 5, 6, 13
Tipus: Autònomes      
Lectura, visionat i anàlisi dels textos 35 1,4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13
Localitzzació i estudi personal de les fonts secundàries 10 0,4 2, 3, 4, 5, 7, 9, 12, 13

Avaluació

L’avaluació per aquesta assignatura es basa en els següents exercicis:

  • Redacció de ‘factsheets’ sobre les pel·lícules estudiades al curs= 50%
  • Exàmen (sobre la teoria dels Estudis Culturals). = 25% Cal triar qualsevol dels aspectes tractats a Introducing Cultural Studies, preparar un outline a casa i escriure a l’aula un assaig de 500 paraules
  • Participació als debats presencials a l’aula, presentació oral i nota per auto-avaluació (veure punt 11.2) = 25%

 Atenció:

  • L’avaluació serà continuada.
    • Tots els exercicis són OBLIGATORIS. Un NP a un exercici resultarà en un No Avaluable com a nota final per l’assignatura.
    • La nota mínima per fer mitjana en tots ells és 3’5. La nota mínima per aprovar l’assignatura és 5.
    • El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 25% de la nota en totes els exercicis, i s’avaluarà tal com s’especifica al final d’aquesta guia (punt 11).
    • Procediments de revisió d’exercicis i recuperació: L’estudiant té el dret a revisió en tutoria personal al despatx del docent, dins els terminis anunciats, què mai seran més tard de dues setmanes un cop fet l’exercici i/o la recuperació. L’estudiant perd el dret a revisió si no recull l’exercici retornat en el termini anunciat pel docent.
    • Recuperació: Condicionada a que l’estudiant obtingui un mínim d’un 3.5 de la nota final i no tingui cap tasca amb un NP. Es poden recuperar l'examen (amb un segon examen) i les fitxes (amb una segona entrega) però no la participació oral.
    • MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’assignatura. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS DE FRASES I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi
  • Dates principals de l'avaluació: 15 d'Abril (examen), 8 de Juny (entrega de les fitxes). La nota final es publica una setmana després.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Confecció de les fitxes sobre els documentals 50% 20 0,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Participació en els debats 25% 5 0,2 1, 3, 6, 10, 11, 12
Preparació i redacció d'un examen 25% 10 0,4 1, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13

Bibliografia

Lectures obligatòries - Compulsory Reading

Walton, David, Introducing Cultural Studies. Learning Through Practice, London: Sage, 2008.

LECTURES RECOMANADES sobre el gènere del documental

Besty A. McLane, A New History of Documentary. London: Bloomsbury, 2012.

https://www.bloomsbury.com/uk/a-new-history-of-documentary-film-9781441124579/