Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans a les Organitzacions | OB | 0 | 1 |
No hi ha prerrequisits.
El mòdul presenta i discuteix les diferents aproximacions a la gestió de persones en l'organització, posant-los en el context històric al qual pertanyen, per tal que els estudiants siguin capaços d'establir connexions entre els casos, les característiques de funcionament i implicacions de cada model i pot reconèixer-los de la manera en què una organització desenvolupa la gestió dels recursos humans.
Bloc 1: Evolució històrica de la gestió dels RRHH
Bloc 2: Les persones, les organitzacions i el treball
Bloc 3: Models de Gestió de RRHH (Model per competències)
Bloc 4: Models emergents en la gestió de RRHH
Bloc 5: Identificar els models a la pràctica
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisis de casos pràctics | 7 | 0,28 | 1, 5 |
Classe magistral | 15 | 0,6 | 3, 4 |
Sessions grup aula | 8 | 0,32 | 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió grupal | 60 | 2,4 | 2, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i treball individual i grupal | 60 | 2,4 | 1, 3, 4 |
Avaluació continuada en base als tres exercicis a desenvolupar durant el mòdul. Evidència 1: Elaboració d’un article tècnic-científic sobre l’evolució dels nous models de gestió de persones ó Elaboració d’un article tècnic-científica sobre una proposta de model de gestió de RRHH. Evidència 2: Llistat per competències Evidència 3: sistema de gestió per competències. Els estudiants que obtinguin de nota final del mòdul entre 4.00 i 4.99, per la falta de lliurament d'alguna evidència per una situació justificada (malaltia...) podrà lliurar una evidència alternativa que propossi l'equip docent del mòdul.
Recuperació Podran optar a recuperació l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per a superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul. La nota mínima per a poder optar a la recuperació és de 3.5. Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia 2018-2019 (aprovades en la Junta permanent del 16 d'abril de 2018) http://www.uab.cat/doc/DOC_avaluaciotitulacions1819 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 2: Llistat de competències | 25% | 0 | 0 | 1, 2 |
Evidència 3: Sistema de gestió per competències | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Evidència1: Exercici de elaboració d'un article | 35% | 0 | 0 | 2 |
Abarzúa, E. & Robles, J. (2001). Modelo de balance e indicadores para la gestión de Recursos Humanos. Working paper, no publicado.
Albizu, E. & López de Guereño, A. (2001). La Gestión de los Recursos Humanos: Retos y Tendencias de una Función en Cambio. Alta Dirección.
Ulrich, D (1996). Human Ressource Champion. Boston: Harvard Business School Press.
Dolan, S.; Schuler, R.; Jackson, S. y Valle, R. (2003). La Gestión de los Recursos Humanos (3ª Ed.). McGraw Hill. Madrid.
Gómez-Mejía, L.; Balkin, D. (2001). Dirección y gestión de los recursos humanos. Pretice Hall. Madrid.
INFESTAS GIL, A; SANAGUSTIN, Mª V. (coords.) (2004) Hacia una nueva empresa. Salamanca: Amaru
KÖHLER, H-D; MARTÍN ARTILES, A. (2007) Manual de de la sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Madrid: Delta Publicaciones (2º edición). CAP 2: “La empresa” (pp 33-54).
Martín-Quirós, Mª Angustias y Zarco Martín, Victoria (2009). Psicología del Trabajo, de las Organizaciones y de los Recursos Humanos. Ediciones Pirámide. Madrid.
Rodríguez-Serrano. JC. (2011). El modelo de gestión de recursos humanos. Editorial UOC
Valle Cabrera, Ramón J. (2003). La gestión Estratégica de los Recursos Humanos. Pearson Prentice Hall. Madrid.
Articles
Castro, J-L., Guérin, F. & Lauriol, J. (1998). Management estratégique et gestion des ressources humaines. Le modèle des 3C en question. Revue francaise de gestion, no118, Mars, Avril, Mai 1998.
Connolly, T., Mardis, W., & Down, J. (1997). Transforming Human Resources. ManagementReview , Junio 1997.