Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 0 |
No existeixen prerequisits per a cursar aquesta assignatura.
Oferir informació sobre diferents aspectes de Romania i de la societat i cultura romaneses amb la finalitat que l'alumnat adquireixi els recursos culturals necessaris per a traduir i interpretar.
Elements de geografia de Romania.
El romanès, llengua romànica.
Claus de la història dels romanesos.
La societat romanesa actual.
Entitats i institucions.
Dones romaneses.
Tradicions, rituals i costums.
Arts i literatura.
Les activitats formatives privilegiaran la participació activa de l'alumnat per poder assolir les competències previstes.
La metodologia docent combinarà diversos tipus de tècniques i accions, com per exemple la classe expositiva, l'aprenentatge cooperatiu, els debats etc. Es farà un ús significatiu dels recursos audiovisuals.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats autònomes | 73 | 2,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Activitats dirigides | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Les activitats d'avaluació inclouran una presentació oral, un treball escrit, tasques realitzades a l'aula o fora d'aquesta i un test final amb preguntes d'opció múltiple.
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. La professora responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. La docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació oral | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tasques | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Test final | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball escrit | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Selecció bibliogràfica:
Avram, Mioara. Sala, Marius (2013). Les presentamos la lengua rumana. Alicante: Universidad de Alicante.
Cărtărescu, Mircea (2012). Nostalgia. Madrid: Impedimenta.
Constante, Lena (2009). La evasión silenciosa. Vitoria-Gasteiz: Bassarai.
Constantinescu, Nicolae (1999). Romanian Folk-Culture: An Introduction. Bucarest: Editura Fundatiei Culturale Române.
Djuvara, Neagu (2014). A Brief Illustrated History of Romanians. Bucarest: Humanitas.
Ghinoiu, Ion (2010). The Romanian Folk Almanac. Cambridge: BTF Publishing.
Husar, Alexandru (1999). Mioriţa, an Icon of Romanian Culture. Portland:Center for Romanian Studies.