Logo UAB
2019/2020

Llengua Estrangera I (Alemany)

Codi: 103575 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2502758 Humanitats FB 1 1

Professor/a de contacte

Nom:
Bernd Springer
Correu electrònic:
Bernd.Springer@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:

Equip docent extern a la UAB

Lyonel Behringer

Prerequisits

Idioma modern I (alemany) no té prerequisits. Es comença des de zero.

Objectius

Objectius formatius: introducció i formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany.

 

Competències

  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Construir un text escrit amb la correcció gramatical i lèxica
  2. Construir un text oral amb correcció gramatical i lèxica
  3. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  4. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  5. Interpretar, a partir d'un text, el significat de les paraules desconegudes
  6. Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  7. Realitzar prediccions i inferències sobre el contingut d'un text
  8. Realitzar presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequat

Continguts

Aprenentatge de la llengua alemanya començant des del nivell zero, amb possibilitat de continuïtat de fins a quatre semestres. L’aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora. Es pretén alhora donar un coneixement actual i real del paper decisiu de la llengua alemanya dins la Unió Europea, així com destacar el seu paper com a vehicle d’expressió de la cultura en períodes claus de l’evolució de la cultura occidental.

 

SYLLABUS

 

Gramàtica:

- La conjugació regular dels verbs / La pregunta directa / Les oracions principals i les seves conjuncions.

- El substantiu i l'article amb nominatiu / L'adjectiu / La negació "kein"

- Possessius / Verb "sein" / Verbs amb canvi vocàlic i verbs separables /Posició verbal

- L'acusatiu / El verb "haben" / "es gibt"/ el verb "möchten"

- Pronoms personalsl en acusatiu / La pregunta en acusatiu / L'impersonal "man"

- Verbs modals: "wollen", "können", "müssen", "dürfen", "sollen" / Negació "nicht"

- El "Präteritum" o imperfet de "haben" i  "sein"

-  Expressions temporals: "am, um, von...bis"

- Preposició "für" + acusatiu

 

 Situacions i Temes:

- Presentar-se; preguntar pels altres.

- "Biografia" personal.

- Vida quotidiana: feina, menjar, estudis, amics... .

- Temps de lleure: vacances, sortides, hobbys... .

- Anar a comprar

- Narració de fets passats recents

Metodologia

L'estudiant adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors:

 La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat.

 La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions.

 Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent. 

L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'estudiant haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà.

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Avaluació: exàmens parcials i final 15 0,6
Classes amb participació activa 40 1,6
Tipus: Supervisades      
Pràctica oral, situacions simulades 25 1
Tipus: Autònomes      
Redacció de textos de nivell bàsic, exercicis gramaticals, consulta de manuals, qüestionaris a partir de pel·lícules 40 1,6

Avaluació

Avaluació

I.)Avaluació continuada (= 50% de la nota final):

a)     L’assistència a classe és obligatòria i forma part de l’avaluació continuada. La absència de més d’un 50% fa impossible l’avaluació i la nota serà ‘no avaluable’.

b)    L’avaluació  continuada consta de les següents parts: vocabulari, exàmens parcials, redaccions i assistència activa.

c)     Es fan dos exàmens parcials, desprès de les lliçons 2 i 4, que consten de les següents parts: Comprensió oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S’han de aprovar els dos exàmens oral amb una nota mínima de 5 sobre 10.

d)    S’haurà de portar una llibreta de vocabulari segons les instruccions del/a professor/a, que s’haurà de lliurar desprès de cada lliçó, havent fet com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.

e)     És obligatori haver fet, al final de la lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.

f)     S’haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.

g)    La nota de l’avaluació continuada consta de les següents parts: 1er examen parcial – 20%, 2on examen parcial – 30%, redaccions – 20% (5+5+10), vocabulari 20% (Quizlet i llibreta de vocabulari), assistència 10%.

 

 

II.)Examen final (= 50% de la nota final):

1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.

2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa l'examen final.

3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10 i tenir una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'avaluació continuada.

4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la nota final, composta per la suma de les notes del examen final i l'avaluació continuada.

5) Només poden anar a la re-avaluació aquells estudiants que hagin superat com a mínim el 70% de les tasques. 

6) La re-avaluació consisteix, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 30% de les tasques de l'avaluació continuada i l'examen final.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Carpeta del estudiant, Vokabelheft, Vokabeltest, Online-Wortschatzübungen 20% 19 0,76 2, 3, 4, 6, 7, 8
Examen final de diferents destreses 50 % 3 0,12 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Exàmens parcials 20 % 3 0,12 1, 3, 4, 7
Textos escrits a casa 10 % 5 0,2 1, 3, 4, 7

Bibliografia

Llibre de classe:

       Netzwerk A1, Kurs- und Arbeitsbuch Teil 1 Mit DVD und Audio-CDs von Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz und Tanja Sieber, Langenscheidt, Berlin/München, 2011.

 

Diccionari:

       Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt

       Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.

 

Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):

  Reimann, Monika, Grundstufen-Grammatik für DaF, Hueber, Ismaning, 2000

  Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua alemana, Idiomas, Madrid, 2002.

 

Enllaços web:

 

http://www.langenscheidt.de/netzwerk

 http://www.hueber.de/seite/pg_dwlprodukte_the

 http://www.goethe.de/ins/es/bar/lrn/web/esindex.htm

 http://www.deutsch-lernen.com/learn-german-online/exercises/dc-ue03_1.php

 http://www.curso-de-aleman.de/

 http://www.langenscheidt.de/Deutsch_und_DaF/10

 http://www.homepage.bnv-bamberg.de/deutsch-interaktiv/

 http://www.canoo.net/

 http://deutsch.lingo4u.de/

http://www.de-world.de

 http://www.schubert.verlag.de/aufgaben

 http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html

 http://www.zdf.de/ZDFmediathek#/hauptnavigation/startseite