Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502758 Humanitats | FB | 1 | 1 |
Idioma modern I (alemany) no té prerequisits. Es comença des de zero.
Objectius formatius: introducció i formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany.
Aprenentatge de la llengua alemanya començant des del nivell zero, amb possibilitat de continuïtat de fins a quatre semestres. L’aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora. Es pretén alhora donar un coneixement actual i real del paper decisiu de la llengua alemanya dins la Unió Europea, així com destacar el seu paper com a vehicle d’expressió de la cultura en períodes claus de l’evolució de la cultura occidental.
SYLLABUS
Gramàtica: - La conjugació regular dels verbs / La pregunta directa / Les oracions principals i les seves conjuncions. - El substantiu i l'article amb nominatiu / L'adjectiu / La negació "kein" - Possessius / Verb "sein" / Verbs amb canvi vocàlic i verbs separables /Posició verbal - L'acusatiu / El verb "haben" / "es gibt"/ el verb "möchten" - Pronoms personalsl en acusatiu / La pregunta en acusatiu / L'impersonal "man" - Verbs modals: "wollen", "können", "müssen", "dürfen", "sollen" / Negació "nicht" - El "Präteritum" o imperfet de "haben" i "sein" - Expressions temporals: "am, um, von...bis" - Preposició "für" + acusatiu
|
Situacions i Temes:
- Presentar-se; preguntar pels altres. - "Biografia" personal. - Vida quotidiana: feina, menjar, estudis, amics... . - Temps de lleure: vacances, sortides, hobbys... . - Anar a comprar - Narració de fets passats recents |
L'estudiant adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors: La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat. La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions. Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent. L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'estudiant haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà.
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació: exàmens parcials i final | 15 | 0,6 | |
Classes amb participació activa | 40 | 1,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica oral, situacions simulades | 25 | 1 | |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de textos de nivell bàsic, exercicis gramaticals, consulta de manuals, qüestionaris a partir de pel·lícules | 40 | 1,6 |
I.)Avaluació continuada (= 50% de la nota final):
a) L’assistència a classe és obligatòria i forma part de l’avaluació continuada. La absència de més d’un 50% fa impossible l’avaluació i la nota serà ‘no avaluable’.
b) L’avaluació continuada consta de les següents parts: vocabulari, exàmens parcials, redaccions i assistència activa.
c) Es fan dos exàmens parcials, desprès de les lliçons 2 i 4, que consten de les següents parts: Comprensió oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S’han de aprovar els dos exàmens oral amb una nota mínima de 5 sobre 10.
d) S’haurà de portar una llibreta de vocabulari segons les instruccions del/a professor/a, que s’haurà de lliurar desprès de cada lliçó, havent fet com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
e) És obligatori haver fet, al final de la lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
f) S’haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.
g) La nota de l’avaluació continuada consta de les següents parts: 1er examen parcial – 20%, 2on examen parcial – 30%, redaccions – 20% (5+5+10), vocabulari 20% (Quizlet i llibreta de vocabulari), assistència 10%.
II.)Examen final (= 50% de la nota final):
1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.
2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa l'examen final.
3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10 i tenir una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'avaluació continuada.
4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la nota final, composta per la suma de les notes del examen final i l'avaluació continuada.
5) Només poden anar a la re-avaluació aquells estudiants que hagin superat com a mínim el 70% de les tasques.
6) La re-avaluació consisteix, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 30% de les tasques de l'avaluació continuada i l'examen final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta del estudiant, Vokabelheft, Vokabeltest, Online-Wortschatzübungen | 20% | 19 | 0,76 | 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Examen final de diferents destreses | 50 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exàmens parcials | 20 % | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 7 |
Textos escrits a casa | 10 % | 5 | 0,2 | 1, 3, 4, 7 |
Llibre de classe:
Netzwerk A1, Kurs- und Arbeitsbuch Teil 1 Mit DVD und Audio-CDs von Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz und Tanja Sieber, Langenscheidt, Berlin/München, 2011.
Diccionari:
Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt
Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.
Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):
Reimann, Monika, Grundstufen-Grammatik für DaF, Hueber, Ismaning, 2000
Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua alemana, Idiomas, Madrid, 2002.
Enllaços web:
http://www.langenscheidt.de/netzwerk
http://www.hueber.de/seite/pg_dwlprodukte_the
http://www.goethe.de/ins/es/bar/lrn/web/esindex.htm
http://www.deutsch-lernen.com/learn-german-online/exercises/dc-ue03_1.php
http://www.curso-de-aleman.de/
http://www.langenscheidt.de/Deutsch_und_DaF/10
http://www.homepage.bnv-bamberg.de/deutsch-interaktiv/
http://www.schubert.verlag.de/aufgaben
http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html
http://www.zdf.de/ZDFmediathek#/hauptnavigation/startseite