Logo UAB
2019/2020

Treball de Final de Grau

Codi: 102461 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2501573 Economia OB 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Valeri Sorolla Amat
Correu electrònic:
Valeri.Sorolla@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:

Prerequisits

 

La normativa pròpia de la UAB, recollida en l’article 134 del text refós aprovat pel Consell de Govern el 14 de març de 2012, estableix dos requeriments perquè l’estudiant es pugui matricular del TFG:

1. El punt 5 estableix que, per poder matricular-se d’assignatures de quart curs d’estudis de grau, cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 ECTS dels tres primers cursos.

2. El punt 7 estableix que, per poder matricular-se del TFG, cal haver superat com a mínim dos terços del total d’ECTS del pla d’estudis (és a dir, 160 ECTS).

La FEiE addicionalment recomana que només es matriculi de l’assignatura TFG l’estudiant que aprovant totes les assignatures de les que formalitzi la matrícula pugui finalitzar en el curs acadèmic els seus estudis de grau.

 

Objectius

Els alumnes faran un treball inèdit de caràcter individual en el que hauran d’aplicar de forma integrada els coneixements i competències adquirits al llarg del seus estudis de grau. 

El TFG ha de ser original, de caràcter teòric i/o aplicat, i ha de demostrar les habilitats, competències i coneixements adquirits per l’alumne. En els TFG amb una orientació més aplicada, s'hauria de formular hipòtesis (sustentades en marc/s teòrics) i/o resoldre casos o projectes reals utilitzant posteriorment les tècniques i habilitats adquirides al llarg del grau per testar les hipòtesis o resoldre els casos. En TFG més teòrics, l'estudiant hauria de realitzar una revisió crítica dels articles acadèmics i/o professionals més rellevants en l'àrea que hagi triat, i hauria de proposar una anàlisi innovadora de la qüestió.

 

Competències

  • Capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, que permeti sintetitzar i presentar oralment i per escrit la feina feta.
  • Capacitat de continuar aprenent en el futur de manera autònoma, aprofundint els coneixements adquirits o iniciant-se en noves àrees de coneixement.
  • Demostrar que es té la capacitat analítica i de síntesi per aplicar a una qüestió d'àmbit econòmic o empresarial les habilitats i competències adquirides al grau.
  • Iniciativa i capacitat de treballar autònomament quan la situació ho demani.
  • Mostrar una motivació per la qualitat de la feina feta i una sensibilitat per les seves conseqüències en el medi ambient i en la societat.
  • Organitzar la feina, pel que fa a una bona gestió del temps i a la seva ordenació i planificació.
  • Seleccionar i generar la informació necessària per a cada problema, analitzar-la i prendre decisions partint d'aquesta informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, que permeti sintetitzar i presentar oralment i per escrit la feina feta.
  2. Capacitat de continuar aprenent en el futur de manera autònoma, aprofundint els coneixements adquirits o iniciant-se en noves àrees de coneixement.
  3. Demostrar que es té la capacitat analítica i de síntesi per aplicar a una qüestió d'àmbit econòmic o empresarial les habilitats i competències adquirides al grau.
  4. Iniciativa i capacitat de treballar autònomament quan la situació ho demani.
  5. Mostrar una motivació per la qualitat de la feina feta i una sensibilitat per les seves conseqüències en el medi ambient i en la societat.
  6. Organitzar la feina, pel que fa a una bona gestió del temps i a la seva ordenació i planificació.
  7. Seleccionar i generar la informació necessària per a cada problema, analitzar-la i prendre decisions partint d'aquesta informació.

Continguts

Per a la realització del TFG el tutor proporcionarà indicacions sobre l’estructura d’aquest d’acord a l’àrea d’estudi. 

Metodologia

L’assignació i orientació del TFG s’inicia amb una classe presencial. Aquesta primera sessió s’impartirà pels coordinadors de grau al mes d’octubre i en ella s’explicarà l’assignació dels TFG així com les instruccions generals del mateix.

Un cop els alumnes tenen assignat un TFG i un tutor, es posaran en contacte amb el tutor per determinar com es desenvoluparà el TFG. En aquesta primera reunió és quan l’estudiant, si tingués una preferència per desenvolupar un tema en concret diferent a l’assignat, hauria de presentar-lo al tutor i aconseguir el seu consentiment per modificar el contingut del TFG a fer. Si el tutor accedeix, l’estudiant pot centrar el seu TFG en el tema presentat, però en cap cas l’estudiant pot modificar el tutor del TFG. Aquest canvi haurà de figurar en el correu electrònic que el tutor enviarà a l’estudiant després d’aquesta primera reunió.

Els alumnes desenvoluparan el seu treball de forma individual i comptaran amb un mínim de quatre tutories.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessió introductòria sobre el TFG per part del coordinador del grau 1 0,04 6
Tipus: Supervisades      
4 Sessions de tutoria amb el professor 4 0,16 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tipus: Autònomes      
Elaboració del treball de fi de grau 293,5 11,74 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Avaluació

El treball fi de grau rebrà una qualifiació del tutor basada en la valoració de la memòria elaborada per l'estudiant (80%) i en la presentació del treball per part de l'alumne/a davant el tutor (20%). La valoració del treball escrit (80%) serà la suma de la valoració del lliurament intermedi (15%) i del lliurament final (65%). El tutor avaluarà cada part de 0 a 10, seguint la rúbrica establerta, essent la nota final la resultant de la mitjana ponderada. Aquesta nota serà la que constarà a l'acta de l'assignatura TFG excepte quan sigui superior a 7. En aquest cas la nota que constarà a l'acta serà un 7 ja que és la nota que possibilita a l'estudiant participar en les Jornades de Pòsters a fi i efecte de millorar la nota fins a 10, mitjançant la presentació del pòster corresponent al seu TFG davant d'un tribunal.
Si l'estudiant no segueix les pautes de tutorització aprovades per la Facultat i explicitades més amunt i el tutor no té evidències suficients per poder garantir l'autoria del Treball Final de Grau presentat per l'estudiant, el tutor pot decidir no valorar la memòria de l'estudiant.

 

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Memòria realitzada per l'estudiant (entrega intermèdia + final) 56% 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Presentació del TFG al tutor 14% 1 0,04 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Presentació del TFG en una sessió de pòster 30% 0,5 0,02 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Bibliografia

'Normativa del TFG', Facultat d'Economia i Empresa, UAB, 2019.

Cada tutor facilitarà a l'alumne referències bibliogràfiques i orientació per realitzar el treball.